דו"ח: נתח המשתמשים בוויסטה עלה באוקטובר

מהסקר שפרסמה בימים אלו חברת המדידה Net Applications עולה, כי בחודש אוקטובר נרשמה העלייה הגדולה ביותר בנתח השוק של חלונות מזה למעלה משנה שעמדה על 0.17% - וירידה קלה של 0.02% בנתח השוק של Mac OS X ● הנתונים נמדדו על סמך כניסות לאתרי אינטרנט בהם מודדת Net Applications את התעבורה ● אם תמשיך ויסטה להפגין ביצועים נאים, עשוי נתח השוק שלה לעבור בקרוב את רף ה-20%

זו הפעם השנייה בשלושה החודשים האחרונים שנרשמה עלייה בנתח השוק של חלונות – כך עולה מנתונים שפרסמה בימים אלה חברת המדידה Net Applications. למעשה, העלייה שנרשמה באוקטובר הייתה הגדולה ביותר מזה למעלה משנה: 90.46% מהמשתמשים שנכנסו לאתרי אינטרנט בהם מודדת Net Applications את התעבורה, השתמשו במחשבים עם חלונות. זו עלייה של 0.17% בהשוואה לחודש ספטמבר, והעלייה הגדולה ביותר מאז יוני 2007, בו נרשמה עלייה של 0.4%.

אוקטובר היה החודש הרביעי מאז תחילת השנה בו לא עלה נתח השוק של Mac OS X – ובנתח של מערכת ההפעלה של אפל נרשמה ירידה קלה של 0.02%. עם זאת, היה זה החודש השני בו נתח השוק של Mac OS X נותר גבוה מ-8%, ו-Net Applications ציינה, כי בחודש אוקטובר נרשמת תמיד ירידה בנתח השוק של אפל: באוקטובר 2007 למשל, נרשמה ירידה של 0.05% בנתח השוק של Mac OS X.

העלייה בנתח השוק של חלונות מיוחסת לביצועים נאים של ויסטה – העלייה בנתח השוק של ויסטה הייתה גדולה מהירידה בנתח השוק של XP ו-2000 ביחד: על פי הנתונים של Net Applications, עלה בחודש שעבר הנתח של ויסטה ב-0.96% והגיע ל-19.29%, בעוד שהנתח של XP ירד ב-0.56% והנתח של 2000 ירד ב-0.17%. גם בחודשים הקודמים שבהם עלה נתח השוק של חלונות, למשל באוגוסט, יוחסה העלייה לביצועים טובים מהרגיל של ויסטה.

אם תמשיך ויסטה להפגין ביצועים נאים, עשוי נתח השוק שלה לעבור בקרוב את רף ה-20%: בשלושת החודשים נובמבר 2007, דצמבר 2007 וינואר 2008 נרשמה עלייה נאה בנתח של ויסטה, כנראה בעקבות רכישה מוגברת של מחשבים חדשים לקראת סוף השנה ועונת החגים, וכעת נותר לראות אם כך יהיה גם הפעם. עם זאת, במבט ארוך טווח נמצא נתח השוק של חלונות במגמת ירידה. ב-12 החודשים האחרונים ירד נתח השוק של מיקרוסופט מ-92.42% בקרוב ל-2%, בעוד שבאותה תקופה עלה הנתח של אפל מכלל השוק של מערכות ההפעלה ב-1.41% – עלייה של 20.7% בגודל הנתח של אפל.

הנתח של לינוקס, לעומת זאת, ירד בחודש אוקטובר ל-0.71% – בהשוואה ל-0.91% בספטמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים