המשך הסאגה: בית המשפט התיר לפרסם מכתב הכרוך בפיטורי מארק הארד מ-HP

המכתב דן בשאלה האם הארד הטריד המינית את ג'ודי פישר, עובדת קבלן של HP שהייתה בקשרים אישיים עמו ● בעקבות תלונתה של פישר פתחה הנהלת החברה בחקירה נגד הארד, שהובילה להדחתו - מסיבות אחרות, לאחר שנתגלה שביצע שימוש לא תקין בדו"ח ההוצאות האישיות שלו ● בית המשפט קבע, כי ניתן לפרסם את המכתב, מאחר שחלקים ממנו כבר פורסמו ואין עוד להגן על תוכנו ● הארד מתכוון לערער

בית משפט בדלוור, ארצות הברית, התיר לפרסם מכתב ששלח מארק הארד, המנכ"ל לשעבר של HP, לגלוריה אלרד, עורכת הדין של ג'ודי פישר – עובדת קבלן שטענה שהארד הטריד אותה מינית. בעקבות אותה תלונה פתחה הנהלת החברה בחקירה נגדו, שהובילה להדחתו מתפקידו. חלק מפרטי המכתב פורסמו בעבר, אולם המכתב בכללותו עשוי לחשוף היבטים נוספים של הפרשה.

תחילתה של הפרשה בכך שפישר, שחקנית סרטים בינוניים לעת מצוא שהועסקה כעובדת קבלן של HP ותפקדה כמארחת במחלקת השיווק של הנהלת החברה, התלוננה נגד הארד, שעימו הייתה בקשרים אישיים, על הטרדה מינית. בעקבות התלונה פתחה הנהלת HP בחקירה נגד המנכ"ל. החקירה הובילה אמנם למסקנה שהארד לא הטריד מינית את פישר, אלא שבמהלכה התגלה, כי הוא עשה שימוש לא תקין בדו"ח ההוצאות האישיות שלו ודיווח על כאלה שהיו קשורות לבילויים שלו עם פישר.

בעבר קבע בית המשפט, כי תוכנו של המכתב, הדן בשאלת ההטרדה המינית לכאורה, ייוותר "סודי". עוד נרמז, כי במכתב נדונה האשמה אחרת נגד הארד שלפיה הוא סיפר לפישר על הכוונות של HP לרכוש את EDS עוד בטרם הדבר פורסם. נושא זה נחקר על ידי הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC).

בהחלטתו לפרסם את המכתב הזכיר השופט דונלד פארסונס, כי חלק גדול מהמידע המצוי בו כבר פורסם וקבע שאין להגן עוד על תוכנו. הוא הוסיף, כי העובדה שיש במכתב פרטים מביכים אינה יכולה להוות טענה לאי פרסומו. עם זאת, הוא הורה למחוק חלק מהקטעים הנוגעים לעובדת היות הארד נשוי.

כמו כן, עיון בפסיקת השופט מעלה, כי בין הנושאים שכבר פורסמו ושהמכתב מתייחס אליהם כלולה מהות הקשר בין הארד לפישר. במסגרת אותו קשר, צוין, עשה הארד שימוש בכספי החברה כדי "להסעיד" את פישר, והדליף לה מידע פנימי "בעל ערך עסקי" אודות HP.

הדיון בתוכן המכתב התקיים במסגרת תביעה שהגישו בעלי מניות של HP נגד הארד והנהלת החברה בגין גובה הפיצויים שניתן להארד עם עזיבתו, העומד על עשרות מיליוני דולרים. HP הסכימה בעבר, כי תוכן המכתב יפורסם, אולם אז התערב הארד וביקש למנוע את הפרסום בטענה שמדובר בקניינו הפרטי, כחלק מניסיון לפתור סכסוך פרטי בינו ובין פישר.

למרות הצו המורה על הפרסום, השופט קבע, כי חלקים מועטים ממנו ייוותרו חסויים. בשבוע הקרוב מתכוונת איימי ווינטרסהיימר, פרקליטתו של הארד, לערער על הצו. "אנחנו מאוכזבים מפסיקת בית המשפט", מסרה. "אנחנו מאמינים שהמכתב, שבבירור הוגדר כ-'מסווג', צריך להישאר כזה. הוא עסק בנושאים שהיו במחלוקת בין הארד לפישר – נושאים שטופלו ונסגרו. הארד המשיך הלאה".

הארד עזב במפתיע את HP באוגוסט, כשהוא מותיר אחריו את המשקיעים בחברה נדהמים. מספר חקירות, פנימיות וחיצוניות, נפתחו לפני ולאחר עזיבתו. האחת נסבה סביב השאלה האם הוא הטריד מינית את פישר והשנייה, שבגינה הוא נאלץ לעזוב את תפקידו, הביאה למסקנה, כי הוא מסר דיווח כוזב לגבי הוצאותיו האישיות בעת שבילה עמה. חקירה שלישית נפתחה על ידי הרשות האמריקנית לניירות ערך והרביעית קשורה לשאלה האם הוא סיפר לפישר אודות העסקה הנרקמת לרכישת EDS תמורת מיליארדי דולרים, בטרם זו פורסמה. החקירה החמישית נפתחה על ידי HP בשאלה האם הארד שאל בכירים בחברה על פישר, שנתיים לפני שזו הועסקה על ידי חברת הקבלן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים