בוב פלמברידג', היטאצ'י: "למרות המשבר הכלכלי – ארגונים המשיכו לצרוך מערכות איחסון בקצב גדל"

"הערכות שמרניות קובעות שהמידע גדל בקצב שנתי של 30%; אנחנו רואים ארגונים שקצב הגידול השנתי שלהם עומד על 60%", אמר פלמברידג', CTO לאזור אירופה, אפריקה והמזרח התיכון של היטאצ'י ● לדבריו, "בעולם המיחשוב הרפואי יש את הגידול הגבוה ביותר באחזור נתונים - פי ארבעה מדי שנתיים"

"אנחנו בהיטאצ'י (Hitachi), כמו גם ספקיות אחרות בעולם האיחסון, חווינו בשנתיים האחרונות תופעה מפתיעה: למרות המשבר הכלכלי העולמי, שהביא לצמצום תקציבי ה-IT בארגונים – עולם האיחסון לא נפגע. יתרה מזאת, ארגונים המשיכו לרכוש מערכות איחסון, גם בשיאו של המשבר, כשלא היה גידול כלשהו בעסקיהם – בשל הגידול הנמשך בנפחי הנתונים שלהם. מדובר בתופעה ייחודית לעולם האיחסון בתוך כלל עולמות ה-IT", כך אמר בוב פלמברידג', CTO לאזור אירופה, אפריקה והמזרח התיכון (EMEA) של היטאצ'י.

פלמברידג' היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, Hitachi Information Forum 2011, נערך הבוקר (ג') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים.

הוא תיאר בדבריו את האתגרים הניצבים בפני מנהלי התשתיות והאיחסון בארגונים, ופירט את המגמות בתחום והמענה של היטאצ'י עבור הלקוחות בעולם זה. לדבריו, "הערכות שמרניות קובעות שהמידע גדל בקצב שנתי של 30%. אנחנו רואים ארגונים שקצב הגידול השנתי שלהם עומד על 60%".

לצד זאת, ציין פלמברידג' את הגידול בכמות הרגולציות, שמביא לכך שארגונים נדרשים לשמור על יותר מידע לאורך תקופות זמן ארוכות יותר. בהיבט המגזרי, הוא ציין שני סוגי ארגונים שבהם נפח המידע המאוחסן גדל אף עוד יותר מכלל השוק: עולמות הטלקום והבריאות. "בעולם המיחשוב הרפואי יש את הגידול הגבוה ביותר באחזור נתונים – פי ארבעה מדי שנתיים", אמר. לכן, הסביר, עלתה חשיבותה של מגמה נוספת: הטמעת תוכנות לניהול מידע.

"וירטואליזציה הפכה למיינסטרים", הוסיף. "אופתע אם יש ארגון שלא ביצע פרויקט שכזה. זה שינוי משמעותי שקרה בחמש שנים אחרונות, גם בעולם השרתים וגם בעולמות אחרים במיחשוב. כאשר נערכים פרויקטי וירטואליזציה, הקישוריות למידע המאוחסן הופכת הדוקה וחשובה יותר. לכן, התשתית הופכת לחשובה יותר עבור המשתמשים".

פלמברידג' אמר, כי לפני כמה חודשים השיקה היטאצ'י מערכת איחסון חדשה, Virtual Storage Platform. לדבריו, מערכת זו מהווה מענה למצוקות מנהלי האיחסון, בגלל כמה מההיבטים בה: יכולות השדרוגיות (סקלבליות), הווירטואליזציה, הידידותיות לסביבה והחסכוניות. "המערכת משתלבת בחזון של היטאצ'י לאיחסון וירטואלי, מנוהל אוטומטית, ערוך לקראת מיחשוב ענן", ציין. "מערכת זו, לצד פלטפורמת המיחשוב האחוד של החברה, מספקת לארגונים פתרון של מיחשוב, איחסון ותקשורת בחבילה אחת".

במערכת ה-VSP, אמר פלמברידג', "טבענו מונח חדש: סלקביליות, יכולת גידול, בתלת מימד. סקלביליות כלפי מעלה, משמע – היכולת להציע ביצועים מתוגברים לטובת סביבות תובעניות ביצועי איחסון, דוגמת הסביבות הווירטואליות המייצרות עומס רב; סלקבליות לרוחב, כלומר: היכולת להוסיף עוד נפחים, רכיבים ומערכות ולקשור אותן כמקשה אחת; וסקלביליות לעומק – היכולת לבצע וירטואליזציה למערכות אחסון חיצוניות זולות של ספקים שונים".

הוא ציין, כי מערכת ה-VSP מסוגלת לבצע ניהול דינמי של שכבות האיחסון, כך שנתונים שהגישה אליהם רבה ימוקמו ברובד העליון, נתונים שהגישה אליהם פחותה ימוקמו על דיסקים מסוג SAS ואילו רוב הנתונים יאוחסן בדיסקים מרובי נפח, אך זולים, בטכנולוגית SATA. כך, אמר, "ארגונים יכולים ליהנות מכל העולמות, הן בביצועים, משום שהמידע הפעיל ביותר יישב על דיסקים מהירים, והן במחיר".

המערכת הוטמעה מאז השקתה בספטמבר האחרון ביותר מ-15 אלף ארגונים בעולם, ציין פלמברידג'. "אנחנו יכולים באמצעותה לערוך וירטואליזציה ל-255 פטה-בייט – נתון גדול בהרבה מהנדרש עבור ארגונים", אמר.

הוא סיכם בציינו, כי בפלטפורמה זו "שיפרנו את הביצועים, הקישוריות ויכולת הגידול. אנחנו מספקים ללקוחות הארגוניים חסכון ניכר בעלויות האיחסון, יחד עם שיפור ביצועים, בשל מיקום דינמי ואוטומטי של הנתונים ברובד המתאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים