EMC רוכשת את חברת Isilon תמורת 2.25 מיליארד דולרים

עסקת הענק תהפוך את החברה הרוכשת לשחקנית משמעותית יותר בשוק הצומח של פתרונות SAN ברי הרחבה ● "המגמות הברורות של מיחשוב הענן ומחסני נתונים גדולים משחקות לטובתנו; EMC ו-Isilon ניצבות בנקודות המפגש של מגמות אלה", אמר ג'ו טוצ'י, יושב ראש ומנכ"ל EMC ● העסקה נערכה לפי שער של 33.85 דולרים למניה, ובעקבות ההודעה עליה קפץ שער המניה של Isilon ב-29%

EMC הודיעה על כוונתה לרכוש את חברת Isilon Systems תמורת 2.25 מיליארד דולרים, בעסקה שתשלב בין טכנולוגיית Atmos של EMC לבין פתרונות SAN ברי ההרחבה של Isilon.

המשא ומתן על העסקה התנהל בשבועות האחרונים, ואתמול (ב') אישרו מועצות המנהלים של שתי החברות לערוך אותה לפי שער של 33.85 דולרים למניה. בעקבות ההודעה על העסקה זינק השער של מניות Isilon בשיעור של 29%, אך לא עלה אל מעבר לשער שבו נערכה העסקה. הסיבה לכך היא שהערכת המשקיעים שהחברה נרכשת במחיר גבוה, שימנע מרוכשות פוטנציאליות אחרות להגיש הצעות מתחרות.

שוק פתרונות ה-SAN ברי ההרחבה נהנה מצמיחה מהירה, וחברות המחקר מעריכות, כי הוא יוסיף לצמוח בשיעור שנתי של 36% עד 2014.

"המגמות הברורות של מיחשוב הענן ומחסני נתונים גדולים משחקות לטובתנו", אמר ג'ו טוצ'י, יושב ראש ומנכ"ל EMC. לדבריו, "הלקוחות מחפשים דרכים חדשות לאחסן מידע, להגן עליו, לאבטח אותו ולהפיק תובנות. בעשור הקרוב יצברו הלקוחות מידע בהיקפי ענק. EMC ו-Isilon ניצבות בנקודות המפגש של מגמות אלה".

מ-EMC נמסר, כי פתרונות SAN של Isilon קלים לשימוש וניתן להרחיב אותם בצורה חלקה, ומשום כך – הם משלימים היטב את טכנולוגיית Atmos בסביבות של מיחשוב ענן פרטיים או ציבוריים. על פי החברה, במחצית השנייה של שנת 2012 יגיעו ההכנסות משילוב זה להיקף של מיליארד דולרים.

"EMC תשקיע בכל היבטי הפעילות של Isilon על מנת להאיץ את הצמיחה ולנצל את ההזדמנויות העתידיות בשוק", הבטיח פט גלזינגר, הנשיא ומנהל התפעול הראשי של EMC לתשתיות מידע.

סוג'ל פטל, מנכ"ל Isilon, מסר, כי הרכישה תאפשר לחברה ליהנות מהפרישה הרחבה של EMC בשוק.

רכישה זו מצטרפת לרכישות קודמות בשוק הלוהט של האיחסון, שמוזן על ידי המעבר למיחשוב ענן. כך, באוגוסט האחרון גברה HP על דל (Dell) ורכשה את חברת 3Par תמורת 2.35 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים