סוף סוף מנכ"ל: שי און מונה לתפקיד המנכ"ל החדש של CA ישראל

און ייכנס לתפקידו באפריל הקרוב ● בימים הקרובים ייפגש עם הנהלת החברה ועובדיה ● המנכ"ל החדש לאנשים ומחשבים: "אשקיע מירב זמני בפיתוח עסקי וניהול המכירות. התקופה שבה אני נכנס ל-CA היא מאתגרת ומרתקת. אני בטוח שיש לחברה עוד הרבה מה לעשות בשוק הישראלי"

לאחר חודשים בהם הסניף הישראלי של CA התנהל ללא מנכ"ל, התפרסמה הבוקר (א') הודעה ששמה קץ לשמועות שרחשו בשוק הישראלי: שי און מונה למנכ"ל החדש של CA ישראל. און ייכנס לתפקידו בחודש אפריל הקרוב. בימים הקרובים ייפגש המנכ"ל החדש עם בכירי החברה ועובדיה.

און (46) מתגורר בהוד השרון. הוא בעל תואר M.B.A בשיווק ומערכות מידע מאוניברסיטת תל אביב, ובעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המחשב מאוניברסיטת בר אילן. בשנתיים האחרונות הוא הקים וניהל את קבוצת שקד אחזקות – חברת השקעות המתמקדת באיכות הסביבה, שבבעלות משפחת שקד. המנכ"ל החדש הצטרף לקבוצה לאחר שפרש מנס טכנולוגיות, שם שימש בין השנים 2001 ל-2007 כסגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ולפיתוח עסקי גלובלי. במהלך שנים אלו הקים את הפעילות הבינלאומית של החברה, הוביל את סדרת הרכישות והמיזוגים והיה אחראי על פעילות נס במערב ומזרח אירופה.

"עזבתי את קבוצת שקד, כי במצב שנוצר בעולם במבחינה כלכלית, הוחלט להקפיא את ההשקעות החדשות", אמר און לאנשים ומחשבים, "בתפקידי החדש אביא ל-CA ישראל את הניסיון שיש לי מזה שני עשורים בארץ ובחו"ל בעולם ההיי-טק. אדאג לפיתוח עסקי החברה בארץ, ואגביר את המודעות לפעילות החברה בישראל. אני רואה בתפקיד מנכ"ל CA אתגר גדול מאוד, במיוחד בימים אלה. אני ידוע כאיש שאוהב אתגרים, והתקופה שבה אני נכנס ל-CA היא מאתגרת ומרתקת. אני בטוח שיש לחברה עוד הרבה מה לעשות בשוק הישראלי ולהגביר את המובילות שלה. CA זו הזדמנות מרתקת עבורי, ואני מקווה, שלא לומר בטוח, כי התוצאות ידברו בעד עצמן".

אתה לא מגיע לתפקיד על רקע חילופי מנכ"לים רגילים. האם אינך חושש שיעשו לך את שעשו למנכ"ל הקודם, אריה אופנר?
"מי שמכיר אותי יודע שאיני חושש מכל תפקיד. אני בטוח ש-CA היא חברה בינלאומית אשר פועלת בצורה שקופה ותקינה. כל פעולותיה והנהלים שלה מתקבלים בצורה הגיונית ומסודרת. אני מאמין שלכל עובד שפועל בהתאם לכך, לא יאונה דבר. כל ידיעותיי על התקופה של אריה אופנר נובעות מקריאת עיתונים. לגבי אופנר, רב הנסתר על הגלוי ואיני רוצה להתעסק בעבר".

האם בכוונתך לפעול באופן כלשהו לטובת חיים גיטלר, סמנכ"ל הכספים של CA ישראל שפוטר באחרונה?
"איני מכיר את פרטי הפרשה".

האם החברה תשנה את המיקוד העסקי שלה?
"זה מוקדם מעט לענות לשאלה הנוגעת לפעילות תוך מגזרית. טרם התחלתי בתפקידי, לכשאגיע – נגבש עם הנהלת החברה את האסטרטגיה בחודשים הראשונים לכניסתי. בשלב זה, אין לי תכניות מוגדרות.

CA היא אחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם. והיעד שלי הוא בהחלט לגרום לכך שהחברה תמוצב ככזו בשוק ה-IT הישראלי. אני רואה בכך אתגר גדול. בימים הקרובים אתחיל בסבב שיחות עם העובדים וההנהלה. אין בכוונתי לפעול לשנות משהו בהיבט הפרסונלי. אפגש עם לקוחות, חלקם מכירים אותי מהעבר".

במסגרת תפקידי אתמקד במכירות ובשיווק של הסניף הישראלי. אם אתבקש לתרום מניסיוני בנושאים הקשורים לטכנולוגיה ואולי גם בנושא השקעות בארץ – אעשה זאת. יש ל-CA ועדת השקעות מיוחדת לישראל".

מדוע לדעתך הנהלת CA בחרה בך? בשל היכרותך את עולם ההשקעות או הרקע שלך מנס?
"ההתרשמות שלי מתהליך הבחירה שלי היא לחיוב: מהדרך המקצועית שהדברים נעשו, כמו גם מהתהליך. התהליך ארך על פני כמה חודשים, אין קיצורי דרך בחברות בינלאומיות. להערכתי, מה ששיחק יותר תפקיד זה התמהיל של מה שעשיתי ב-25 שנים האחרונות".

האם תפעל באופן שונה מולך הלקוחות כחלק מלקחי העבר של פעילות ההנהלה הקודמת?
"איני יכול להתייחס לדברים שקרו בעבר. אבל בכוונתי להתייחס לכל הלקוחות, לרבות משרד הביטחון, במלוא תשומת הלב הראויה".

מה יעלה בגורלה של מכונית הלקסוס השחורה של קודמך בתפקיד?
"כל שאני מוכן לומר בנושא זה שלמיטב ידיעתי היתה לו לקסוס לבנה".

היחיד ששמו לא הודלף
חוזה קרוואלהו
, סגן נשיא בכיר ב-CA ומנהל האזור הדרומי-מזרחי של אירופה בחברה, הוא זה שהכריז על מינוי של און. הוא אמר, כי "אנו שמחים על הצטרפותו של און. יש לו ניסיון רב בניהול בכיר ובפיתוח עסקי, בנוסף לניסיון נרחב בתעשיית ה-IT. החברה שלנו מחויבת לשוק הישראלי, יש לנו אנשים נפלאים, לקוחות חשובים והזדמנויות נהדרות לפנינו".

און היה אחד משני המועמדים שהגיעו לשלב הסופי במרוץ למנכ"לות החברה, אולם הוא היחיד ששמו לא הודלף לכלי התקשורת. המועמד המוביל השני, ישי שניידובר, גם הוא לשעבר מנס, שלח בסוף השבוע להנהלת CA מכתב, בו הודיע על הסרת מועמדתו מהמרוץ. שניידובר נימק את הסרת מועמדותו בכך שתהליך הגיוס הוא ארוך, ואינו מאפשר לו לחפש תפקידים אחרים.

מ-CA נמסר, כי ניהול הפעילות בישראל חשוב מאוד עבור החברה, מכיוון שהיא מחזיקה בארץ מערך מכירות, צוות טכנולוגי הממוקד בשוק העסקי המקומי, ואת אחד ממרכזי הפיתוח העולמיים שלה. בנוסף, שתיים מהרכישות האחרונות של CA בתחום אבטחת המידע נעשו בישראל.


השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים