מגדל סיימה את פרויקט הענק למעבר ממיינפריים לסולאריס; ההיקף: עשרות מיליוני דולרים

במסגרת הפרויקט, שבוצע על ידי אנשי ה-IT של מגדל וסאן ישראל, הועברה מערכת ביטוח החיים והחיסכון ארוך הטווח של חברת הביטוח ממיינפריים לסאן-סולאריס ● פרויקט ההגירה הענק נמשך כשלוש שנים, והוא לווה בגיבוי ותמיכת אנשי סאן ואורקל העולמיות ● שי בסון, מנכ"ל מגדל טכנולוגיות (מאסטרו): "הפרויקט מהווה קפיצה טכנולוגית מהותית ותשתית להמשך התעצמות מערכות הליבה של מגדל"

אנשי סאן (SUN) ישראל ואנשי ה-IT של מגדל סיימו בימים אלה פרויקט ענק לשדרוג מערכת הליבה של ביטוח החיים והחיסכון ארוך הטווח בחברה, והעברתו מסביבת מיינפריים לסאן-סולאריס. היקף הפרויקט מוערך בעשרות מיליוני דולרים. פרויקט ההגירה הענק נמשך כשלוש שנים, והוא לווה בגיבוי ותמיכת אנשי סאן ואורקל (Oracle) העולמיות.

מערך המיחשוב של חברת הביטוח היה מבוסס על מערכות מיינפריים של יבמ (IBM). הנתונים אודות ביטוחי החיים של החברה, המהווים את עיקר פעילותה העסקית, רצו זה שנים רבות על מיינפריים מסוג VSE. המדובר במיינפריים ישן, אשר אנשי ה-IT של החברה נדרשו לשדרג. השימוש בו, על פי גורמים המקורבים לפרויקט, הגביל אותם מלפתח עסקים חדשים, כמו גם להוסיף יישומים חדשים. המשתמשים מול מערך ה-IT של מגדל הם אלפי עובדי החברה והסוכנים מבחוץ.

כך, אנשי ה-IT של מגדל בחנו בשבע השנים האחרונות כמה חלופות: היה עליהם לבחור האם הם רוצים בשדרוג המיינפריים הקיים או לערוך שינוי כולל של מערך המיחשוב שלהם. החלופות היו התקנת גרסה חדשה של מיינפריים, מעבר ליוניקס, או כתיבת יישום חדשה מאפס. לבסוף, לאחר התלבטויות ארוכות, בחרו אנשי המיחשוב של מגדל במעבר לסביבת סאן-סולאריס. התועלות הצפויות בשל השינוי הזה הן עלויות תחזוקה זולות יותר, אשר קיימות בעולם הפתוח, לצד יכולת הטמעה קלה יותר, וכן יכולת להכניס יישומים ומערכות נוספות בצורה ידידותית יותר וקלה לתחזוקה.

כך, הוטמעה במערך ה-IT של מגדל מערכת מרכזית של סאן סולאריס, אשר רצה על גבי מעבדי ספארק. אלו מתאפיינים בפתיחות וברמת שרידות גבוהה יחסית. החזר ההשקעה מהפרויקט אמור להגיע בתוך זמן קצר יחסית – פחות משנתיים.

במהלך נובמבר האחרון, הפסיקה מגדל להפעיל את מערכות הליבה על גבי סביבת  המיינפריים, ועברה לעבודה בסביבת סאן-סולאריס. המערכת החדשה משרתת את כל נושאי התפקיד בתחום ביטוח החיים והחיסכון לטווח ארוך במגדל.

לדברי שי בסון, מנכ"ל מגדל טכנולוגיות (מאסטרו), "הטמעתה משפרת בצורה מהותית את השירות שמעניקה החברה ללקוחותיה ולסוכני הביטוח שלה, בין היתר תוך חסכון זמן יקר בביצוע פעולות ביטוחיות ופיננסיות ממוחשבות".

הוא הוסיף כי לפרויקט היו שני מניעים – הרצון לצמצם את עלויות התחזוקה, לצד היכולת לעבוד בסביבה פתוחה. "הפרויקט מהווה קפיצה טכנולוגית מהותית ותשתית להמשך התעצמות מערכות הליבה של מגדל", אמר בסון, "מערכת המיחשוב החדשה מאפשרת הרחבה ושדרוג של מספר המשתמשים במערכת, אבטחת זמינות ורציפות עסקית וכל זאת לצד חיסכון  בעלויות תפעול ה-IT".

גיל יניב, מנהל חטיבת חיסכון ארוך טווח ומשאבים ארגוניים במגדל ויו"ר מגדל טכנולוגיות (מאסטרו), ציין כי "למערכת החדשה רמת אמינות גבוהה ביותר והיא יציבה במיוחד. לנוחות עובדי החברה והלקוחות, לא בוצעו שינויים בממשק המשתמש (מסכי המערכת) ובשכבת יישום התהליכים העסקיים העוטפת את המערכת (BPR)".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    אז לקחו את היישום כמות שהוא, על ADABAS/Natural, והעבירו אותו פלטפורמה. וכל זה התחיל עוד ב- 2002. האם זו כזו סיבה למסיבה ?

  2. wonderer

    שנתיים החזר השקעה של מאה וחמישים מליון שקל.. מישהו התבלבל בפעולות חשבון של בית ספר עממי

  3. די כבר

    עולם הפוך !!! הפרויקט המפורסם באי עמידה חוזר וחוזר בלו"ז, חריגה תקציבית בענק, החזר השקעה לא לפני שנת 2026 מקבל יחצנות מדהימה. אולי קודם צל"ש לממשלה על כוננות אש? תיסלם חבר'ה!

אירועים קרובים