אורקל משיקה תפקודים של ווב 2.0 בחבילת WebCenter

החבילה מסייעת לשתף מידע בין מוצרי פורטל שונים - שלה עצמה, של סאן ושל BEA - ואמורה להציע את מיטב התכונות של כל אחד ממוצרי הפורטל ● כעת מציגה אורקל סטנדרטיזציה בין תפקודי התקשורת המוצעים בכל רכיבי החבילה, במטרה לאפשר לכל הצוותים המשתמשים בפורטל להשתמש באותם כלים לשימושים שונים - ללא תלות במוצר מסוים

אורקל (Oracle) שילבה מוצרי פורטל שונים – שלה עצמה, של סאן (Sun) ושל BEA – בחבילה אחת עם יכולות התאמה אישית ושיתוף.

החברה הציגה בראשונה את חבילת WebCenter Suite 11g, שנכללת במערך של Fusion Middleware, בספטמבר 2008. אז שילבה החבילה בין WebLogic Portal של BEA ו-EquaLogic Portal לשיתוף על ידי המשתמשים עם כמה מוצרי פורטל של אורקל – ציין אנדי מק'מילן, סגן נשיא לניהול מוצרי ווב 2.0 לארגונים, בראיון שהעניק באחרונה.

כעת מציגה אורקל סטנדרטיזציה בין תפקודי התקשורת המוצעים בכל רכיבי החבילה. המטרה היא לאפשר לכל הצוותים המשתמשים בפורטל להשתמש באותם כלים לניהול תוכן, עריכת ויקי (Wiki), פורומים קהילתיים, בלוגים, שירותי קול ומערכות למסרים מיידיים – ללא תלות במוצר מסוים.

"מוצר WebLogic Portal נחשב למוביל בתחום רכיבי ה-Portlet לעסקות", אמר מק'מילן. שאר הפורטלים בחבילה מציעים כעת יכולות דומות לאירוח עסקות. כן נוספו לחבילה "יכולות ניתוח שמקורן בפורטל Plumtree", הוסיף.

החבילה נועדה להעמיד לרשותם של צוותים שמפתחים מוצרים ויישומי תוכנה, או עובדים על פרויקטים משותפים אחרים, אמצעים לתקשורת ושיתוף מידע. מפתחי תוכנה יכולים להסתייע בספרייה משותפת של רכיבים לשימוש חוזר, בעוד שצוותים שנמצאים בריחוק גיאוגרפי יכולים לערוך ועידות אינטרנט, הסביר מק'מילן.

יכולות ההתאמה האישית כוללות אפשרות לציין נוכחות באינטרנט לעמיתים, לערוך שיחות קוליות או להתכתב במסרים מיידיים, וכן לתייג תכנים על מנת להקל על איתורם ובדיקתם. מנגנון לגילוי ידע יכול לסייע באיתור של חברי צוות מתאימים. מק'מילן אמר, כי "לא רצינו להסתפק בעוד חבילה של מוצרים, אלא להציע את מיטב התכונות של כל פורטל בחבילה כוללת אחת".

החבילה אמורה להשתלב בצורה קלה יותר ביישומים אחרים של אורקל. מנגנון גילוי מסייע למצוא נושאים בהקשרים של מסמכים או תהליכים עסקיים ומנגנון WebCenter Spaces מסייע ליצור קשר עם משתמשי iPhone ביישום מיוחד. המחירים של חבילת WebCenter Suite נותרו ללא שינוי, ציין מק'מילן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים