יצחק חלדי, מנכ"ל סקר: "שני מיליארד שקלים מתבזבזים מדי שנה בענף הפיננסי בגלל תהליכים לא יעילים"

"נסו לדאוג לכך שהמוצרים והשירותים יהיו יותר פשוטים; בעקבות זאת, תהליכי הבקרה יהיו יותר פשוטים וכתוצאה מכך גם מערכות המידע תהיינה יותר פשוטות", אמר חלדי בכנס BPM10, שהתקיים הבוקר (ג') בהפקת אנשים ומחשבים ● גיאורג סיימון, סגן נשיא בכיר למוצרי ופתרונות BPM ב-Software AG: "החיבור עם IDS Scheer מאפשר לנו באופן ייחודי לממש תהליכים עסקיים מקצה לקצה, מבלי להזדקק לשינוי התשתיות"

לפחות שני מיליארד שקלים בענף הפיננסי, ועשרה מיליארד במשק כולו, מתבזבזים מדי שנה בשל אי יעילות התהליכים העסקיים – כך התריע יצחק חלדי, מנכ"ל חברת סקר, בפתיחת כנס BPM10 (ניהול תהליכים עסקיים). הכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, התקיים הבוקר (ג') במלון דניאל בהרצליה.

לדברי חלדי, בעולם החיסכון לטווח ארוך, המוצרים מורכבים יחסית, או היו כאלה לפחות עד לאחרונה, וגם השירות והייעוץ למוצרים אלה מורכב. בתחום זה פועל גם הרגולטור להגדלת השקיפות. דבר זה ניתן לעשות באמצעות פישוט והגברת הבקרה. הוא הוסיף, כי הבזבוז נובע ממורכבות תהליכי המכירה, ההפקה, השירות ועוד. לדוגמה, תהליך פדיון פוליסה יכול לעבור בחברת הביטוח 8-10 ידיים עד להשלמתו.

חלדי אמר, כי המסר הוא פישוט. "נסו לדאוג לכך שהמוצרים והשירותים יהיו יותר פשוטים. בעקבות זאת, תהליכי הבקרה יהיו יותר פשוטים וכתוצאה מכך גם מערכות המידע תהיינה יותר פשוטות", ציין. הוא הוסיף, כי "אני ממליץ לכל מתכנני התהליכים להשקיע עוד 10% מזמנם לתכנון נכון שלהם. אחרת זה ילווה אתכם בכל שרשרת הערך".

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"דיגיטציה של המודל העסקי"

גיאורג סיימון, סגן נשיא בכיר למוצרי ופתרונות  BPM ב-Software AG. צילום: ניב קנטוראחת המערכות הבולטות בתחום ה-BPM היא פלטפורמת ה-BPMS החדשה של Software AG. הפלטפורמה הוצגה בכנס על ידי גיאורג סיימון, סגן נשיא בכיר למוצרי ופתרונות BPM ב-Software AG העולמית.

סיימון אמר, כי "החיבור של IDS Scheer, שנרכשה על ידי Software AG לפני כשנה, עם תשתית ה-WebMethods של Software AG, מאפשר לנו באופן ייחודי לבצע דיגיטציה של המודל העסקי. זאת, החל מהדרישות העסקיות דרך התהליכים העסקיים ועד לזרימת עבודה ויישומי ה-IT שבהם משתמשים כדי לאפשר להקים תשתית גמישה לבניית דרכים חדשים לעשיית העסקים של הארגון, תוך שימוש במערכות הקיימות מבלי לשנות את התשתית".

לדברי סיימון, "אנחנו מאפשרים להוציא מידע מכל מערכת כדי לנתח את הנתונים ולחזות. תהליך זה מכונה Proccess Intelligence, שהוא חלק בתוך הסוויטה של ה-BPMS".

"התפקיד של ה-IT – האיך"

גלעד רוטשילד, מנהל מוצר אריס בחברת סקר, דיבר על השילוב שבין עולם התהליכים וארכיטקטורת ה-IT ועל איך ניתן למנף את נושא ניתוח התהליכים תוך כדי שילוב הארכיטקטורה, ובכך ליצור ערך הרבה יותר גדול לארגונים סביב היכולת להבין את הקשר בין ארכיטקטורת ה-IT לתהליכים.

איתן לב-טוב, סמנכ"ל WebMethods ב-Software AG ישראל. צילום: ניב קנטוראיתן לב-טוב, סמנכ"ל WebMethods ב-Software AG ישראל, אמר, כי "BPM בא לפתור את הצורך לבצע תהליכים משותפים בין ה-IT והעסקים. לאנשי העסקים בארגון יש אתגרים: להגיב למוצר של המתחרה, לענות לרגולציה, לקצץ בעלויות ולשפר את שרשרת האספקה".

לדבריו, "אנשי ה-IT לא פחות חכמים והתפקיד שלהם הוא האיך – איך לתת מענה למה שהתחום העסקי מבקש. האיך בא לידי ביטוי באוטומטיזציה של תהליכים, בשיפור הקשר עם הספקים ובעמידה ברגולציות. את הקשר בין הביזנס וה-IT עושים אנשי ה-BI. בגישה שלנו, ה-IT ואנשי העסק יושבים ביחד ומדברים באותה שפה".

עוד השתתפו בכנס מארק מקגרגור, סופר ומאמן אישי מחברת GNS; רפי הופמן, מנהל פרויקטים בכיר במלם, שתיאר את פרויקט רכבת ישראל; ואורן כסיף, מנהל תהליכים גלובלי ב-בטר פלייס (Better Place). כן התקיים במסגרת הכנס פאנל משתמשי BPM.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים