השר מיכאל איתן: "יש לשתף את הציבור ביישום הפיילוט לחוק הביומטריה"

"אף אחד לא מתנגד לתעודות זהות חכמות ולשיפור השירות לאזרח, אבל השאלה הגדולה היא האם יש צורך לעשות זאת במסגרת המאגר הביומטרי, שיש בו הרבה סיכונים", אמר השר איתן, הממונה על שיפור השירות לאזרח, בכנס לשכת מנתחי המערכות ● לדבריו, "כאן יש מקום לשאול את הציבור, את האזרחים; יכול להיות שנקבל תשובות שלא חשבנו עליהן"

"על הממשלה לבדוק אפשרות לשתף את הציבור ולשמוע את דעתו בפיילוט שמשרד הפנים מתכוון לבצע ליישום  החוק הביומטריה, בהקשר של תעודות זהות חכמות", כך אמר היום (ב') השר המופקד על שיפור השירות לאזרח, מיכאל איתן, בפתיחת הכנס השנתי של לשכת מנתחי המערכות, שהחל הבוקר בכפר המכבייה ברמת גן. השר התייחס לפרסומים שלפיהם משרד הפנים מתכוון להתחיל בפיילוט בקרוב. הכוונה ליישם את הפיילוט זוכה לביקורות מגורמים שונים, והשר איתן בראשם.

בדבריו אמר איתן, כי הוא מתייחס לחוק הביומטריה בהקשר של הצורך ההולך וגובר לדעתו בשיתוף אזרחים בכל מה שקשור להחלטות שהממשלה מקבלת במדינה דמוקרטית. "החוק הביומטרי עבר לאחר ויכוח ציבורי ארוך", ציין. "אף אחד לא מתנגד לתעודות זהות חכמות ולשיפור השירות לאזרח, אבל השאלה הגדולה היא האם יש צורך לעשות זאת במסגרת המאגר הביומטרי, שיש בו הרבה סיכונים. כאן יש מקום לשאול את הציבור, את האזרחים. יכול להיות שנקבל תשובות שלא חשבנו עליהן".

איתן הוסיף, כי אנחנו חיים בעידן שבו ממשלות חכמות מבינות שהן חייבות להיות קשובות לאזרחים, שיש להם כיום את כל האמצעים להיות שותפים לקבל החלטות דמוקרטיות. "חלפו הזמנים שבהם היינו הולכים לקלפי פעם בארבע שנים ומעבר לזה – לא שותפים לקבלת החלטות. יש לנו כיום את כל האמצעים לכך, וזה חלק מהשינוי שאני מוביל בממשלה", אמר.

הוא ציין, כי "הטכנולוגיה רצה בקצב מהיר הרבה יותר ממה שגופים כמו ממשלות מסוגלים להגיב". לדבריו, "האתגר הגדול הוא לשכנע את הממשלות שישתמשו בכלים הקיימים כדי לפתוח כמה שיותר מידע לציבור, להעלות לאתרים שלהן כמעט הכול ולא לפחד".

עוד אמר השר איתן, כי בפגישות שהוא מנהל במשרדי ממשלה הוא מגלה את חוסר התודעה שיש לחשיבות העלאת החומרים לאתרים. "פתאום אתה רואה שיש משרדים שכבר משחררים לא מעט מידע, אבל רק למי שמבקש, למי שיש לו קשרים, לעיתונאים או ללוביסטים. מדוע הם צריכים לחכות שמישהו יבקש?" שאל. "פעם אחת מעלים את המידע לאתר, וכל המידע זמין לכולם".

איתן הוסיף ש-"על הממשלה לפתח כלים שיאפשרו לאזרחים לנתח החלטות ומידע שכבר קיים, כגון תקציב המדינה, ולהשפיע".

הוא סיים בציינו שבראייה כללית, יש כיום מודעות רבה יותר לשיתוף ופתיחות מימשל זמין, והוא מקווה שעם השנים – זו תגדל. השר בירך את חברי הלשכה ואמר, כי הופתע לטובה לראות את כמות האנשים שחברים בה, ובכלל זה אנשים צעירים.

הוענקו פרסי הלשכה לשנת 2011

כנס לשכת מנתחי המערכות עומד השנה בסימן "המידע בקצות אצבעותינו". הוא נפתח בדברי ברכה שהשמיעו יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית, המשמש כיושב ראש הכנס; ד"ר נחמן אורון, יושב ראש הלשכה; ד"ר יוסי בולס, יושב ראש המועצה הציבורית שלה; ומאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל. המליאה הסתיימה בהרצאתה של ד"ר איה סופר ממעבדות המחקר של יבמ בחיפה, והאחראית על נושא ניהול המידע והאנליזה במערך המחקר העולמי של החברה.

בכנס מתקיימים בנוסף מסלולים בתחומים שונים – מיחשוב ענן, רשתות חברתיות ו-BI. בהמשך מתוכנן פנל מנכ"לים בנושא זמינות מידע בהנחיית זיו מנדל, מנכ"ל משותף בחטיבת ההדרכה וההטמעה של מטריקס.

בתום האירוע יוענקו פרסים לשני מנמ"רים מצטיינים: יוסי שנק, מנמ"ר חברת החשמל, ומירי דבש חרמוני, מנמ"ר דרך ארץ. כמו כן, יוענקו פרסים לשני צוותים משירותי בריאות כללית, צוות של חברת חשמל, יישומי טלפונים ניידים, צוות של בית החולים רמב"ם ותעודות ציון לשבח לבנק דיסקונט ולחברת נתיבי גז טבעי לישראל. בנוסף, יוענקו פרסים לוותיקי האקדמיה, שהיו החלוצים בהוראת מערכות מידע באוניברסיטאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים