אדן שוחט, שותף בג'נסיס פרטנרס: "קל יותר להשקיע בחברות ענן, כי כך מתמקדים באמת בפיתוח מוצר"

"חברת סטארט-אפ צריכה להישאר רזה ככל האפשר, כי זה מעיד על התנהלות נכונה - דבר שחשוב מאוד לחברה שנמצאת בשלביה הראשונים", אמר שוחט בראיון לאנשים ומחשבים במסגרת כנס Tech Ed 2010 שעורכת מיקרוסופט ישראל באילת ● לדבריו, "הענן מאפשר להגיע לשוק כמה שיותר מוקדם, לבדוק אם הרעיון עובד - ולתקן אם לא"

מסתבר שלמיחשוב ענן יש נקודת מבט נוספת שצריך לקחת בחשבון – ובמיוחד אם אתם מפתחים שנמצאים בשלב ה-Seed של הסטארט-אפ שלכם ומעוניינים להשיג מימון. לפי אדן שוחט, שותף בקרן הון הסיכון ג'נסיס פרטנרס, "קל יותר להשקיע במי שעובד בענן, כי אז ההשקעה היא באמת בפיתוח המוצר, בעבודה על משהו שנותן ערך למשתמשים – לא ברזלים או הוצאות אחרות. אנחנו בהחלט בודקים מי הם האנשים ואיך הם עובדים, כי בשלב ה-Seed, בו אנחנו משקיעים לרוב, עדיין אין משהו משמעותי לתת לשוק, וחייבים לבחון את צורת העבודה".

שוחט, שאמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים במסגרת כנס Tech Ed 2010 שעורכת מיקרוסופט (Microsoft) ישראל באילת, חושב שחברת סטארט-אפ צריכה לבחור בשימוש בטכנולוגיית הענן, כי כך היא תחסוך כסף. "חברה כזו צריכה להישאר רזה ככל האפשר, כי זה מעיד על התנהלות נכונה – דבר שחשוב מאוד לחברה שנמצאת בשלביה הראשונים. אצל חברה כזו, הזמן לשוק מהיר יותר ואותם מליון דולרים שאשקיע בחברה הזו יכולים להביא לרווח על ההשקעה יותר מהיר ובגדול יותר".

השימוש בענן, המשיך שוחט, מאפשר גם גמישות מחשבה וגמישות תנועה. "הענן מאפשר להגיע לשוק כמה שיותר מוקדם, לבדוק אם הרעיון עובד – ולתקן אם לא. כך, עולים סיכויי ההצלחה של החברה. היופי הוא שזה מתאים בדיוק לתרבות הישראלית, כי זה מה שאנחנו טובים בו: לרוץ מהר, לבדוק איפה אנחנו נמצאים, לתקן אם צריך – ולהתחיל לרוץ עוד פעם. בעצם, אנו משתמשים בשוק כמנגנון לימוד כדי לגלות מה הוא רוצה. זאת, במקום לעבוד 18 חודשים, ורק אז לצאת לבדוק".

שוחט נתן כדוגמה להשקעה שבה השימוש בענן היווה גורם מכריע בהחלטה להשקיע בחברה. "מדובר בהשקעה שעשינו ב-Anydo – חברה של יזמים בני 25-27. הם באו אלינו עם רעיון, וכבר אחרי חמישה שבועות סיפקו מוצר שאיפשר לנו להיות בטוחים יותר להשקיע בהם מיליון דולרים, כי יש כבר תוצאות ראשוניות ויש צוות שיכול להתכוונן מחדש. זה בהחלט עזר שראינו שהם משתמשים בענן ומתכוונים להישאר רזים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים