קרל היינץ שטרייביך, Software AG: "שם המשחק במיחשוב הענן – ניצול יעיל יותר של ה-IT"

"תוך 3-4 שנים, 5%-10% מיישומי הארגונים בעולם יהיו בענן, ואלה יהוו עוד צורה של לקוחות הארגון לצרוך את שירותי ה-IT שלו", אמר שטרייביך, מנכ"ל ויושב ראש Software AG, בסיור שערך במערכת אנשים ומחשבים במסגרת ביקור בישראל ● ערן אלראי, מנכ"ל SPL וסגן נשיא בכיר ב-Software AG, אמר ש-"היקף הפעילות של הסניף הישראלי יצמח השנה ב-10%"

"הדבר המטריד ביותר את המנמ"רים כיום הוא ניצול לא יעיל של מערכות ה-IT שמצויות אצלם. מיחשוב הענן מאפשר ניצול מיטבי של המערכות, התשתיות והיישומים לטובת הלקוחות הפנימיים והחיצוניים, ואנחנו מצויים כיום בעמדה מעולה לסייע ללקוחות הארגוניים לעשות זאת טוב ויעיל יותר", כך אמר קרל היינץ שטרייביך, מנכ"ל ויושב ראש Software AG.

שטרייביך התארח אמש (ג') במערכת אנשים ומחשבים במסגרת ביקור שהוא עורך בארץ, שבו נפגש עם לקוחות אסטרטגיים של החברה מהמגזר הפיננסי. לדבריו, "הדיבורים על מיחשוב ענן אינם חדשים, רק המינוח חדש. כשאתה מחפש בגוגל (Google) או רוכש ספרים באמזון (Amazon) – השירות מבוסס ענן, וכאלה היו גם בעבר. מה שחדש הוא העובדה שארגונים יכולים לשים יישומים שלהם בענן. הם עדיין לא עושים זאת, אולם מדובר בתהליך התפתחותי. להערכתי, תוך 3-4 שנים, 5%-10% מיישומי הארגונים בעולם יהיו בענן. לכאורה, מדובר בנתון נמוך, אולם אין לשכוח שכלל שוק היישומים הארגוניים העולמי בשנה עומד על 300 מיליארד דולרים. כך, היישומים בענן יהיו עוד צורה של לקוחות הארגון לצרוך את שירותי ה-IT שלו".

מה תאמר למנמ"ר שמודאג מהיבטי אבטחת המידע בענן?
"אני לא חושב שמדובר בבעיה חמורה. כבר כיום יש מודלים שונים של הוצאת המידע הארגוני, למשל באירוח. על המנמ"ר למפות את המידע הארגוני לפי מידת החשיבות והקריטיות שלו לעסק, לבדוק מה יושב על איזה יישום ולהחליט אילו יישומים ילכו לענן ואילו לא. סביר להניח שגוף פיננסי, לדוגמה בנק, לא יעביר לענן תוכנות ומידע ייחודיים ומסווגים עסקית".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

מהם האתגרים שבפניהם ניצבים המנמ"רים כיום?
"הם מצויים בעיצומם של תהליכי קונסולידציה למערכות ה-IT ושרויים במצוקה תקציבית מתמשכת. עליהם לתזמר את מערכות ה-IT ההטרוגניות ולהתמודד עם מצוקת כוח אדם. לצד אלה, הם ניצבים בפני כמה אתגרים חדשים, שנובעים מהמעבר של עולם המיחשוב לסביבה ניידת, שבה העובדים צורכים מידע בכל מקום. על המנמ"ר לקבל בנקודת מבט מרכזית בלוח המחוונים שלו תמונת מצב אודות הקורה במערך ה-IT שלו. בנוסף, על מערכות ה-IT להיות גמישות ובעלות יכולת גידול דינמית, כשהשירותים המפותחים באמצעותן יגיעו בזמן קצר לשוק. השירות העסקי צריך להיות מהיר יותר ועם רמת שירות (SLA) גבוהה יותר".

