מטאור: מנהלת אורות התעסוקה הפרה הוראות השופט – לא בדקה מחדש את כל הצעות המכרז

חברת הייעוץ פונה שוב לבית המשפט - פחות מחודש לאחר הפעם הקודמת ● התוצאה: השופט משה סובל הוציא היום (ה') צו מניעה זמני נוסף נגד החשב הכללי, מנהלת אורות התעסוקה וארנסט אנד יאנג ● מטאור: "המשיבים מנסים להתחכם"

נמשך הקרב המשפטי בין חברת הייעוץ מטאור לבין משרד העבודה והרווחה, מנהלת אורות התעסוקה, וחברת ארנסט אנד יאנג. פחות מחודש לאחר שהשופט דוד חשין, שדן בעתירה שהוגשה על ידי מטאור לבית המשפט המנהלי בירושלים, הוציא היום (ה') השופט משה סובל צו מניעה זמני נוסף נגד החשב הכללי, מנהלת אורות התעסוקה וארנסט אנד יאנג. הצו מורה למדינה להקפיא כל פעילות בנושא המכרז ולהשיב על טענות מטאור עד ל-29 במרץ, לקראת דיון שיתקיים ב-1 באפריל.

מוקד המחלוקת הוא מכרז רחב היקף למתן שירותי יעוץ ו-IT למנהלת אורות התעסוקה, שפורסם בספטמבר 2008, ואמור היה להסתיים בנובמבר 2008. המנהלת מטפלת בהשמת מובטלים בשיטת ויסקונסין, באמצעות משרד התמ"ת, ובמשך חמש שנים ברציפות נעזרת בשירותיה של חברת ארנסט אנד יאנג, הפטורה ממכרז.

בעתירה הראשונה שהוגשה נטען, כי תוך כדי המכרז, הודיעה מנהלת אורות התעסוקה שהיא מבטלת אתו, ללא כל הסבר מניח את הדעת לכאורה. על פי עתירתה של מטאור, שהוגשה באמצעות עו"ד רונן ברק, בעקבות העתירה שהוגשה נגד אותם גורמים, הורה השופט חשין למדינה, להמשיך ולבדוק את כל שש ההצעות שהוגשו למכרז, מאותה נקודה שבה הפסיקה. אולם, ועדת המכרזים של אורות התעסוקה התכנסה לכאורה רק למראית עין, והחליטה בצעד תמוה במיוחד לפסול את כל ההצעות שהוגשו עד כה למכרז, כולל זו של מטאור, העותרת. לטענת עו"ד ברק, זהו צעד לא סביר ולא הגיוני, המשקף את רצונם של נציגי המדינה לעקוף את החלטת בית המשפט.

בעקבות זאת, החליטה מטאור לשוב ולפנות לבית המשפט המנהלי, ולבקש שוב צו ביניים נגד החשב הכללי, מנהלת אורות תעסוקה וארנסט אנד יאנג – בין היתר, כי "המשיבים מנסים להתחכם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים