עיריית כפר קאסם תקים פארק היי-טק ותציע סל הטבות לחברות שיתמקמו בו

בין ההטבות שהעירייה תעניק לאותן חברות, בשיתוף הממשלה: פטורים ממסי ארנונה, הכנת תשתיות, תחבורה זמינה, סיוע בהסעות וכל התנאים שמוענקים לחברות שפועלות באזור עדיפות לאומית ● המטרה בהקמת הפארק היא הגדלת חלקם של מהנדסים ערבים בתעשיית ההיי-טק ● ראש עיריית כפר קאסם הציג את סל ההטבות בכינוס שנערך אמש (ש') בעיר בהשתתפותם של נציגים מחברות כגון צ'ק פוינט ו-ECI

עיריית כפר קאסם החליטה לייעד את "לב הארץ", פארק התעשייה החדש שמוקם בעיר, להיי-טק, ולהעניק לחברות ישראליות שיבחרו להתמקם בו שורה של הטבות. המענקים יינתנו בשיתוף הממשלה. בכך מצטרפת עיריית כפר קאסם לשורה של רשויות מקומיות בארץ, שהקימו בתחומן פארק לתעשיות היי-טק.

בכינוס שנערך אמש (ש') בכפר קאסם ביוזמת עמותת צופן, שפועלת להקמת מרכזי היי-טק במגזר הערבי, הציג ראש העירייה, נאדר סרסור, את התוכנית, שנועדה לסייע לאוכלוסיה הערבית להשתלב בהיי טק. הוא אמר, כי במסגרת חבילת ההטבות, יקבלו חברות היי-טק ישראליות שיתמקמו בפארק המקומי פטורים ממסי ארנונה, הכנת תשתיות, תחבורה זמינה ועזרה בהסעות. בנוסף, ייהנו אותן חברות מהיתרונות של אזור עדיפות לאומית א', בין היתר הטבות מס וסבסוד השכר בהיקף של 25% לתקופה של 30 חודש.

כפר קאסם היא אחת מ-13 הרשויות הערביות הכלולות בתוכנית הממשלה לפיתוח התעסוקה והתשתיות בחברה הערבית, כחלק מההתחייבויות לקבלה ל-OECD.

לכינוס הגיעו בכירים מחברות היי-טק שונות, בהן צ'ק פוינט (Checkpoint) ו-ECI, שפגשו בעשרות מהנדסים בוגרי מדעי המחשב מהמגזר הערבי, שמחפשים עבודה בתחום.

עדי בילדנר, סמנכ"ל משאבי אנוש ב-ECI, אמר שהכלי המרכזי בגיוס עובדי היי-טק כיום הוא שיטת "חבר מביא חבר". "העדר מסה של עובדים ערבים בחברות ההיי-טק ממשיך להיות החסם המרכזי להצטרפות בודדים", אמר.

יוסי כותן, מנהל מרכז הפיתוח וההכשרה של צופן בנצרת וממקימי המרכז של אמדוקס (Amdocs) בשדרות, התמקד בדבריו באחריות הממשלה לעידוד הקמת מרכזי פיתוח ותעשייה מתקדמת ביישובים הערבים. "הכלי המרכזי שצופן מצפה לו הוא הבאת חברת עוגן שתתבסס בפארק התעשייה בכפר קאסם", אמר. כותן סבור שחברות ההיי-טק לא יהססו להקים מרכזי פיתוח בישובים ערבים אם הן תזכינה לתמיכה ממשלתית משמעותית, "בדומה לנגב ולאזורי פריפריה אחרים".

הכינוס בכפר קאסם הוא המפגש השני שצופן מקיימת בשיתוף עם עיריות במשולש. הראשון התקיים לפני מספר חודשים באום אל פאחם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים