אתר הרכישות הקבוצתיות גרופון מגיע לארץ: רכש את גרופר הישראלית בעשרות מיליוני שקלים

בשל הרכישה, גרופר ייקרא מעתה גרופון ישראל ● במקביל, הודיע גרופון כי במסגרת מימוש אסטרטגיית ההתרחבות שלו בעולם, הוא רכש גם את סוססטה בהודו וטאונגו בדרום אפריקה ● רוב סולומון, נשיא וסמנכ"ל התפעול, גרופון: "תחום הרכישות הקבוצתיות הוא רק בתחילת הדרך בישראל, הודו ודרום אפריקה, אך אנו רואים פוטנציאל משמעותי בכל השווקים הללו"

אתר הרכישות הקבוצתיות גרופון (Groupon) נכנס לשוק המקומי והודיע כי קנה את אתר ההטבות החברתיות הישראלי גרופר. היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו בעשרות מיליוני שקלים. בשל העסקה, ירוויחו בעלי האתר מיליוני דולרים.

בשל הרכישה, גרופר ייקרא מעתה גרופון ישראל. במקביל, הודיע גרופון כי במסגרת מימוש אסטרטגיית ההתרחבות שלו בעולם, הוא רכש גם את סוססטה בהודו וטאונגו בדרום אפריקה.

גרופר הוקמה בתחילת 2010 על ידי שלושה צעירים בתחילת שנות ה-30 לחייהם: דותן סתיו, יובל קרז'בסקי, ודורי הללי. ביוני 2010 הצטרף לחברה עדו פולק, בתפקיד יושב הראש. גרופר היה האתר הראשון שקם בארץ בתחום אתרי הרכישות הקבוצתיות. מגרופר נמסר כי עד היום האתר מכר 150 אלף שוברים של בתי עסק שונים בתחום הלייף סטייל, מהלך שהניב ללקוחות, לדברי האתר, חסכון של 13.5 מיליון שקלים.

כמו בגרופון העולמית, כך גם גרופר מציע בכל יום הטבה מרכזית אחת, שמקבלת את מירב המיקוד, ולידה יש עסקאות נוספות, המוצעות בהנחות של עשרות אחוזים. העסקאות הן בעולמות ההסעדה, קורסי העשרה, טיפולי ספא ועוד. חלק מהעסקאות מוגבל ל-24 שעות וחלקן תקף לכמה ימים. גרופר עושה את רווחיה מגביית עמלה על כל עסקה שיוצאת לפועל.

הללי, מנכ"ל גרופון ישראל, אמר כי "אנו שמחים שגרופון, הנחשב לאחד המפרסמים הגדולים בגוגל, בחר בנו כשותף אסטרטגי. גרופון מאמין בישראל ורואה בו שוק אמיתי עם פוטנציאל התרחבות".

יובל קרז'בסקי הוסיף, כי "עשינו מהפכה צרכנית אמיתית בישראל. בעלי העסקים הקטנים הבינו שמדובר בכלי שיווקי יעיל ביותר לגיוס לקוחות חדשים לעסק, במינימום השקעה. 99% מבעלי העסקים מעוניינים לבצע עסקה חוזרת ולהציע דיל חדש אצלנו באתר".

רוב סולומון, נשיא וסמנכ"ל התפעול, גרופון, אמר כי "תחום הרכישות הקבוצתיות הוא רק בתחילת הדרך בישראל, הודו ודרום אפריקה, אך אנו רואים פוטנציאל משמעותי בכל השווקים הללו. גרופון מעצב ומשנה את דרכי השיווק של עסקים בכל העולם".

בתחילת דצמבר נודע כי ענקית החיפוש גוגל (Google) לא תרכוש את גרופון. אם העסקה הייתה מתממשת, הרי שהרכישה, בסך שישה מיליארד דולרים, הייתה הגדולה ביותר בתולדותיה של ענקית החיפוש. ייתכן כי העסקה נדחתה בשל הרצון של גרופון לצאת להנפקה השנה, מהלך שתוכנן זה מכבר.

אתר גרופון הוקם לפני שנתיים בשיקאגו על ידי אנדרו מייסון, בן 30, המשמש כמנכ"ל החברה. על פי חלק מהדיווחים, יש לאתר יותר מ-13 מיליון מנויים, ועל פי דיווחים אחרים – כ-20 מיליון. שמו הוא שילוב בין המילים Coupon ו-Group. האתר הפך לרווחי תוך פחות משנה ממועד הקמתו. הוא מספק קניות קבוצתיות והנחות מבוססות מיקום: אתר גרופון נותן לבעלי עסקים יכולת להגיע ללקוחות רבים בתמורה לצמצום הרווח ולהנחות משמעותיות על המוצרים או השירותים שאותם הם מוכרים. הוא מציע מדי יום הנחה לבתי עסק נבחרים בעיר מסוימת, דוגמת מסעדות וחנויות מניקור, וגוזר עמלה מאחוזי המכירות של הגולשים שקיבלו הפניה דרך האתר. במאי 2010 הוא רכש אתר דומה לו באירופה, Citydeal, ובנוסף לארצות הברית ולאירופה – הוא פעיל ברוסיה וביפן. בדצמבר 2010 השיקה החברה באסיה פעילות דומה לזו הנעשית בארצות הברית. גרופון מונה 4,000 עובדים, מחציתם עוסקים במכירות.

גרופון, כך דווח, נחשב לאתר המוביל בתחומו, הן במספר המנויים ובתי העסק הקשורים עמו והן בכמות התעבורה הכספית בו, העומדת על עשרות מיליוני דולרים בחודש. לפי דיווחים שונים, הכנסותיה של החברה עתידות להגיע ב-2010 ליותר מחצי מיליארד דולרים.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ברק

    כל הכבוד! יצאו תותחים! מה זה אומר? שגרופר הוא האתר הכי מצליח מכל אתרי הדילים היומיים? האמת שאני כבר לא נכנס לאתרים האלה אלא ל- daydeals.co.il שמרכז אצלו את כל הדילים היומיים, מאפשר למיין אותם לפי אזורים וקטגוריות ושולח מייל אחד עם הכל. זה חוסך לי הרבה זמן.

  2. דני

    בניגוד לאתרי הדילים היומיים שמספקים הנחות לשרותים שאנו לא מחפשים, האתר eGroupy.co.il מאפשר קניות קבוצתיות למוצרים שהקונים בוחרים. קונים יכולים לחפש מוצרים וליצור או להצטרף לקבוצות רכישה למוצרים שהם רוצים. ככל שהקבוצה גדולה יותר - כך ההנחות גדולות יותר והכל בתאום עם החנויות השונות שמספקות את המוצרים. אין צורך במאות קונים כי מקבלים הנחות החל מהקונים הראשונים. ההנחות הופכות ליותר משמעותיות ככל שיש יותר רוכשים.

  3. טלי

    בניגוד לאתרי הדילים היומיים שלא נותנים אפשרות בחירה ונותנים הצעות שחוזרות על עצמן, עלה לאויר האתר http://eGroupy.co.il המאפשר קניות קבוצתיות למוצרים שהקונים בוחרים. האתר מאפשר לקונים לחפש מוצרים וליצור או להצטרף לקבוצות רכישה למוצרים שהם רוצים.ככל שהקבוצה גדולה יותר - כך ההנחות גדולות יותר והכל בתאום עם עשרות חנויות שונות. הנחות החל מהקונה הראשון, כשההנחות הופכות ליותר משמעותיות ככל שיש יותר רוכשים. בטלוויזיות LED לדוגמא ניתן להגיע גם ל 4000 ש"ח הנחה. זו הנחה משמעותית הרבה יותר בשבילי מאשר 30 ש"ח לפדיקור.

  4. מיה

    מדהים!! תוך כמה חודשים אקזיט של כמה מליונים. כל הכבוד. לדעתי גרופון שילמה עבור רשימת התפוצה של גרופר שעומדת בהערכה גסה על 120 אלף. אני אישית משתמשת באתרים שמאגדים את כל הדילים במייל אחד (http://Sendme.co.il). נוח מאוד ולא צריך להרשם לכל השחקנים בשוק.

אירועים קרובים