קובי ביטר, דלק: "החשיפה לעולם הנייד מאתגרת בצורה מטורפת את עולם ה-IT במגזר הקמעונאי"

"אנחנו חייבים לתגבר באופן מיידי את עבודת התמיכה של מערכי ה-IT, בגלל הגעת ה-'צעצועים' שמתחברים למערכות הארגוניות", אמר ביטר, מנמ"ר החברה ● לדבריו, "החדירה של עולם המובייל לשוק בכלל ולשוק הדלק בפרט מחייבת התארגנות אחרת לגמרי בהיבט התמיכה, בגלל החיבור בין היישומים לעולם הנייד ובשל העובדה שיהיו בשוק הדלק המון יישומים"

"הרווח בעולם הדלק הוא קבוע, וחברות הדלק מתפרנסות ממנו באופן חלקי בלבד. לכן, כל חברות הדלק, על מנת להגדיל את רווחיהן, הופכות לקמעונאיות. עולם הקמעונות הוא כזה המטפל בפרטי מידע רבים. הוא דורש פרטים ואת הקישור ביניהם, וכפועל יוצא – את הטיפול במידע. החשיפה לעולם הנייד מאתגרת בצורה מטורפת את עולם הקמעונות", כך אמר קובי ביטר, מנמ"ר דלק.

ביטר דיבר בפאנל "מיחשוב ענן במגזרי המסחר, התעשייה, הקמעונות וה-SMB", שהתקיים במסגרת כנס 2011 KickOff, להשקת שנת הפעילות העסקית בענף ה-ICT הישראלי. במסגרת הכנס חולקו אותות הצטיינות בקטגוריה האישית למנמ"רים, מנהלי הטכנולוגיות ומנהלי אבטחת המידע במשק הישראלי. האירוע הופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות בכירי הענף, מנכ"לי ארגונים וספקיות ה-IT, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

זאב ינאי, מנכ"ל אדוונטק. צילום: קובי קנטורלדברי ביטר, "אחת הבעיות שאנחנו מתמודדים עימה היא נושא התמיכה. חייבים לתגבר באופן מיידי את עבודת התמיכה של מערכי ה-IT, בגלל הגעת ה-'צעצועים' שמתחברים למערכות הארגוניות. כך גם בהיבט התפעולי: לעתים קרובות, יישום ארגוני זה או אחר לא מסתנכרן עם מחשב נייד או טלפון חכם כלשהו. החדירה של עולם המובייל לשוק בכלל ולשוק הדלק בפרט מחייבת התארגנות אחרת לגמרי בהיבט התמיכה, בגלל החיבור בין היישומים לעולם הנייד ובשל העובדה שיהיו בשוק הדלק המון יישומים".

זאב ינאי, מנכ"ל אדוונטק, אמר, כי "מיחשוב הענן, בשילוב עולם הסלולר, מאפשר לעסקים להציע הרבה יותר שירותים עבור לקוחותיהם". כך, אמר ינאי, אדוונטק החלה בייצוג ושיווק מערכות המיטוב והשיבוץ של קליקסופטוור (ClickSoftware) בישראל. החברה, אמר ינאי, "מציעה פתרונות ושירותים המניעים את תהליכי קבלת ההחלטות לרוחב כל רמות ארגון השירות, החל בחיזוי ביקוש הלקוחות דרך תכנון קיבולת הארגון ושיבוץ משמרות וכלה בקבלת החלטות בזמן אמת, בשילוב שירותי תזמון, ניידות ושירותים מבוססי מיקום".

רונית קידר, מנהלת מכירות לתחום המסחרי בסימנטק ישראל. צילום: קובי קנטורלדבריו, בדרך זו "הצרכנים יקבלו שירות טוב יותר בפחות זמן ובפחות עלויות. השליטה בטכנאים נעשית עם המכשירים הניידים, שיכולים לקבל גישה למאגרי המידע של הארגונים. אם הלקוח משנה את דעתו ורוצה שירותים או מוצרים נוספים, החיבור לשטח חוסך לו הרבה כאב ראש ומייעל את עבודת החברה".

אבטחת מידע

רונית קידר, מנהלת מכירות לתחום המסחרי בסימנטק (Symantec) ישראל, אמרה ש-"אבטחת מידע היא משימה בעבור כל ארגון, קטן וגדול. לכן, אנחנו בסימנטק מבינים טוב יותר את צרכי אבטחת המידע של הארגונים הקטנים והבינוניים, שיש להם פחות משאבים ותקציב לטובת המיחשוב ואבטחת המידע. אנחנו מספקים להם מוצרים ושירותים, חלקם בענן, כך שהם יקבלו את מעטפת האבטחה המיטבית עבורם".

מאיר אדלר, ה-CTO של CA ישראל. צילום: קובי קנטורקידר ציינה, כי בין השאר, ענקית אבטחת המידע "מספקת פתרונות אבטחה וגיבוי למידע גם ברכיבים הניידים, תוך ניהול מרכזי במוצר אחד". היא סיימה בציינה, כי "יותר ויותר ארגונים עוברים לעבודה בתצורת מיחשוב נייד ונכנסים לעולם הנייד, כיוון שהם רוצים להתמקד בעסקי הליבה שלהם, ואנחנו מספקים עבורם שירותי אבטחת מידע בענן".

מאיר אדלר, ה-CTO של CA ישראל, אמר, כי במשך שנים רבות, החברה התמקדה בעולם ניהול התשתיות עבור ארגוני אנטרפרייז. "הפתענו כאשר עם הכניסה שלנו לעולם מיחשוב הענן, אנחנו מספקים את השירותים הללו גם עבור ארגונים בינוניים", הוסיף. לדבריו, "הסיבה היא שארגונים אלה יהיו הראשונים לצרוך שירותי מיחשוב בענן". הוא ציין, כי "אנחנו מאפשרים לארגונים לממש את קבלת השירותים בצורה מהירה. ניתן ללקוחות יכולות לצרוך את השירות בצורה טובה אמינה וזולה".

יעקב רבינוביץ', סמנכ"ל מערכות המידע של תנובה. צילום: קובי קנטורעוד אמר קידר, כי העולם מצוי בשלב ביניים, שבו הלקוחות בוחנים את התקנים השונים בעולם מיחשוב הענן ועל בסיס ההחלטות של ועדות תקינה עולמיות הם יבחרו את השירותים שיצרכו במתכונת זו. "בעזרת מיחשוב ענן", סיכם אדלר, "הלקוחות הארגוניים, כולל אלה הבינוניים, יוכלו להתמקד בעסקי הליבה".

"ההתמודדות עם העולם הנייד אינה קלה"

יעקב רבינוביץ', סמנכ"ל מערכות המידע של תנובה, אמר, כי ההתמודדות של מערך המיחשוב בארגונו עם העולם הנייד אינה קלה. כך, הסביר, יש בקרב עובדי השטח של תנובה 1,300 מחשבים ניידים ורכיבים סלולריים, "וכל נושא היישומים מחייב אותנו לספק יכולת להשתלט על המכשיר מרחוק, להתקין לו תוכנות, לבקר אותו עם מערכות שו"ב ולהדריך את המשתמשים לעבודה בתצורות שונות".

יעקב בר-חיים, סמנכ"ל מערכות המידע של אורבוטק. צילום: קובי קנטורלדבריו, "לצד העבודה וההדרכה בעולם זה, היבט נוסף עימו אנו מתמודדים הוא התחזוקה והתפעול. תחום זה כלל לא פשוט בעולם הנייד. נדרש לטפל בקבוצה גדולה של עובדים המסתובבת בשטח ועובדת בזמן אמת". בין שאר היישומים שתנובה מפתחת ציין רבינוביץ' יישום הנועד לתת תמונת מצב אודות מה קורה על המדף במרכול, בלי שימוש ב-RFID.

רבינוביץ' סיכם בציינו, כי "האתגר הגדול" של ספקיות אבטחת המידע הוא לספק מיחשוב ענן ציבורי תוך טיפול בהיבטי אבטחת מידע.

יעקב בר-חיים, סמנכ"ל מערכות המידע של אורבוטק, תיאר את עבודת האגף שבראשותו במתן שירותי מיחשוב לארגון גלובלי. כך, אמר, חלק מפעילות החברה עבר מזרחה, בין השאר – לסין, יפן ודרום קוריאה. "אנחנו ארגון גלובלי", ציין. "ככזה, השירותים שאותם אנחנו מספקים הם גלובליים. מערך ה-ERP שלנו הוא גלובלי ומתפקד כענן פנימי בפועל".

דורון דרמון, מנמ"ר המכללה האקדמית להנדסה בנגב. צילום: קובי קנטורבר-חיים הוסיף, כי "ככלל, אנחנו מכוונים את הפתרונות המסופקים לעובדים כך שיהלמו את המגמות בשוק ה-IT: שירותי מידע כחלק ממיחשוב ענן, מהפכת הטאבלטים והטלפונים החכמים". לדברי בר-חיים, "חלק ממערכות משאבי האנוש שלנו יושבות בתצורת מיחשוב ענן. בחנו לעומק את היבטי אבטחת המידע ואת הביצועים שלהן. הן עובדות עם זמני תגובה טובים, והעלות שלהן זולה באופן משמעותי".

דורון דרמון, מנמ"ר המכללה האקדמית להנדסה בנגב, אמר, כי "איננו קופאים על השמרים במכללה. פיתחנו עבור הסטודנטים ועימם מערכות העובדות מול מכשירי הטלפון החכמים שלהם, והעלנו את היישומים הללו לחנויות".

הוא ציין, כי היישומים הללו מתממשקים למערכות הליבה של המכללה, וכי הם מספקים תמיכה ליישומים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים