בוב ביצ'מפ, BMC: "הענן הופך מדיבור למעשה ומשנה דרמטית את עולם המיחשוב"

"הענן משנה באופן דרמטי את הדרך שבה פועלים מערכי ה-IT בארגונים, ואנחנו שם כדי לנהל את שכבת תשתיות המיחשוב ואת השירותים העסקיים", כך אמר בוב ביצ'מפ, יושב ראש ומנכ"ל BMC העולמית ● ביצ'מפ דיבר במפגש מנמ"רים בכירים שנערך בהפקת אנשים ומחשבים במשרדי בטר פלייס ● לייזי אורן, מטריקס: "בשל ההתעניינות של ארגונים במיחשוב ענן, הצפי שלנו הוא לגידול משמעותי בעסקי BMC השנה"

"מיחשוב הענן קורה הלכה למעשה. הוא כבר עבר את שלב הדיבורים. הענן משנה באופן דרמטי את הדרך שבה פועלים מערכי ה-IT בארגונים, ואנחנו שם כדי לנהל את שכבת תשתיות המיחשוב ואת השירותים העסקיים", כך אמר בוב ביצ'מפ, יושב ראש ומנכ"ל BMC העולמית.

ביצ'מפ הגיע ארצה כדי לשאת דברים במסגרת מפגש מנמ"רים בכירים. המפגש נערך אמש (ב') במשרדי בטר פלייס בפי גלילות. האירוע, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערך על ידי BMC ישראל ומטריקס (Matrix), נציגתה בארץ, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

לדברי ביצ'מפ, "הופעת מודל המיחשוב החדש, בתצורת ענן, היא אירוע משמעותי בעולם ה-IT. זהו שינוי לא פחות חשוב מאלה שקרו בעבר, דוגמת המעבר ממיינפריים ללקוח רזה, או השימוש הנרחב באינטרנט". הוא ציטט מחקר של IDC שלפיו צפויים השנה מערכי IT בארגונים להטמיע מיחשוב ענן בהיקף גדול פי 4-5 ממה שהיה עד כה. "האתגר המרכזי הניצב בפני המנמ"רים, בכל מגזרי התעשייה ובכל הגדלים, הוא צמצום הוצאות ה-IT", אמר, "ובעזרת מיחשוב ענן הם יכולים להביא להפחתה משמעותית בהוצאות תפעול ה-IT, כמו גם להידוק הקשר בינו לבין העסק. ארגונים שלא יעשו זאת, ימצאו עצמם בתוך פרק זמן קצר לא תחרותיים וייאלצו לצאת מהמשחק".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

הוא הוסיף, כי "שלוש מגמות מרכזיות מאפיינות את עולם המיחשוב כיום: וירטואליזציה, המעבר לעולם הנייד ומיחשוב ענן. לכל אלה נדרש ניהול תשתיות IT בצורה ממוכנת, ופה BMC פועלת. אנחנו מספקים יכולות מקצה לקצה לניהול ולמיכון תשתיות המיחשוב כך שיעבדו בענן, בהטמעה האורכת פרק זמן קצר, של חודשים ספורים". לדברי ביצ'מפ, "אנחנו מספקים פתרון ניהול מלא בענן. לקחנו את תוכנת ה-BSM (ר"ת ניהול שירותים עסקיים) שלנו עם תשתיות התוכנה ויצרנו פתרון בענן – דבר הממנף את ההיצע עבור הלקוחות הארגוניים, כך שמתקבלים מיטוב של התהליכים העסקיים, מיכון והקצאה שלהם".

עוד אמר ביצ'מפ, כי "BSM, תפיסת ניהול השירותים העסקיים שהגינו עוד ב-2003, היא טכנולוגיה שמאפיינת את החברה. היא הפכה אותנו לבחירה הברורה של חברות שמבקשות להפוך את תחום ה-IT לבעל ערך עסקי. התפיסה שאותה אנחנו מובילים מתאימה את ה-IT לעולם העסקים ומאפשרת להגיב במהירות לתזוזות בשוק, בנוסף ליכולת להרוויח משינויים. כך, ניתן להפוך אתגרים עסקיים להזדמנויות עסקיות".

לייזי אורן, נשיא וסגן יושב ראש הנהלת מטריקס. צילום: קובי קנטורלשאלת אנשים ומחשבים מהי נקודת המבט שלו על השוק הישראלי, אמר ביצ'מפ, כי "המימד הרביעי, שרכשנו בשנת 1999 תמורת כ-700 מיליון דולרים, הייתה מהמוצלחות ברכישות שלנו. על בסיסה הקמנו את מרכז המו"פ שלנו בארץ, המוביל את פיתוח משפחת מוצרי Control-M, ואלה מניבים לנו מכירות של מאות מיליוני דולרים. ישראל שופעת סטארט-אפים, וכאשר אנחנו בוחנים רכישות, ישראל היא המקום השני שאותו אנחנו סורקים, אחרי עמק הסיליקון".

"מגמת המעבר לענן – דרמטית"

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים על המתחרים בתחום ניהול ומיכון תשתיות ה-IT והכלים שאותם הם מספקים למיחשוב ענן, אמר ביצ'מפ, כי "המתחרים, ובראשם CA, יבמ (IBM) ו-HP, הם כולם מכובדים ויש להם אסטרטגיה בתחום, אולם אנחנו השחקן הטהור היחיד בתחום ניהול תשתיות המיחשוב. האסטרטגיה שלנו כולה מוכוונת סביב המעבר של מדידת השירותים העסקיים, מיכונם, ניהולם ומיטובם לביצוע פעולות אלה בסביבת מיחשוב הענן. זו הסיבה לכך שקצב הצמיחה שלנו בתחום הוא המהיר ביותר, ושאנחנו היחידים המצויים ברביע הקסם של גרטנר (Gartner). החלטנו החלטה אסטרטגית להשקיע מעט בפרסום ושיווק והרבה במו"פ, וזו החלטה שבפירוש מוכיחה את עצמה בשטח".

הוא סיכם באמרו, כי "מגמת המעבר לענן היא דרמטית. המגמה ענקית, סוחפת ובעלת השפעה מדהימה, ולא ראיתי כמותה כבר שנים רבות בעולם המיחשוב. אנחנו צופים שמערכי ה-IT ימשיכו להיות הטרוגניים, יגיעו מספקים רבים, וישלבו פלטפורמות חומרה ותוכנה. מצב זה הופך את שכבת הניהול והקצאת השירותים העסקיים מבוססי IT לחשובה עוד יותר".

לייזי אורן, נשיא וסגן יושב ראש הנהלת מטריקס, אמר, כי "השותפות של BMC ושל מטריקס נמשכת כבר 17 שנים, והיא רק הולכת ומתגברת. פיתחנו סביב פתרונות BMC מערך ידע של עשרות אנשי מקצוע, ואנחנו מבצעים יישום, הטמעה, תמיכה, תחזוקה והדרכה בתחום. פתרונות BMC מהווים חלק חשוב בהיצע שלנו ללקוחות". אורן סיכם באמרו, כי "בשל ההתעניינות של ארגונים במיחשוב ענן, הצפי שלנו הוא לגידול משמעותי בעסקי BMC השנה".

בין המנמ"רים שנכחו באירוע: מוטי טובי, קומברס (Comverse); צבי טל, ת'רו; יורם שולטהייס, ההסתדרות החדשה; יעקב רבינוביץ', תנובה; אמנון בק, מת"ף, זרוע המיחשוב של הבנק הבינלאומי; יוסי קרן, מגדל; שמוליק חכים, משרד הביטחון; מאיר חן, החברה למתנ"סים; גבי כהן, דלקול; יורם מיימון, בנק הדואר; דורון יצחקי, שירותי בריאות כללית. אנטולי וייסמן, פרטנר; אבי ונגר, רד; עופר קריצ'מן, ישראכרט; אריאל פיסצקי, 888צבי פרנס, הריבוע הכחול; אשר רוטקופ, אוניברסיטת תל אביב; ויהודה סרוסי, המוסד לביטוח לאומי.

עוד נכחו באירוע: ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזרח התיכון; רפי שקולניק, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל; ובועז מעוז, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל. דוברים נוספים באירוע היו: ד"ר ברק הרשקוביץ, CTO וראש קבוצת הפתרונות, בטר פלייס; ותמר שור, מנהלת מוצר בקבוצת ניהול מיחשוב הענן, BMC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים