דו"ח: פער השכר בין מומחי ה-DBA בישראל מגיע עד ל-650% לשעה

האחוזון העליון של יועצי האורקל הבכירים ביותר בארץ משתכר עד 650 שקלים לשעת עבודה, בעוד שהעשירון התחתון מסתפק ב-100 שקלים לשעה בלבד - כך עולה מסקר השכר שערכה אקס-פלייס ● על פי הנתונים, מחיר ממוצע לשעת עבודה של מומחה Access של מיקרוסופט עומד על 140 שקלים לשעת עבודה, בעוד שמומחה MySQL ירוויח בממוצע 146 שקלים לשעת עבודה

פער השכר בין מומחי בסיסי הנתונים בישראל מגיע עד ל-650% בממוצע לשעה – כך עולה מסקר חדש שפרסמה אקס-פלייס (XPlace). על פי הסקר, שנערך בקרב כ-8,500 פרילנסרים בישראל, האחוזון העליון של יועצי אורקל (Oracle) הבכירים ביותר בארץ משתכר החל מ-250 שקלים לשעת עבודה ועד 650 שקלים לשעת עבודה. יועץ אורקל ממוצע מרוויח כ-174 שקלים לשעת עבודה, אך בעוד העשירון העליון צוחק כל הדרך אל הבנק, העשירון התחתון מרוויח עד 100 שקלים לשעת עבודה.

במסגרת הסקר, שהחל ב-2009, נבדקו שלושה פרמטרים: המחיר המוצהר ידי הפרילנסר, המחיר שהוצע בפועל עבור מכרז הפרויקט והמחיר ששולם עם גמר הפרויקט. על פי הנתונים של אקס-פלייס, מחיר ממוצע לשעת עבודה של מומחה Access של מיקרוסופט (Microsoft), עומד על 140 שקלים לשעת עבודה.

מומחה MySQL, עולה מהדו"ח של אקס-פלייס, ירוויח בממוצע 146 שקלים לשעת עבודה. המחיר הממוצע לשעת עבודה של מומחה DB2 של יבמ (IBM) עומד על פי הסקר של אקס-פלייס על 165 שקלים. איש DBA המתמחה בטכנולוגיית Hadoop ירוויח 225 שקלים בממוצע.

השכר הממוצע לשעה של מומחי בסיסי נתונים בישראל (מקור: Xplace)

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פרילנסר

    http://www.xplace.com/ShowStats.xpl סקר ראשון מסוגו בישראל, שערכה חברת XPlace.com, אשר נערך בקרב כ- 10,000 פרילנסרים בישראל מעניק סוף סוף תשובה לשאלה: מהו השכר הממוצע לשעת עבודה של פרילנסר בישראל. חברת אקספלייס אשר נוסדה בשנת 2003 מפעילה את זירת הפרילנסרים הגדולה והוותיקה בישראל. האתר מתווך בין פרילנסרים לפרויקטים ביותר מ- 170 תחומים הכוללים תכנות, בניית אתרים, עיצוב וגרפיקה, טכנולוגיה, תרגום, כתיבה ועריכה, צילום, שיווק ומכירות, ועוד. במסגרת הסקר שנערך בין השנים 2010-2011 נבדקו שלושה פרמטרים עיקריים: המחיר המוצהר של הפרילנסר, המחיר שהוצע עבור הפרויקט, והמחיר ששולם בפועל עם גמר העבודה. בנוסף להצגת המחירים הממוצעים, הסקר גם מקנה מבט מעמיק יותר על-ידי הצגת האחוזונים ופריסת הצפיות ברמות שכר שונות עבור כל תחום ותחום.

אירועים קרובים