משרד המשפטים: "תביעת נס ריקה מתוכן"

התפתחות נוספת בפרשת כישלון פרויקט תנופ"ה: בכתב ההגנה שהגיש משרד המשפטים בתגובה לתביעת נס נגדו נטען, כי "התנהגות נס הייתה חסרת תום לב. התביעה נועדה לכסות על התביעה הנגדית שהגיש נגדה המשרד, בהיקף של כ-80 מיליון שקלים" ● משה שילה, מנכ"ל משרד המשפטים לאפי קוטק, נשיא נס ישראל: "איבדנו בכם כל אמון"

המתיחות בין משרד המשפטים לבין נס ישראל, בפרשת פרויקט תנופ"ה, מערכת לניהול מידע בפרקליטות המדינה – נמשכת. לאחר ששני הצדדים הגישו תביעות הדדיות, בטענה להפרת ההסכם ביניהם, הגיש משרד המשפטים ביום ד' בשבוע שעבר את כתב ההגנה לתביעה שהגישה נס נגדו בנושא. במקביל, שלח בשבוע שעבר משה שילה, מנכ"ל משרד המשפטים, שני מכתבים חריפים בנוסחם. הראשון, לשוקי אורן, החשב הכללי במשרד האוצר, בו הוא עדכן את אורן בהתגלגלות העניינים בפרשה, "על מנת שהדברים יילמדו לטובת כלל המגזר הציבורי". הנמען של המכתב השני הוא אפי קוטק, נשיא נס ישראל, בו שילה הביע את חוסר אמונו מהתנהלות נס בפרשה. בענף ה-IT קיבלו בתדהמה את מכתבו החריף של שילה, כיוון שזו הפעם הראשונה בה מנכ"ל משרד ממשלתי מתבטא בחריפות רבה כל כך נגד חברה בענף.

בכתב ההגנה שהוגש, מתייחס משרד המשפטים, באמצעות פרקליטיו – רמי קוק, בועז פייל ויאיר  לבנה, לטענות נס נגד משרד המשפטים באשר לביטול פרויקט מיחשוב הפרקליטות. בתביעת נס נגד משרד המשפטים נטען כי הפרויקט התעכב בגלל שינויים שמשרד המשפטים הכניס בו – שינויים שלא סוכמו קודם לכן. "הטענות הללו אינן נכונות", נכתב בכתב ההגנה, "ומשרד המשפטים דוחה אותן על הסף".

לטענת משרד המשפטים, המדינה ביקשה מנס לעמוד בכל ההתחייבויות שלה, אולם נס ניסתה לחסוך בעלויות, בכל דרך, גם במחיר הפרת חוזה ופגיעה  במדינה. "למעשה נס עצמה לא סברה בזמן אמת כי מדובר בשינויים. הטענה הזו הועלתה רק לאחר מעשה, כדי לתרץ את הפרות החוזה שלה", נאמר בכתב ההגנה.

עוד מציין משרד המשפטים בכתב ההגנה שהגיש, כי מהות הסכסוך ביניהם היא תביעה שהמשרד הגיש נגד נס, ובה דרישה לפיצויים בסך 80 מיליון שקלים – ולא התביעה הנגדית שהיא, נס, הגישה בתגובה. לכתב ההגנה צורפה התביעה עצמה שהגיש המשרד נגד נס, שבה מפורטת התגוללות כל הפרשה, לרבות הטענה העיקרית של המשרד כלפי נס, בדבר חוסר תום לב מצידה. בתביעה שהגישה נגד משרד המשפטים, טוענת נס להפרת חוזה ולנזק רב שנגרם לה, כתוצאה מהפסקת הפרויקט.

"תביעתה של נס היא ריקה מתוכן", טוענים פרקליטי משרד המשפטים בכתב ההגנה שהוגש, "וכל כולה באה ליצור מראית עין של איזון בין הצדדים. זאת, הואיל ואנשי נס ידעו היטב שמשרד המשפטים עומד לתבוע אותם".

חליפת מכתבים נזעמת
בטרם הגשת כתב ההגנה של משרד המשפטים, ניהל שילה חליפת מכתבים חריפה ביותר עם אורן ועם קוטק. במכתבו מביע שילה את זעמו על כך שבמהלך ניסיונות כנים שנעשו להגיע לפשרה עם נס – גילו אנשי המשרד שנס תובעת אותם. כך, מצויין במכתב, כי אף נקבעה פגישה עם אהרון פוגל, יו"ר נס. "לתומי האמנתי, כי חברת נס, אשר מתהדרת מזה שנים בדימוי חיובי של חברה מובילה, ובתוך כך זכתה לאמון משרד המשפטים, לא תתנהג בצורה כזו… התחייבותיכם הופרו, ולא פחות מכך – גם האמון שנתנו בכם", כתב שילה לקוטק. הוא ציין, כי העתק מהמכתב נשלח גם לאורן, החשכ"ל, בו הוא עידכן אותו על התנהגות נס, וביקש ממנו להסיק מסקנות לגבי המשך ההתקשרות איתה.

במכתבו לאורן הוסיף שילה, כי "הנני לעדכן אותך, מתוך מטרה שלקחי הדברים יילמדו לטובת כלל המגזר הממשלתי".

מנס נמסר, כי אינם מעוניינים להגיב על מכתביו של שילה ועל כתב ההגנה של משרד המשפטים.

משה שילה שוהה בחו"ל בימים אלה, ולא ניתן היה לקבל את התייחסותו לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים