עוד יום טוב לאפותקר: HP זכתה בחוזה בן 2.5 מיליארד דולרים בנאס"א

במסגרת החוזה, שנחתם לתקופה של 10 שנים, תספק HP לנאס"א רכיבי חומרה, מחשבים אישיים וציוד היקפי, כמו גם מוצרי מיחשוב נוספים למשתמשי הקצה, תוכנות, שירותי תמיכה ושירותי תחזוקה של המוצרים, וכן שירותי ניהול מיחשוב ● בנוסף, תספק החברה שירותי מחקר ופיתוח עבור פעילויות הליבה של סוכנות החלל האמריקנית

ליאו אפותקר, מנכ"ל HP, מסיים את השנה האזרחית עם בשורה טובה נוספת: השבוע הודיעה סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א (NASA), כי ענקית ה-IT זכתה בחוזה ענק, בן 2.5 מיליארד דולרים. HP ניצחה במכרז את לוקהיד (Lockheed), שסיפקה במשך זמן רב את מוצרי המיחשוב שבמכרז. משך החוזה הוא ל-10 שנים.

במסגרת החוזה היוקרתי, ולהערכת העיתונות הטכנולוגית בארצות הברית גם רווחי ומשתלם, תספק HP רכיבי חומרה, מחשבים אישיים וציוד היקפי, כמו גם מוצרי מיחשוב נוספים למשתמשי הקצה, תוכנות, שירותי תמיכה ושירותי תחזוקה של המוצרים, וכן שירותי ניהול מיחשוב. בנוסף, תספק ענקית המיחשוב שירותי מחקר ופיתוח עבור פעילויות הליבה של סוכנות החלל האמריקנית. שירותי מו"פ ותמיכה אלה יינתנו לעובדי הסוכנות בתחומים העסקיים של נאס"א, וכן בתחומי המדע, המחקר והמיחשוב.

"אנחנו מאוד מאוכזבים שנאס"א בחרה בפתרון אחר", אמרה שילה קולינס ממערך הדוברות של לוקהיד. "במסגרת ההתמודדות במכרז, הצענו פתרון בעל ערך עסקי מיטבי לסוכנות, מבוסס על הידע שצברנו בסוכנות ועל המקצועיות שלנו. זאת, תוך הבנת צרכי נאס"א". קולינס ציינה, כי "נמשיך לשרת את הסוכנות בחוזים אחרים שלנו עימה".

אין זה החוזה הראשון של HP עם סוכנות החלל. ב-2007 זכתה ענקית המיחשוב בחוזה בן שבע שנים לאספקת מחשבים אישיים, מדפסות וציוד חומרה אחר. במסגרת אותו חוזה, בשווי 5.6 מיליארד דולרים, סיפקה HP את המוצרים הללו לסוכנויות ממשלתיות שונות שעבדו עם נאס"א על רכישה משותפת של ציוד מיחשוב.

לפני ימים אחדים נודע, כי HP תנהל במיקור-חוץ את תשתית ה-IT של ענקית התשתיות והאנרגיה הגרמנית E.ON. החוזה הוא למשך חמש שנים, והיקפו הכספי נאמד ב-1.4 מיליארד דולרים. עוד טרם ההסכם, סיפקה HP ל-E.ON ציוד טכנולוגי, שירותי תמיכה ושירותי הדפסה מנוהלים. לאחר העברת ניהול ה-IT למיקור-חוץ, תשמש HP בנוסף כאינטגרטורית תפעולית בפרויקטים טכנולוגיים, תוך עבודה שלובה עם ספקיות IT אחרות של E.ON. החברה תטפל בכל היבטי המיחשוב של ענקית האנרגיה, המונה יותר מ-80 אלף עובדים.

אנליסטים העריכו שההסכם הענק מסמן ניצחון משמעותי עבור אפותקר, שנכנס לתפקידו בספטמבר האחרון. "נראה, כי אפותקר לא מהסס להשתמש בקשרים ובהיכרויות שיש לו עם מנהלים באירופה לטובת הגדלת הנוכחות ביבשת של החברה שבראשותו", כתב אחד מהם, תוך שהוא רומז לעובדה שיש למנכ"ל HP אזרחות גרמנית.

אפותקר השיג ניצחון נוסף כמה ימים לאחר מכן, כאשר ענקית המיחשוב זכתה בחוזה בן 400 מיליון דולרים שבמסגרתו היא תספק לענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום (British Petroleum) שירותי מיחשוב גלובליים בענן, תוך יצירת תקניות ואחידות בשירותים במוקדי הפעילות השונים של BP ברחבי העולם. תוקף הסכם מיקור-החוץ הוא לחמש שנים. עד כה סיפקה HP שירותי מיקור חוץ ל-BP בבריטניה בלבד. ההסכם החדש מאחד את כל מרכזי המיחשוב של BP באירופה ובאמריקה תחת הסדר יחיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים