IDC: כ-18 מיליון מחשבי טאבלט נמכרו ב-2010; אפל שולטת על השוק עם נתח של 83%

הטאבלטים מתקדמים בקצב גבוה ויגיעו למשלוחים של כ-50 מיליון יחידות ב-2011, קובעת חברת המחקר בדו"ח חדש ● לפי נתוני IDC, נתח השוק של ה-iPad של אפל ירד ברבעון האחרון של 2010 ל-73%, לעומת 93% ברבעון השלישי, אך המכשיר עדיין מסמן מובילות בולטת ● IDC מציינת עוד, כי מכשירים מתחרים נוספים אמורים להגיע לשווקים בחודשים הקרובים וגם במחצית השנייה של 2011, ורבים מהם יהיו תחרותיים מבחינת הפונקציונליות

כ-18 מיליון מחשבי טאבלט נמכרו ב-2010, מתוכם תפסה אפל (Apple) נתח שוק של 83% – כך על פי הדו"ח האחרון שפרסמה בסוף השבוע חברת המחקר IDC. ברבעון האחרון של 2010 נמכרו כ-10.1 מיליון מכשירים – יותר מפי שניים לעומת הרבעון השלישי, שקדם לו, שבו נמכרו 4.5 מיליון מחשבי טאבלט.

לפי נתוני IDC, נתח השוק של ה-iPad של אפל ירד ברבעון האחרון של 2010 ל-73%, לעומת 93% ברבעון השלישי, אך המכשיר עדיין מסמן מובילות בולטת, שכן במקום השני ניצב ה-Galaxy Tab של סמסונג (Samsung) – היריב העיקרי בעונת החגים, שהצליח להביס כמה מתחרים קטנים – עם נתח שוק של 17% בלבד.

IDC מגדירה מחשב טאבלט כמכשיר בעל מסך צבעוני שגדול מ-5 אינץ' וקטן מ-14 אינץ', הפועל על גבי מערכת הפעלה קלה – כמו iOS של אפל ואנדרואיד (Android) של גוגל (Google). על מנת שהמכשיר יוכר כטאבלט על פי IDC, עליו לכלול מעבד בארכיטקטורת x86 או מעבדי ARM למחשבי טאבלט, המריצים גרסאות מלאות של מערכות הפעלה ומבוססים על מעבדי x86. עוד מסבירים ב-IDC, טאבלטים  תומכים בטכנולוגיות קישוריות רבות ובטווח גדול של יישומים, המבדילים אותם ממכשירים ייעודיים, כמו קוראים אלקטרוניים.

על פי IDC, הצמיחה של מכשירי טאבלט בשווקים תונע לא רק בזכות מוצרים שיושקו על ידי יצרניות PC, אלקטרוניקה בידורית ומכשירי סלולר, אלא גם בזכות הרחבת ערוצי הפצה (מפעילות סלולריות ישחקו תפקיד עיקרי) ואימוץ מסחרי על ידי ארגונים ועסקים.

"המכירות החזקות של מחשבי הטאבלט התאימו לתחזיות של IDC ולדרישה החזקה מצד המשתמשים, בעוד שהיצרניות בקושי הצליחו להציע מכשירים המתחרים ב-iPad של אפל", ציינה לורן לוברדה, סגנית נשיא למעקבי שוק צרכניים ב-IDC. "מכשירי טאבלט מתקדמים בקצב גבוה ויגיעו למשלוחים של כ-50 מיליון יחידות ב-2011", אמרה.

לפי המחקר, ארצות הברית, מערב אירופה ואזור אסיה-פסיפיק (מלבד יפן) היו האזורים שבהם נמכרו 89% ממחשבי הטאבלט ברבעון הרביעי של 2010. למרות שארצות הברית היא השוק המדינתי הגדול ביותר, מערב אירופה ואזור אסיה-פסיפיק (מלבד יפן) צמחו כמעט כפליים לעומת הרבעון השלישי של 2010.

IDC צופה, כי אפל תישאר המובילה גם השנה, עם נתח שוק של 70%-80% – למרות שיושקו מכשירים מתחרים רבים.

סמסונג החלה למכור את ה-Galaxy Tab ברבעון הרביעי של 2010, ולמרות שחדירתה לערוצי השיווק הייתה אגרסיבית למדי, העדר תמחור תחרותי כמו גם תחרות חזקה מצד אפל, עצרו את הדרישה מצד המשתמשים. לפי IDC, למרות שסמסונג אמורה להשיק מכשירים נוספים – בגדלי 10.1 אינץ' ו-8.9 אינץ' – נראה שיהיה לה קשה לשמור על נתח השוק שלה ככל שיותר מתחרים ייכנסו לשוק.

מבחינת מוטורולה (Motorola), קובעת IDC, כי מכשיר הזום (Xoom) שהושק באחרונה הוא מתחרה ראוי ל-iPad בהיבט הפונקציונליות שהוא מציע, אך מחירו הגבוה יחסית עלול להוות מחסום להשגת נתח שוק משמעותי.

IDC מציינת עוד, כי מכשירים מתחרים נוספים אמורים להגיע לשווקים בחודשים הקרובים וגם במחצית השנייה של 2011, ורבים מהם יהיו תחרותיים מבחינת הפונקציונליות, כמו ה-Xoom, "אך אנו צופים שרק המוצרים של היצרניות הגדולות, שיש להן מבנה שיווקי וערוצי הפצה משמעותיים, יחד עם מכשירים בני תחרות מבחינת המחיר והטכנולוגיות שהם מציעים – יצליחו לכבוש נתחי שוק משמעותיים".

אחד מערוצי הבידול שכמה יצרניות עשויות להתמקד בו, לדברי IDC, הוא מיקוד בפלחי שוק ייחודיים, כמו הפלח המסחרי. "הן אמנם ייהנו ממיצוב ייחודי, אך יפנו לשווקים קטנים יותר ויצטרכו להציג תחרותיות מול המכשירים של אפל ויצרניות אחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים