סימנטק: ארגון בריטי איבד באירוע אבטחה ב-2010 מידע בשווי 1.9 מיליון ליש"ט בממוצע

מדובר בגידול של 13% לעומת העלות הממוצעת של אירוע אבטחה לארגון בריטי ב-2009 ● מקורן של 29% מההתקפות בנוזקות או פשעים קיברנטיים, 37% מהמקרים נבעו מכשלים של מערכות ויישומים ובכשליש מהמקרים - המקור הוא רשלנות ● אירוע האבטחה היקר ביותר בארגון בריטי ב-2010 עמדה על 6.2 מיליון ליש"ט

העלות הממוצעת לאירוע אבטחה שבו חל אובדן מידע בארגון בבריטניה ב-2010 עומדת על 1.9 מיליון ליש"ט – נתון המשקף גידול של 13% לעומת 2009 וגידול של 18% לעומת 2008. הדברים עולים ממחקר חדש של סימנטק (Symantec) ומכון פונמון (Ponemon Institute).

זו השנה השלישית ברציפות שבה חלה עליה בעלות הנזק שנגרם לארגונים בשל אירועי אובדן מידע, מציינים עורכי המחקר. חישוב עלות אירוע האבטחה ותיקון נזקיו כולל את תיקון הפרצות, הטמעת מערכות אבטחת מידע חדשות, שינוי הנהלים, הפגיעה במוניטין הארגון ואובדן לקוחות בשל האירוע.

התקפות שמקורן בנוזקות או פשעים קיברנטיים היוו 29% מכלל אירועי אבטחת המידע בארגונים בבריטניה שנבדקו בשנה החולפת – נתון המשקף גידול של 29% לעומת 2009. לדברי עורכי המחקר, התקפות חיצוניות היוו את המרכיב הגדול ביותר בקרב כלל אירועי האבטחה.

על פי המחקר, אירוע אבטחת המידע שהסב את הנזק הכספי הגדול ביותר עמד על 6.2 מיליון ליש"ט – כמעט כפליים מאירוע האבטחה בעל הנזק הגדול ביותר ב-2009, שעמד על 3.9 מיליון ליש"ט.

37% מהמקרים נבעו מכשלים של מערכות ויישומים, אם בהיבט הטכנולוגי ואם בהיבטי מדיניות – נתון המהווה גידול של 7% לעומת 2009. בכשליש מהמקרים (31%), הסיבה לאירוע האבטחה נבעה מרשלנות, דוגמת אובדן מידע קריטי שהיה מצוי על גבי מחשבים ניידים, טלפונים חכמים או התקנים חיצוניים (USB). נתון שהפחית את הסכנה שבאובדן המידע היה השימוש הגובר במערכות ההצפנה לרכיבים אלה.

לדברי רוברט מול, מנהל שיווק מוצרים בסימנטק לאזור EMEA, "גם השנה ניתן היה להבחין בדומיננטיות של הפשע המאורגן בביצוע עבירות קיברנטיות. הם המשיכו לבחון, לחפש ובעיקר למצוא דרכים בהם ניתן לגנוב מידע מארגונים ולהוון מידע זה לכסף קל". הוא ציין, כי חלה ירידה בכמות האירועים שנבעה בשל פעילות של עובדים פנימיים, בזדון או בשגגה, לעומת עליה מקבילה של פעילות חיצונית, של האקרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים