השר בנימין בן אליעזר: "נמשיך להרחיק את הערבים מהחומוס והטחינה – ונקרבם להיי-טק"

"משרד התמ"ת מקדיש את מרב תשומת הלב לפריפריה ולדאגה לאוכלוסיות המצריכות טיפול מיוחד: החרדית, הערבית ובעלי המוגבלויות", אמר השר בן אליעזר ● לדבריו, "אישרנו באחרונה מגה-השקעות באינטל ובטאואר, והן יביאו להגדלה משמעותית בהיבט התעסוקה ולהמשך ההובלה הטכנולוגית שלנו" ● הוא הוסיף, כי הייצוא עומד להתמקד בשנה הקרובה במזרח וכי ישראל עלולה לאבד במהלך העשור את ההובלה הטכנולוגית העולמית שלה

"בשנה החולפת התמקדנו בתעסוקה של שלוש אוכלוסיות: חרדים, ערבים ומוגבלים. גם השנה נמשיך בכך. חלק מהדגש יהיה על העסקת אוכלוסיות אלה בתעשיית ההיי-טק. התחלנו בתהליך, ונמשיך אותו, של הרחקת הערבים מהחומוס והטחינה – וקירובם להיי-טק", כך אמר בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התעשייה, המסחר והתעסוקה.

בן אליעזר אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ב') במשרדו בתל אביב, לסיכום פעילות משרד התמ"ת ב-2010. לדבריו, "כלל פעילות המשרד מתאפיין במימוש החזון שהתוויתי: הקדשת מרב תשומת הלב לפריפריה ודאגה לאוכלוסיות המצריכות טיפול מיוחד: החרדית, הערבית ובעלי המוגבלויות. מיומי הראשון במשרד הגדרתי יעד זה כמרכזי". הוא הוסיף, כי "יכולת המדינה להתמודד מול אתגרים כלכליים וחברתיים תלויה בפיתוח מקורות תעסוקה ויצירת אקלים כלכלי יציב ומשגשג. רק כך נילחם בפערים החברתיים ונבצר את חוסנה הכלכלי של המדינה. כך, אישרנו באחרונה מגה-השקעות באינטל (Intel) ובטאואר (Tower). אלה יביאו להגדלה משמעותית במדינה בהיבט התעסוקה ולהמשך ההובלה הטכנולוגית שלנו".

"הצלחנו לעמוד ביעדי השיווק של פארק נועם – אזור תעשייה שנמצא בין שדרות ונתיבות", המשיך בן אליעזר. "המקום מתמלא כולו בחברות, וכעת דנים בהרחבתו".

לדברי השר, חלה התקדמות בכל הנוגע להעסקת החרדים. "אני צופה שהצעדים האחרונים של משרד התמ"ת והממשלה כולה, בשילוב תהליכים שקורים בחברה הישראלית, יובילו לכניסה נוספת של חרדים וערבים לשוק העבודה. אנחנו משקיעים בכך תקציבים רבים, תוך עריכת שיתופי פעולה עם גורמים אינטרסנטיים. המשרד מאיץ תהליכים שמרחיקים את המגזר הערבי מהחומוס והטחינה ומקרבים אותו להיי-טק. כך, נבנה אזור התעשייה בנצרת על ידי סטף ורטהיימר, והוא יכול להביא לשינוי רדיקלי באזור. נשלב יותר מדענים חרדים וערבים בתעשייה זו. יש כאן מגמה שאם נתחזק אותה כל הזמן, היא יכולה להביא לתוצאות".

"למצב זה תהא השלכה ישירה על התעשייה בישראל", הוסיף. "קיים צורך לעודד ולתמרץ את התעשייה, על מנת לייצר עוד עבודה. אנו מצפים מהתעשיינים לפתוח את דלתותיהם לשלוש אוכלוסיות אלה. זה לא פשוט".

"הכיוון – מזרחה"

בן אליעזר ציין, כי "השנה החולפת הייתה זו שנחלצנו בה מהמשבר. אהיה זהיר ואומר שישראל היא מדינה מוטת ייצוא ואנחנו נמצאים על המשמר לגבי אי היציבות שבאירופה ובארצות הברית. בהיבט הייצוא, נתמקד במזרח, בשל הפוטנציאל העצום שגלום במדינות אלה ועל מנת להביא לפיזור סיכונים ולהקטנת התלות בייצוא לארצות הברית ולאירופה. הגדלנו משמעותית את מערך הנספחים במדינות יעד אלה, ביניהן סין והודו. ב-2010 הכפלנו את היקף הייצוא לסין, שעמד על 1.8 מיליון דולרים".

הוא ציין כמה מפעילויות משרדו, ביניהן לשכת המדען הראשי והקמת מרכז אנרגיה מתחדשת, ואמר, כי "השנה נתמקד בסיוע לחברות במצב בשלות, על מנת לאפשר את המשך הצמיחה שלהן. זאת, לצד סיוע לחברות גדולות".

"העשור הבא מעמיד אותו בסכנה לאובדן היתרון הטכנולוגי שלנו", הוסיף בן אליעזר. "אם לא נדע לשמור על היתרון הזה – הוא יתפספס. סין והודו משקיעות טונות של משאבים כספיים במו"פ. יש לנו בעיה, ואני מקווה שנדע לשמור על מקומנו כמובילים עולמיים. התהליך מחייב להמשיך להשקיע ביתרון היחסי שלנו. אנחנו חייבים לפרוץ לשווקים חדשים, למצוא ענפים וטכנולוגיות חדשות, ובהם להשקיע ולהתמקד".

בסיום דבריו אמר בן אליעזר, כי "הכי חשוב זה לשמור על תרבות החשיבה שלנו, שמעודדת יצירתיות וחדשנות. תיקון חוק עידוד השקעות הון מהווה בשורה אמיתית לישראל. הוא מציע שיעורי מס אטרקטיביים והגדלת מענקים. אני מצפה שחוק זה יהווה זריקת עידוד לתעשייה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שחר

    הוא ממש לא חכם האיש הזה . שילך להכין חומוס כי פוליטיקה ממש לא בשבילו .

אירועים קרובים