סקייפ: רוב משתמשי הסלולר לא מורידים יישומים

תוצאות סקר שפרסמה חברת ה-VoIP מראות, כי 70% ממשתמשי הסלולר לא הורידו מעולם יישום כלשהו ● 67% מהם ענו, כי אינם שולטים במכשיר הסלולר באותה המידה כמו במחשב שלהם ● למרות הכותרות שתפסה לאחרונה AppStore של אפל, רק 2% מורידים יישומים דרכה ● סקייפ טענה, כי חלק מהאשמה מוטלת על חברות הסלולר, ומאיצה בהן לאפשר יותר חופש למשתמשי הקצה בהתקנה של יישומים ובשימוש בהם

יישומים סלולריים תפסו כותרות רבות לאחרונה, בעיקר בגלל ההצלחה של חנות היישומים של אפל ל-iPhone ול-iPod. אולם מסתבר, כי ייתכן שכותרות אלה חסרות ביסוס, שכן לפי סקר של סקייפ, 70% ממשתמשי הסלולר מעולם לא הורידו יישום כלשהו, ואפל מייצגת פחות מ-2% מהשוק. עוד הראה הסקר, שבוצע על ידי חברת זוגבי אינטרנשיונל בקרב 3,000 משתמשים סלולריים, כי 67% אינם שולטים במכשיר הסלולר באותה המידה כמו במחשב שלהם.

לדברי סקייפ, חלק מהאשמה לכך מוטלת על ספקיות הסלולר. לפי תוצאות הדו"ח, המספרים השתנו בצורה דרמטית ככל שלמשתמשים ניתנה אפשרות חופשית יותר של שימוש במכשירים הסלולריים. הדבר בלט במיוחד בקרב הנשאלים מספרד, שבה מגבילות המפעילות הסלולריות את מנוייהן פחות מאשר המקבילות שלהן במדינות אחרות באירופה, או בארצות הברית. משתמשי סלולר ספרדים רבים דיווחו, כי הם מתייחסים למכשיר הסלולרי שלהם כאל "שלוחה" של המחשב, ויותר מנויים במדינה הורידו יישומים סלולריים והשתמשו בהם.

"זהו איתות ברור לכל אחד בתעשיית התקשורת – רשתות סלולריות, יצרני מכשירים וחברות תוכנה, כמו סקייפ, לעבוד ביחד ולשתף פעולה כדי לספק את מה שהמשתמשים רוצים: החופש להתקין מה שהם רוצים וכל אימת שהם רוצים", כתב סקוט דארצ'לנג בבלוג של סקייפ.

VoIP – לא בסלקום
סקייפ עצמה לא שוקטת על השמרים בתחום, ומנסה להרחיב את פעילותה בתחום ה-VoIP מעבר למחשב. באחרונה חתמה החברה על הסכם עם נוקיה, שבמסגרתו תותקן תוכנת השיחות שלה, בעת הייצור, בכמה דגמים של החברה. בנוסף, שחררה סקייפ יישומים למכשירים סלולריים מבוססי אנדרואיד וג'אווה.

ספקיות סלולר בעולם, החוששות מפגיעה בהכנסותיהן משיחות, הביעו אי שביעות רצון מההסכם בין נוקיה לסקייפ, והיו אף כאלה שרמזו, כי לא יכניסו את המכשירים האלה להיצע שלהן.

אחת החברות הללו היא סלקום, שבאחרונה פורסם, כי היא מטילה מגבלות על הגלישה באינטרנט של לקוחותיה. בחוזה של החברה עם לקוחותיה מצוין, כי חבילת הגלישה שלה אינה כוללת שימוש בשיחות קוליות, לרבות שיחות VoIP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים