יוסי אקרמן, אלביט: "צריך שני גופי תעשייה ביטחונית עם השקעה גדולה במו"פ ופחות מעורבות ממשלתית"

יש לאחד כוחות, על מנת לנצח את התחרות בתחום הביטחוני - אמר אקרמן, מנכ"ל ונשיא אלביט מערכות, בכנס איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה ● לדבריו, "בין הסיבות המרכזיות להצלחות הגדולות של אלביט נמצאות חוסר משמעת ויזמות שאינה יודעת מנוח" ● "חלק לא קטן מהדברים הטובים שלנו גדלו בחושך, בלי שההנהלה תדע", הוסיף

"כדי לנצח את התחרות צריך לאחד כוחות, להגיע למצב של שני גופי תעשייה ביטחונית חזקים עם השקעה גדולה במו"פ ועם הקטנת המעורבות הממשלתית", אמר יוסי אקרמן, מנכ"ל ונשיא אלביט מערכות. אקרמן היה ראשון הדוברים במושב האלקטרוניקה וה-ICT שהתקיים במסגרת הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל.

הכנס התקיים בשבוע שעבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. באירוע השתתפו 1,500 מבכירי תעשיית ההיי-טק בארץ, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא ויזם אנשים ומחשבים. מנחה המושב היה משה הלל, מנכ"ל TI ישראל.

אקרמן הרצה בדבריו על כיווני הצמיחה של התעשייה הביטחונית והשפעתה על עולם ההיי-טק המקומי. הוא ציין, כי התעשייה הביטחונית הישראלית נחשבת לשלישית בגודלה בעולם ביצוא מערכות ביטחוניות.

משה הלל, מנכ"ל TI ישראל. צילום: ניב קנטורלדבריו, "בין הסיבות המרכזיות להצלחות הגדולות שלנו נמצאות דווקא חוסר משמעת ויזמות שאינה יודעת מנוח. למעשה, חלק לא קטן מהדברים הטובים שלנו באלביט גדלו בחושך, בלי שההנהלה תדע".

הסינים משתלטים על העולם

פתח את המושב בדברי ברכה פטריק זמיט, נשיא אבנט לאזור EMEA, שסקר בקצרה את פעילותה של החברה בתחום הסמיקונדקטורס.

ערן גורב, מנכ"ל ונשיא אלווריון, הרצה על תחום תשתיות התקשורת ותיאר את ההתפתחויות הדרמטיות שעבר שוק זה בשנים האחרונות.

גורב דיבר בהמשך על האיום הנשקף מסין וסיפק כדוגמה את נתוני חברת התקשורת הסינית הוואי (Huawei). הוא הסביר עוד, כי מכירת טכנולוגיה לסינים היא ראייה לטווח קצר ותהיה בכייה לדורות.

פטריק זמיט, נשיא אבנט לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור"אם לא נשנה מקצה לקצה את ההשקעה שלנו בחינוך וביצירת תשתית להכשרת דור חדש של אנשי טכנולוגיה וממציאים, נאחר את הרכבת", סיכם גורב. "אם לא נתעשת, הכול פשוט יימכר לסינים".

האיומים מצד גופי טרור ופשע מתגברים

ישראל לבנת, נשיא החטיבה הביטחונית בנייס מערכות, סקר בהרצאתו את תחום ה-HLS (ר"ת Home Land Security) ואמר, כי השוק נעשה מורכב יותר, כיוון שהאיומים המגיעים מגופי טרור ופשע מאורגן הופכים להיות מתוחכמים ומאופיינים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. לבנת תיאר דרכים למיגור הפשע ברחובות ונתן כדוגמה את הדרך שבה נלחם רודי ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו-יורק, בפשע שהשתולל ברחובות.

הוא סיכם את הרצאתו בקריאה לממשלה להרחיב את השקעתה בחינוך וציין, כי הוא מוטרד מאוד מהרמה המצויה כיום בבתי הספר.

ערן גורב, מנכ"ל ונשיא אלווריון. צילום: ניב קנטורליצור שת"פ בין האקדמיה לתעשייה

יונתן ונד, מנכ"ל מיקרון סמיקונדוקטור ישראל, סקר את תחום המיקרואלקטרוניקה. הוא ציין, כי "הערך שממשיך להוביל את התעשייה הינו חוק מור, הקובע שכמות הטרנזיסטורים במעבד מכפילה את עצמה מדי 18 חודשים".

ונד ציין עם זאת, כי "כתוצאה מתהליך זה, הגיעה התעשייה אל קצה הגבולות הפיזיקליים של המזעור וההתגברות על גבולות אלו דורשת השקעות עצומות המשמשות כחסמי כניסה לתעשייה זו".

הוא הוסיף, כי כדי להמשיך ולצמוח חייבת התעשייה המקומית לייצר שיתופי פעולה עם האקדמיה בישראל.

העתיד מצוי בשמש

ישראל לבנת, נשיא החטיבה הביטחונית בנייס מערכות. צילום: ניב קנטורגיא סלע, מייסד ושותף בחברת SolarEdge, ייצג במושב את תעשיית הקלינטק ומקורות האנרגיה הסולריים. הוא אמר, כי השמש היא מקור האנרגיה הגדול מכולם.

בכדי להמחיש את דבריו ציין סלע, כי לו היו בונים שדה סולרי בנגב, על פני שטח של 16 ק"מ על 16 ק"מ, והיו יכולים לאגור את החשמל המופק ממנו, ניתן היה לכסות את כל צריכת החשמל של מדינת ישראל.

הטמעת תוכנה במעבדים

המשכו של המושב כלל פאנל מקצועי, שבמסגרתו נשאלו המשתתפים שאלות אודות תחומי פעילותם וכיווני הצמיחה האפשריים.

סיני ברקת, מנכ"ל זרוע השיווק של אינטל (Intel) באזור הים התיכון, היה ראשון הדוברים בפאנל. הוא סיפר, כי דור המעבדים החדש כבר מכיל כמיליארד טרנזיסטורים, מה שמרחיב לאין שיעור את האפשרויות הגלומות במעבדים אלה.

יונתן ונד, מנכ"ל מיקרון סמיקונדוקטור ישראל. צילום: ניב קנטורברקת הדגיש, כי הנושא שיאפשר את המשך התפתחותה של התעשייה הוא ההשקעה בתוכנה. "בידול אפשרי ויתרון תחרותי יושגו על ידי יכולות תוכנה שיוטמעו מראש במעבדים", אמר.

ההיי-טק הישראלי תקוע

שמואל ברקן, מנכ"ל משותף בפריסקייל (Freescale) ישראל, ציין ש-"החברות הישראליות עסוקות מעל לראש בתחרות מול חברות ענק, שלמעשה – אנחנו אלה שמכרנו להן את הטכנולוגיה, ועכשיו אנחנו מתחרים בהן בשוק המחיר. זו חלמאות".

"כפי שזה נראה כיום, ההיי-טק הישראלי תקוע", הוסיף. "ההיי-טק הישראלי חייב להמציא את עצמו מחדש. צריך להתחיל מלמטה, מהשווקים, ללמוד מה הם צריכים ולספק הכי מהר שאפשר את הפתרונות הכי חדשניים".

לובי בכנסת לתעשיית ה-FABless

סיני ברקת, מנכ"ל זרוע השיווק של אינטל באזור הים התיכון. צילום: ניב קנטורגדעון קדם, מנכ"ל חברת Xlimx בישראל, התייחס לתעשיית ה-FABless בארץ וציין, כי בכדי שהיא תצמח, יש למנף את מצבור הידע העצום המצוי בישראל, שלדבריו "יכול לתת לנו יתרון יחסי בשווקים הבינלאומיים".

קדם הוסיף, כי "יש אמנם לובי להיי-טק בכנסת, אך זה בהחלט לא מספיק. צריך להקים לובי כזה, שיתרכז בחברות ה-FABless ויעודד השקעות בתחום ספציפי זה".

העתיד מצוי ברובוטיקה

חתם את המושב אורי בכור, מנכ"ל פלקסטרוניקס ישראל, שייצג את תעשיית ה-EMS (ר"ת Electronics Manufacturing Services) בישראל. לדבריו, החברה יכולה לספק פתרון לחברות מחשבים, כמו HP, החל מהתכנון של המחשב הנייד, דרך הייצור שלו בפועל, עבור בלוקליזציה שלו בכל אזור בעולם וכלה בהתקנה בבית הלקוח. בכור תיאר את הדרך שעבר ביחד עם יזמים נוספים להקמת חברת EMS מקומית ועד למיזוג עם פלקסטרוניקס.

שמואל ברקן, מנכ"ל משותף בפריסקייל ישראל. צילום: ניב קנטור

הוא סיכם את הרצאתו בדברו על מודל ה-SWOT שבנה לתעשייה וציין כי החולשה המרכזית שהוא רואה כעת מצויה בשער הדולר הנמוך ואת ההזדמנות הגדולה בתחום ה-EMS הוא רואה ביכולת לשלב בתעשייה יותר רובוטיקה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נעמיקפלן

    יוסי הוא בנאדם מדהים! מי שלא מכיר אותו פשוט מפסיד. אני הכרתי אותו מקרוב, הוא דוד שלי. אני אוהבת אותך כל כך. הוא מתחשב בכולם,ודואג לכולם. אין עלייך!!!

אירועים קרובים