סימנטק: במקרה אסון – 60% מנתוני ארגונים בסביבות וירטואליות לא יהיו ניתנים לשחזור

הסיבה לכך היא שארגונים נכשלו בהטמעת טכנולוגיות הגנת נתונים - כך עולה מדו"ח שפרסמה ענקית אבטחת המידע ● בדו"ח חוזים החוקרים מגמות שונות שיאפיינו את עולם האיחסון ב-2011, בהן וירטואליזציה, החזרת שליטה על שימור במידע, גידול באיחסון בענן, קונסולידציה ועליה בחשיבות של ארכוב מדיה חברתית

במקרה אסון, עד 60% מנתוני ארגונים שמאוחסנים בסביבות וירטואליות לא יהיו ניתנים לשחזור, מפני שארגונים נכשלו בהטמעת טכנולוגיות הגנת נתונים – כך עולה מדו"ח חדש של סימנטק (Symantec), שצופה את המגמות העיקריות בעולם האיחסון ב-2011.

על פי הדו"ח, וירטואליזציה הייתה אחת המגמות החשובות ביותר ב-2010, והיא תמשיך להשפיע על מערכי IT ארגוניים גם השנה. "חברות מממשות את היתרונות של וירטואליזציה על ידי הפחתת מספר השרתים בסביבותיהן, אולם בעוד וירטואליזציה מפחיתה עלויות שרתים, היא גם מביאה לגידול בעלויות ניהול, ונדרשת תוכנית להגנה על סביבות אלה", נכתב בדו"ח. "חברות רבות מאמינות שהמידע ויישומים בסביבתן הוירטואלית מוגנים. מנהלי IT רבים יעמדו נוכח המציאות המרה, כי אין זה כך".

עוד ציינו אנשי סימנטק, כי "האימוץ המהיר, ועם זאת – הטמעה מפוצלת והעדר סטנדרטיזציה, כשמדובר בתשתית וירטואלית, יחשפו פערים באבטחה וגיבוי של סביבות אלה במהלך 2011. ארגונים צריכים לזכור, כי הגנת מכונה וירטואלית נושאת עימה את אותן ציפיות שיש מסביבות פיזיות, ולכן – עליהם להטמיע טכנולוגיות התאוששות. זאת, כדי להבטיח את הנתונים הקריטיים שלהם בסביבות וירטואליות מוגנים, החל מסיכונים עסקיים יומיומיים עד לאסונות הרסניים".

ענקית האבטחה חוזה מגמה נוספת שצפויה השנה – "החזרת שליטה על שימור מידע". לפי הדו"ח, "מנהלני איחסון חייבים להפסיק עם 'מדיניות העדר' שלהם, ולקבוע איזה מידע הינו החשוב ביותר. הרמה הכמעט אינסופית של שימור נתונים גורמת לעלויות איחסון להרקיע לשחקים, לזמני התאוששות ארוכים ביותר ולסיוטי e-Discovery ברחבי ארגונים מכל הגדלים". הדו"ח מצטט סקר ניהול מידע שערכה סימנטק בשנה האחרונה, שממנו עולה, כי 75% מהגיבויים בארגונים נשמרים ללא הגבלת זמן, כאשר 40% מתוכם אפילו לא רלבנטיים במקרים של תביעה משפטית. "ב-2011, ארגונים יעריכו מחדש את צרכי השימור שלהם וימכנו את אסטרטגיית ניהול המידע שלהם לשמירה על גיבויים למשך 30-60 ימים", נכתב.

מגמה נוספת שתקרה השנה היא הגידול באיחסון בענן. "ארגונים יידרשו ליכולת לנהל משאבי איחסון, בין אם מקומיים, בכמה אתרים או אחד, גלובליים או בענן", כך על פי הדו"ח. סימנטק חוזה, כי "יופיעו כלים לניהול סביבת איחסון חדשה ומורכבת זאת, כדי לעזור למנמ"רים להבין טוב יותר וללכוד מידע אודות נתונים בלתי-מובנים, השוכנים בסביבת האיחסון". עוד נכתב בהקשר זה, כי "מודל של ארכוב ענן בן כלאיים יאומץ גם הוא, כדי לאפשר להשתמש בשירותי אירוח תוך שמירה על ארכיונים באתר, לטובת הפחתת עלויות מתהליך הגילוי. זאת, תוך שמירה על גישה קפדנית לנתונים והגדרה מי מחפש בהם ולהיכן שולחים בקשות". בנוסף, חוזים מחברי הדו"ח, כי השנה יגיעו לשוק התקני איחסון מאוחדים, עם אבטחה וגישה לגיבוי בענן. זאת, לטובת הצורך של ארגונים להתמודד עם גמישות ומיטוב האיחסון, באמצעות אותם התקנים.

כן צופה החברה מגמה נוספת שתהיה חלק מעולם האיחסון – קונסולידציה, במסגרת בניית הדור הבא של מרכזי המיחשוב הארגוניים. "ארגונים יגדירו מחדש איך ייראו מרכזי המחשבים שלהם ב-2011, כדי לנהל את הלחצים ולהפחית עלויות תוך הגנה על נתונים", נכתב בדו"ח. "ארגונים צריכים לנהל את הסיכונים והמורכבות של קונסולידציות מרכז מחשבים. בנוסף, הם חייבים להבטיח שמידע ויישומים יהיו מוגנים וזמינים במהלך קונסולידציה, כדי למנוע השבתות לא מתוכננות ואובדן נתונים".

המגמה האחרונה שמצוינת בדו"ח וכרוכה בעולם האיחסון היא המדיה החברתית. "הדרך שבה אנחנו משתפים פעולה בארגון תשתנה ב-2011, לאחר שארגונים החלו למנף יותר מדיה חברתית לשיפור תקורות ותפוקות ברחבי הארגון", כך על פי המחברים. "עם זאת, ארגוני IT יצטרכו להבין איך להגן ולנהל יישומים לא סטנדרטיים אלה לטובת שחזור וגילוי של מידע עסקי המשונע באמצעים אלה. חשיבותו של ארכוב מדיה חברתית תגדל השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים