לארי אליסון קורא לליאו אפותקר, שמונה למנכ"ל HP, להעיד במשפט

אפותקר היה מנכ"ל סאפ בזמן שלטענתה של אורקל, TomorrowNow, חברה בת שלה, גנבה ממנה תוכנה ● עם זאת, אליסון מעריך ש-HP לא תאפשר לאפותקר להעיד ● "אני סבור שריי ליין, יושב הראש החדש של HP, אינו מוכן להסתכן בכך שליאו אפותקר יעיד בשבועה מדוע הניח לגניבת הנכסים של אורקל להימשך כשמונה חודשים לאחר שהפך למנכ"ל היחיד של סאפ", אמר

לארי אליסון, מנכ"ל אורקל (Oracle), קרא אתמול (ג') ל-HP לאפשר לליאו אפותקר, המנכ"ל החדש שלה, להעיד במשפט לגבי מעורבותו לכאורה בגניבת תוכנה מאורקל כאשר עמד בראש סאפ (SAP).

אורקל וסאפ מתקוטטות בבית המשפט מזה למעלה משלוש שנים, לאחר שאורקל הגישה תביעה על הפרה של זכויות יוצרים נגד חברת TomorrowNow, חברה בת של סאפ, שסיפקה עדכונים ותמיכה למוצרי אורקל עד שסאפ החליטה לסגור אותה ב-2008. סאפ הודתה, כי עובדי TomorrowNow ניגשו שלא כדין למחשבי אורקל והורידו קוד תוכנה שלה ומסמכי תמיכה, אך סירבה לדרישתה של אורקל לתשלום פיצויים בסכום של מיליארד דולרים לפחות.

"חלק ניכר מהגניבה אירע בתקופת כהונתו של מר אפותקר כמנכ"ל סאפ", ציין אליסון בהודעה שפרסמה אורקל. לדברי אליסון, כאשר הוא האשים את אפותקר באחריות ניהולית על גניבת התוכנה לפני מספר שבועות, יצא ריי ליין, יושב ראש HP, להגנתו של אפותקר. ליין כתב במכתב, כי 'אורקל מנהלת דיונים בבית המשפט מזה שנים ומעולם לא הציגה בדל של ראייה למעורבותו של מר אפותקר". אליסון אמר, כי "ובכן, זה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים לעשות במשפט, שיחל ביום ב' הקרוב".

"אני סבור שריי ליין אינו מוכן להסתכן בכך שליאו אפותקר יעיד בשבועה מדוע הניח לגניבת הנכסים של אורקל להימשך כשמונה חודשים לאחר שהפך למנכ"ל היחיד של סאפ", הוסיף אליסון. "אני מקווה שאני טועה, אולם הניחוש שלי הוא שיושב הראש החדש של HP, מר ליין, ירחיק את המנכ"ל החדש של HP, מר אפותקר, מבית המשפט עד שהדיונים יסתיימו".

HP הכחישה, כי אפותקר ידע על גניבת התוכנה והגדירה את ההודעה שפרסם אליסון כניסיון להביך אותו. "לאורקל ניתנה ההזדמנות לחקור את ליאו בשבועה כאשר העיד באוקטובר 2008, והיא בחרה שלא לעשות זאת עד שמונה למנכ"ל HP", נכתב בהודעה שפרסמה החברה. "נוכח המידע המועט של ליאו בנושא והקשר הקלוש שלו לעניין, הניסיון של אורקל לגרור אותו לפרשה ברגע האחרון נועד רק להביך אותו ולפגוע בתפקודו כמנכ"ל HP".

אפותקר מונה לתפקיד מנכ"ל HP באחרונה, לאחר קריירה שנמשכה 19 שנים בסאפ, ובכלל זה כהונה במשרת המנכ"ל מ-2008 ועד 2010. הוא התפטר מתפקיד מנכ"ל סאפ בפברואר האחרון, בעקבות דו"חות כספיים מאכזבים שפרסמה החברה. אפותקר החליף בתפקידו ב-HP את מארק הארד, לאחר שזה נאלץ לפרוש בנסיבות מפוקפקות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים