מנכ"ל יאהו!: גוגל חברה נהדרת, פייסבוק היא מתחרה

במסגרת משחק אסוציאציות שערך המנחה בוועידת Web 2.0 Summit גילתה קרול ברץ כי המילה הראשונה שעולה בראשה בתגובה למילה פייסבוק היא "מתחרה" ואילו התגובה הראשונה שלה למילה גוגל היא "חברה נהדרת" ● עוד אמרה ברץ, כי "אני סבורה שהחברה סטתה מהמסלול כאשר אנשים ראו בה חברת חיפוש ותו לא"

המילה הראשונה שעולה בראשה של קרול ברץ, מנכ"ל יאהו! (Yahoo), בתגובה למילה פייסבוק (Facebook) היא "מתחרה" – גילתה ברץ בוועידת Web 2.0 Summit שנערכת השבוע בסן פרנסיסקו. במסגרת משחק האסוציאציות שערך המנחה ג'ון בטל גילתה ברץ גם כי התגובה הראשונה שלה למילה גוגל (Google) היא "חברה נהדרת".

אין ספק כי הזמנים השתנו: מספר שנים לפני שמונתה ברץ לעמוד בראש יאהו!, הציעה יאהו! לרכוש את פייסבוק תמורת מיליארד דולרים. פייסבוק דחתה את ההצעה וכיום מוערך שוויה של הרשת החברתית המובילה בסכום של יותר מ-40 מיליארד דולרים. לא מכבר הציגה פייסבוק שירות חדש שמתחרה בספינת הדגל של יאהו! – הדואר האלקטרוני – בעוד שיאהו! הכריזה על פיטורי עובדים.

לדברי ברץ, אין לצפות לתוצאות מיידיות למפנה שהיא מבקשת להוביל בחברה. "הדבר דומה להחלפת צמיג נקור תוך כדי נסיעה במהירות של 160 קמ"ש", אמרה ברץ. במענה לשאלה "מה היא יאהו!" השיבה ברץ "תוכן, תקשורת, מדיה, טכנולוגיה וחדשנות" והוסיפה כי "אני סבורה שהחברה סטתה מהמסלול כאשר אנשים ראו בה חברת חיפוש ותו לא". כידוע, יאהו! חתמה על עסקה שבמסגרתה היא עושה שימוש במנוע החיפוש של מיקרוסופט (Microsoft), בינג.

כיום עוסקים בחברה בפיתוח טכנולוגיות "מיטוב", תוך ניצול המעמד של יאהו! כמרכז לתוכן ומידע והתבססות על הצלחת הערוצים ! Yahoo Sports ו- Yahoo Finance. לא מכבר רכשה יאהו! את "חוות התוכן" של הפרילנסרים, Associated Content, תמורת 100 מיליון דולרים. ברץ הסבירה את המהלך בכך שהם "פיתחו טכנולוגיה למיקור כתבות והם יודעים לזהות את הכותבים שמניבים תעבורה". בעקבות הרכישה הקימה החברה את פלטפורמת יאהו! Contributor Network, אשר מפיצה את התכנים של הפרילנסרים ברשת האתרים של יאהו!.

במענה לביקורת ולספקנות בעמק הסיליקון ובחוגי המדיה המסורתית ביחס לאסטרטגיה של יאהו! אמרה ברץ כי "בעולם האמיתי", מאמינים ביאהו! ובדרכה. "כשמתרחקים 50 קילומטרים מעמק הסיליקון ומאה קילומטרים מניו יורק, כולם יודעים מה זה יאהו!. אני כל כך אוהבת לנסוע!" אמרה ברץ.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זהר פסוניאן

    יאהו חייבת ייחודיות שכיום אין לה, לפחות לא מחוץ לארה"ב. חבל, אני דווקא מסמפט את החברה הזאת.

אירועים קרובים