סנדיסק: ההכנסות עלו ב-7%; הרווח הנקי זינק ב-43%
הכנסות החברה עמדו ברבעון המדווח על 1.33 מיליארד דולרים ● הרווח הנקי הגיע ל-485.47 מיליון ● בחישוב שנתי, עלו הכנסותיה של סנדיסק ב-35% והרווח הנקי שלה זינק ב-213%
רבעון טוב לסנדיסק (SanDisk): מהתוצאות שפרסמה החברה בסוף השבוע לרבעון האחרון של 2010 עולה, כי הכנסותיה עלו במהלכו ב-6.91% והרווח הנקי שלה רשם זינוק של 42.99%. זה עמד על 485.47 מיליון דולרים לעומת 339.51 מיליון ברבעון האחרון של 2009. הרווח הנקי של החברה למניה צמח ברבעון המדווח ב-32.41%, ועמד על 2.01 דולרים. הסיבה לעליה התלולה ברווח הנקי נעוצה בהחזרי מס בגובה של 138.36 מיליון דולרים שקיבלה החברה במהלך הרבעון לעומת תשלום מס בסך של 37.75 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות שרשמה החברה בשלושת החודשים האחרונים של 2010 עמדו על 1.33 מיליארד דולרים אל מול 1.24 מיליארד. מחלוקת ההכנסות עולה, כי מכירות המוצרים הוסיפו לקופתה של סנדיסק 1.24 מיליארד דולרים – עליה של 8.66% לעומת 1.14 מיליארד. לעומת זאת, ההכנסות מרישיונות ועמלות הסתכמו ב-86.58 מיליון דולרים – קיטון של 13.09% בהשוואה ל-99.62 מיליון.
בסעיפי ההוצאות שלה רשמה סנדיסק תוצאות מעורבות: ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-17.16% ל-751.12 מיליון דולרים אל מול 641.09 מיליון. לעומת זאת, ההוצאות התפעוליות פחתו ב-2.16% ל-219.24 מיליון דולרים בהשוואה ל-224.17 מיליון. הרווח התפעולי הרבעוני ירד ב-5.13% ל-357.04 מיליון דולרים לעומת 376.33 מיליון. הרווח הגולמי פחת ב-4.03% ל-576.29 מיליון דולרים לעומת 600.5 מיליון. הרווח הגולמי השולי עמד על 43.41% לעומת 48.37%.
בסוף 2010 היו לחברה מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך של 829.15 מיליון דולרים – ירידה של 24.65% לעומת 1.1 מיליארד בסוף 2009. עם זאת, סך הנכסים השוטפים של החברה גדל ב-38.35%.
במקביל לתוצאות הרבעוניות, פרסמה סנדיסק את התוצאות שהשיגה בכל 2010. הרווח הנקי של החברה זינק אשתקד ב-213.12% ל-1.3 מיליארד דולרים לעומת 415.31 מיליון ב-2009. הרווח הנקי שלה למניה עלה ל-5.44 דולרים – צמיחה בשיעור 203.91% בהשוואה ל-1.79 דולרים. ההכנסות השנתיות של סנדיסק עמדו על 4.83 מיליארד דולרים, המהווים גידול של 35.33% אל מול 3.57 מיליארד.
סנג'איי מהרוטרה, מייסד במשותף ונשיא החברה, אמר ש-"התוצאות הטובות שלנו מבוססות בין השאר על הגידול בביקוש למכשירים ניידים שבהם משולבים מוצרים שלנו ובגידול במכירות לאזור APAC (אסיה פסיפיק)".
תגובות
(0)