מה המענה לאתגרים הללו?
"על המנמ"ר לעשות שתי פעולות שלובות: מודרניזציה של מערך ה-IT וטיפול בניהול התהליכים העסקיים. כך נוצרת סביבת יישומים חדשה לכאורה, שמחברת את התשתיות, מערכות ההפעלה, החומרה ומערכות השליטה ובקרה, כשכולן עובדות בצורה חלקה יותר ביניהן. כך גם הדבר אם רוכשים יישומים חדשים או צורכים שירותים מבחוץ במתכונת אירוח או במיחשוב ענן. התהליכים העסקיים צריכים להיות חוצי ארגון, ויש להביא לכך שהיישומים הישנים והחדשים ישתלבו בהם. בניהול התהליכים העסקיים בארגון טמון היתרון התחרותי".

כיצד הדבר נעשה הלכה למעשה?
"אנחנו בוחנים ערך לכל היישומים. בכל פרויקט חידוש IT יש לראות היכן עוברים התהליכים, כיצד הם מנוהלים, איפה נדרש שיפור וכיצד להפיק את מירב התועלת בפרויקט. אנחנו מגדירים את אבני הדרך: שיפור זמינות היישומים; עבודה בזמן אמת תוך קישור יותר מידע ממחסן הנתונים הארגוני ואליו; טיפול בהכשרת כוח האדם הפורש והכשרת עתודות; וכן מיפוי הצרכים הארגוניים, היישומים, המשתמשים והתשתיות.

בעולם ניהול התהליכים העסקיים (BPM) יש לנו את פלטפורמת ARIS, בשל הרכישה שלנו את IDS Scheer, ועימה נוביל את ניתוח וניהול התחום. בחידוש יישומי הליבה הקריטיים של הארגונים, כדי שאלה יפעלו באופן מיטבי באינטרנט, יש לנו את כלי האינטגרציה של WebMethods, המספקים פלטפורמה של ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA) לארגונים. בהתבוננות המחודשת על התהליכים העסקיים, ניתוח, קישור ותעדוף שלהם אנחנו מספקים ללקוחות חידוש של ה-IT שמונע מ-BPM ומניב ערך עסקי לארגונים. הם מקבלים מסגרת עבודה מתועדת ומנוטרת לאורך כל תהליך ותהליך.

יש לארגונים שתי אפשרויות לשיפור התהליכים העסקיים – עם או בלי לעזוב את המיינפריים. התחלנו את הפעילות שלנו בעולם המיינפריים, המשכנו לעולם ה-BPM וכעת יש לנו גם רגל שלישית של פעילות, שמטפלת באינטגרציה ובשינוע של המידע בזמן אמת".

ערן אלראי, מנכ"ל SPL וסגן נשיא בכיר ב-Software AG. צילום: פלי הנמר"זו ההזדמנות הגדולה הבאה שלנו", סיכם שטרייביך. "עולם הנתונים כבר הפך לדיגיטלי ברובו ועולם התהליכים העסקיים עדיין מנוהל ידנית. אנחנו מובילים בניהול תהליכים ואינטגרציה ומציעים כעת את כל סל הפתרונות גם במודל מיחשוב ענן".

"ישראל מפגרת מעט אחרי המערב במיחשוב הענן"

ערן אלראי, מנכ"ל SPL וסגן נשיא בכיר ב-Software AG, אמר, כי "היקף הפעילות של הסניף הישראלי צפוי לצמוח השנה בכ-10%. עולמות ניהול התהליכים בארגונים, לצד חידוש מערכות המידע הליבתי בארגונים, תופסים תאוצה. בארץ הדבר ניכר בעיקר במגזרי הפיננסים והממשלה, שם יש מערכות IT קריטיות רבות, ויישום המודרניזציה חוסך משאבים כספיים רבים".

אלראי ציין, כי "ישראל מצויה מעט באיחור לעומת שאר ארצות המערב, אולם היא צפויה להדביק אל הפיגור בתחום, מאחר שמנמ"רים בארגונים מבינים את התועלות הנובעות ממנו. ארגונים צברו ידע ארגוני, תהליכי ומיחשובי רב ערך במשך עשורים רבים, והם רוצים לנצל אותו. חידוש מערכות ה-IT הוא הדרך הטובה לעשות זאת. ניתן לחשוף בעזרתו את המשתמשים לתהליכים העסקיים בארגון ולנהל אותם בצורה טובה ויעילה יותר".

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים