הישג לגוגל: כרום פרץ את קו 10% בשוק הדפדפנים

הדפדפן מבית גוגל עלה בינואר ב-0.72% - מה שביסס את מעמדו כדפדפן השלישי בשוק ● לעומת זאת, שני המתחרים העיקריים של כרום חוו במהלך החודש שעבר ירידות - אינטרנט אקספלורר הגיע לשפל חדש, של 56%, ופיירפוקס איבד כמה עשיריות האחוז ● עוד עולה מהנתונים, כי נתח השוק של ספארי המשיך את מגמת העליה שהוא חווה בשנה האחרונה

ינואר 2011 ייזכר בגוגל (Google) כציון דרך: בראשונה מאז שהשיקה החברה את כרום (Chrome), חצה הדפדפן ברחבי העולם את קו 10% בבדיקת נתח השוק שלו מול הדפדפנים האחרים. זאת, לאחר שבחודש שעבר עלה נתח השוק של כרום ב-0.72% לעומת דצמבר 2010 – מה שביסס את מעמדו כדפדפן השלישי בשוק.

לעומת זאת, שני המתחרים העיקריים של כרום חוו במהלך החודש שעבר ירידות: אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) הגיע לשפל חדש – של 56% בלבד – לאחר שאיבד יותר מ-1% בהשוואה לדצמבר. פיירפוקס (Firefox), לעומתו, הציג חוסר יציבות, כאשר לאחר העליה שרשם בחודש האחרון של 2010, הוא איבד בחודש הראשון של 2011 כמה עשיריות האחוז מנתח השוק שלו.

עוד עולה מהנתונים שפרסמה NetMarketShare, כי דפדפן ספארי (Safari) של אפל (Apple) המשיך את מגמת העליה הרצופה שאותה הוא חווה בשנה האחרונה. נתח השוק שלו עלה בינואר ב-0.41% וחצה בראשונה את קו 6%. נתון זה מצביע על החוזק בשוק של מכשירי ה-iPhone וה-iPad של אפל (Apple).

מניתוח על פי גרסאות הדפדפנים עולה, כי אינטרנט אקספלורר 8 (Internet Explorer 8) ממשיך לחזק את מעמדו כדפדפן המוביל בשוק. הוא צבר בחודש שעבר יותר מ-1% והנתח שלו עמד על 34.17%. במקביל, המשיכו הירידות בנתחים של הגרסאות הקודמות של הדפדפן מבית מיקרוסופט (Microsoft). גרסה 6 של אינטרנט אקספלורר ירדה מ-13.06% ל-11.43% וגרסה 7 – מ-8.76% ל-8.29%. כמחצית מאלה שנטשו את המהדורות הקודמות של אינטרנט אקספלורר שדרגו את הדפדפן שלהם לגרסה 8.

גרסה 3.6 של פיירפוקס המשיכה את הזחילה מעלה והגיעה ל-18.55%, אולם את הקפיצה הגדולה ביותר השיגה גרסה 8 של כרום, שזינקה מ-7.32% ל-9.33%. באחרונה השיקה גוגל את הגרסה התשיעית של כרום, וייתכן שזו תחליף את מהדורה 8 כגרסה המובילה של הדפדפן.

בין גרסאות הבטה, הגיעו אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9) ופיירפוקס 4 (Firefox 4) ל-0.5% כל אחת, בעוד שהבטה של כרום 9 ו-10 הגיעו בינואר ל-0.53%.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רם

    לדעתי גם הדפדפן הזה ישתלט על כל העסק מעבר למראה הידידותי הוא גם מאווווווווווד נוח לשימוש

אירועים קרובים