איתיאל מעין, עיריית תל אביב-יפו: "פרויקט הווירטואליזציה שביצענו הביא להחזר השקעה בתוך שנה"

"הפרויקט עלה 1.8 מיליון שקלים, והחזר ההשקעה בוצע על בסיס מדדים מדידים בלבד", אמר מעין, CTO עיריית תל אביב-יפו, בכנס VIRTUALIZATION 2011 ● ראובן בן אור, מנהל מחלקת מיסוף ושירותים עצמיים בבנק הפועלים, אמר, כי "מימוש פרויקטי הווירטואליזציה הביא לחסכון שנתי של יותר משלושה מיליוני שקלים"

"פרויקט הסבת השרתים לווירטואליים שביצענו עלה 1.8 מיליון שקלים והביא להחזר השקעה תוך שנה, על בסיס מדדים מדידים בלבד", כך אמר איתיאל מעין, CTO עיריית תל אביב-יפו.

מעין דיבר בכנס VIRTUALIZATION 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצועני IT בתחום. מנחה הכנס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

המדדים שלפיהם נקבע החיסכון בשל פרויקט הווירטואליזציה, ציין מעין, היו: מקום, חשמל, מיזוג, אחזקת חומרה, רישיונות תוכנה ותקשורת. הוא אמר, כי היו מדדים נוספים בעלי היבט כלכלי, אולם הם לא ניתנים למדידה ישירה: שרידות, גמישות תפעולית, פרק הזמן מהתאוששות מאסון ועוד.

מעין ציין, כי מספר העובדים בעיריית תל אביב-יפו עומד על 7,000, מתוכם 4,200 לקוחות מחשב. הוא הוסיף, כי לעירייה יש 240 אתרים מקושרים, ו-400 שרתים. "התחלנו עם מערכות וירטואליות כבר ב-1981", אמר. "אנו ותיקים בתחום".

הוא הציג את היתרונות הכלכליים בפרויקטי הווירטואליזציה שהעירייה ביצעה. בפרויקטים לווירטואליזציה של שרתים, אמר, "חסכנו בעלויות במגוון תחומים – חשמל, רישוי למערכות הפעלה, חומרה, תחזוקת חומרה, פורטים לאחסון ולתקשורת וכן שטח רצפה, כי הקטנו לרבע את קיבולת חדר השרתים". הוא ציין, כי כל שרת מוקם כשרת וירטואלי, למעט כאלה שאין צורך בכך. לדבריו, "סביבות הפיתוח, הבדיקות והמעבדה עובדות בתצורה וירטואלית בלבד. פתרון ההמשכיות העסקית יתבסס אף הוא על וירטואליזציה. כיום יש לנו 200 שרתים וירטואליים, ביחס של 10-20 שרתים וירטואליים לשרת פיזי".

לאחר מכן תיאר מעין את פרויקט וירטואליזציית היישומים ותחנות הקצה של משתמשי העירייה ואמר, כי הטכנולוגיה המוטמעת במסגרתו היא של סיטריקס (Citrix), המיוצגת בארץ על ידי קבוצת אמן. הוא ציין, כי היישום החל בסוף 2010 וצפוי להסתיים בסוף השנה הנוכחית. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד במיליוני שקלים.

במסגרת הפרויקט, המבוצע באופן פנימי על ידי אנשי ה-IT בעירייה, יוטמעו ב-2,000 מתוך 4,500 תחנות הקצה בעירייה פתרונות הווירטואליזציה XenDesktop של סיטריקס, בשילוב יישומים בסביבת XenApp של החברה – אמר מעין. לדבריו, אלה יהיו על גבי תשתית השרתים הווירטואליים Hyper-V של מיקרוסופט (Microsoft). שאר תחנות הקצה בעירייה, כ-2,500, תישארנה בתצורת העבודה הנוכחית שלהן – 1,500 בטרמינל סרבר ו-1,000 כתחנות עבודה "רגילות".

ראובן בן אור, מנהל מחלקת מיסוף ושירותים עצמיים בבנק הפועלים. צילום: קובי קנטורמעין סיכם בציינו, כי מטרת הפרויקט היא חסכון משמעותי בעלויות תוך שיפור חוויית המשתמש לעובדי העירייה, ללא תלות בציוד הקצה. "בהיבט הכלכלי, נגיע להחזר השקעה מהיר ולחסכון של מיליוני שקלים בהוצאות השדרוג והתחזוקה", אמר. "נוריד משמעותית את העלות בעלות כוללת (TCO) ונחסוך בשל היעדר הצורך בשדרוג והחלפת מחשבים בשנים הקרובות. בנוסף, הפרויקט יניב חסכון משמעותי במעבר למערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7)".

ראובן בן אור, מנהל מחלקת מיסוף ושירותים עצמיים בבנק הפועלים, תיאר את ההטמעה של פרויקט הווירטואליזציה בבנק. הוא אמר, כי התשתית הווירטואלית הראשונה הוקמה במערך המיחשוב הארגוני של הבנק כבר ב-2003. לדבריו, סביבת הווירטואליזציה בבנק מבוססת מכונות של VMware. הוא ציין, כי התשתית מחולקת בין שני אתרי החברה, ובדרך זו גדלה יכולת ההתאוששות שלהם. לדברי בן אור, בבנק יש 960 שרתים וירטואליים, ואלה מהווים חלק ניכר מכלל השרתים בבנק.

"מימוש פרויקטי הווירטואליזציה בבנק הביא לחסכון שנתי של יותר משלושה מיליוני שקלים", אמר בן אור. "הסיבה לכך היא צמצום כמות החשמל הנצרכת לצד חסכון במשאבי שרידות וניצול טוב יותר של משאבי התחזוקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים