גוגל הודתה בהשגת גבול; הקנס – דולר אחד

בית המשפט נתן תוקף של פסק דין להסכם שאליו הגיעה החברה עם בני זוג מפנסילבניה שתבעו אותה בטענה, כי השתמשה בתמונות הבית שלהם שלא כדין במסגרת Street View ● "גוגל יכולה הייתה לשלוח לנו מכתב התנצלות כבר בתחילת הפרשה ובכך ליישב את העניין, אך הם התעקשו שיש להם זכות חוקית לפלוש לאדמתנו", מסרו בני הזוג ● הם הוסיפו, כי "אנחנו שמחים שבסוף הם ויתרו"

גוגל (Google) הודתה בהשגת גבול ותשלם קנס של דולר אחד במסגרת הסכם פשרה ליישוב תביעה שהוגשה בגין שימוש בתמונות בית של בני זוג מפנסילבניה, ארצות הברית, בשירות Street View. השופטת קתי ביסון אישרה בסוף השבוע את הסכם הפשרה ונתנה לו תוקף של פסק דין.

התביעה הוגשה על ידי אהרון וכריסטין בורינג, שטענו, כי ענקית החיפוש פגעה בפרטיותם בכך שצילמה את ביתם בפיטסבורג ואת בריכת השחייה שלהם מבלי לקבל את רשותם. הם ציינו, כי הבית נמצא בסמטה שמסומנת בצורה ברורה כ-"דרך פרטית".

"גוגל יכולה הייתה לשלוח לנו מכתב התנצלות כבר בתחילת הפרשה ובכך ליישב את העניין, אך הם התעקשו שיש להם זכות חוקית לפלוש לאדמתנו", מסרו בני הזוג. "אנחנו שמחים שבסוף הם ויתרו".

מגוגל נמסר, כי "אנחנו שמחים שהתביעה יושבה ושהתובעים הודו שמגיע להם פיצוי בסכום של דולר אחד בלבד".

במדינות רבות בוחנים את ההשלכות של Street View על הפרטיות. השירות הושק לפני שלוש שנים ומציג תמונות פנורמיות של רחובות, בתים פרטיים ובתי עסק. פרשת האיסוף בטעות של נתונים מרשתות Wi-Fi פרטיות רק החריפה את החששות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים