ד"ר יניב לויתן, אוניברסיטת חיפה: "על העיריות לאמץ את מהפכת הרשתות החברתיות"

"העיריות צריכות לספק באמצעות הרשתות החברתיות תכנים רלוונטיים לתושבים ולתיירים", אמר ד"ר לויתן, מומחה למדיה חברתית, במפגש פורום מנהלי המיחשוב ברשויות המקומיות ● הוא אף הציע להן לספק שירותים מבוססי מיקום שיעזרו לתיירים להתמצא בעיר, לפרסם מידע לתושביהן ולעודד תוכן גולשים ● במהלך המפגש נפרדו הנוכחים משני מנמ"רים שפורשים בקרוב: צביקה גרוסמן, מנמ"ר עיריית אשדוד, ואבי קטקו, מנמ"ר עיריית תל אביב-יפו

"על העיריות לאמץ את מהפכת הרשתות החברתיות ולספק באמצעותן שירותים לצרכנים – תושבי הערים והמבקרים בהן", כך ממליץ ד"ר יניב לויתן, מומחה לרשתות חברתיות מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה. הוא אמר את הדברים במפגש פורום מנהלי מיחשוב ברשויות המקומיות שהתקיים אתמול (ב') בנהריה.

ד"ר לויתן סקר אמצעי התקשורת שצעירים מרבים להשתמש בהם, ובכלל זה פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ויו-טיוב (YouTube). הוא הציע לרשויות לספק לתיירים המבקרים בהן שירותים מבוססי מיקום, כך שיוכלו מהמכשיר הנייד שלהם לדעת היכן נמצאים האתרים הרלוונטיים עבורם – בין אם אלה אתרי תיירות, מקומות בילוי או אתרים אחרים. ד"ר לויתן אף הביא כדוגמה את עיריית חיפה, שמפרסמת דיווחי תנועה בדף הפייסבוק שלה.

בנוסף, אמר, הרשויות המקומיות צריכות לעודד תוכן גולשים. "עליהן לתת תמריצים לציבור להעלות תכנים לרשת: בלוגים, תמונות וקליפים מחיי העיר. אם האזרחים יעשו כן, היכולת שלהם להשפיע על ההמונים היא פנטסטית".

דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראלדני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, דיבר אף הוא על הטכנולוגיות החדשות ואמר שהצרכנים העיקרים שלה, המכונים "דור המיליניה", הם בני 20-30 שנכנסים לשוק העבודה ו-"שוחים" בטכנולוגיות אלה. הוא אף ציין שבמכשירי הטלפון הניידים של היום יש עוצמה גדולה מזו שהייתה בעבר למחשבים והוסיף שלמעשה, נוצרת קסטומריזציה של ה-IT.

"תופעה שלישית המתחברת למהפכה היא תופעת התחרותיות, הגלובליזציה ופתיחת הגבולות", הוסיף ימין. "התופעה הרביעית היא מיחשוב הענן".

ד"ר עדי קפליוק, יושב ראש הפורום ומנמ"ר עיריית גבעתיים, סקר את פעילויות הפורום בשנה האחרונה. בין היתר, הוא הזכיר יום העיון שקיים הפורום ועסק ביישום חוק הגנת הפרטיות, כנס מיחשוב מוניציפלי שנערך בשיתוף אנשים ומחשבים ופרסים שבהם זכו שלוש רשויות – תל אביב-יפו, רמת גן וירוחם – בכנס מצטייני המיחשוב.

מימין: אבי קטקו, המנמ"ר הפורש של עיריית תל אביב, ועדי קפליוק, יושב ראש פורום מנהלי המיחשוב ברשויות המקומיות"אנחנו מצליחים לעשות, בתקציבים צנועים, פרויקטים שמתחרים היטב עם אלה של הבנקים", אמר קפליוק.

במהלך המפגש נפרדו אנשי הפורום משני מנמ"רים הפורשים מתפקידם בתקופה הקרובה: צביקה גרוסמן, מנמ"ר עיריית אשדוד, שמסיים את עבודתו לאחר 17 שנים ויוצא לגמלאות, ואבי קטקו, מנמ"ר עיריית תל אביב-יפו בשבע השנים האחרונות.

קטקו הודה למארגנים ואמר, כי "הפורום הוא גורם חיוני שמאפשר למנמ"רים ללמוד זה מניסיונו של זה ולקדם פרויקטים לטובת התושבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים