אל תצפו לערך מכלי BI שאינו מותאם לצרכי הארגון

"בפועל, מרבית יישומי ה-BI מתרכזים בניתוח של 'מה קרה', למרות שהשפעת פעילות זו על הארגון נמוכה יחסית", אמר רמי גל, סמנכ"ל שירותים מקצועיים ב-TOP IT, במפגש פורום IBI של אנשים ומחשבים ● לדבריו, הערך החשוב נמצא בכריית הנתונים. אבל בואו נודה על האמת מרבית הארגונים לא מבצעים כרייה ראויה"

25/10/2010 15:34

חברי פורום IBI של קבוצת אנשים ומחשבים התארחו הבוקר (ב') במטה יבואנית הרכב דוד לובינסקי שבבני ברק. את ההרצאה הראשונה של היום, "בין מקורות דוחות וקוביות – הדרך לבחירת מוצר BI", נשא רמי גל, סמנכ"ל שירותים מקצועיים ב-TOP IT. גל המליץ למשתתפים שלא להתפתות לראות את השוק באופן דיכוטומי, כך שהפתרון המוצג על ידי הספק הוא בהכרח הטוב ביותר – וכל השאר לקויים או מוגבלים. "בפועל, מרבית יישומי ה-BI מתרכזים בניתוח של 'מה קרה', למרות שהשפעת פעילות זו על הארגון נמוכה יחסית. הערך החשוב נמצא בכריית הנתונים. אבל בואו נודה על האמת מרבית הארגונים לא מבצעים כרייה ראויה".

בהמשך, עבר גל לספר על המגמות המרכזיות בתחום: פתרון שלוב – מעבר מריבוי כלים לספק מרכזי עם פתרון רחב המאפשר לארגון חווית משתמש איכותית ואחידה; מידע להמונים – הפצת המידע ליותר משתמשים בתוך הארגון ומחוצה לו, כמו לקוחות, ספקים ושותפים; BI תפעולי – פתרונות BI השלובים בפתרונות הליבה, כמו ERP ו-CRM, המספקים תובנות בזמן האירוע, דהיינו Active Warehouse; שימושים מתקדמים – ניתוח תחזית וניטור אסטרטגיה ארגונית; BI פיננסי – "בפועל, הכלי הפיננסי הנפוץ ביותר בארגונים הוא עדיין אקסל, אולם יותר ויותר ארגונים נעשים מודעים לצורך בכלים מתקדמים שמאפשרים תכנון תקציב, תמחיר, דיווח כספי ועמידה ברגולציית דיווח".

גל הסביר בהרצאתו על המתודולוגיה הנכונה ליישום BI – כזו המספקת מענה מותאם לצרכי הארגון. "בראש ובראשונה הארגון נדרש להקשבה ולימוד של הצרכים האמיתיים בארגון", אמר. "בהקשר זה, מומלץ לאיש ה-BI להקפיד על Time to market קצר. את זאת ניתן לממש על ידי בניית מאגר יכולות רלוונטיות, אותן ניתן לשלוף במהירות כאשר עולה הדרישה לכך מצד המשתמשים". עוד המליץ גל להתאים פתרון לצורך – ולא להיפך, לשמור על גמישות לשינויים – כיוון שתמיד יצוץ צורך שכזה, מיצוי הכלים באמצעות למידה מעמיקה של יכולותיהם, שיווק התוצרים ואימוץ גישה פרו-אקטיבית לאספקת פתרונות ברחבי הארגון.

גל פירט רשימת המלצות "אל תעשה" שריכזה חברת המחקר גרטנר (Gartner): לא להתמקד באתגר הטכנולוגי אלא באתגר העסקי; לא להתפתות לאמץ פתרון רק בגלל שהוא ניתן חינם, כיוון שהכלי הטכנולוגי הוא לרוב העלות הקטנה ביותר בפרויקט; לסרב לבקשת הסמנכ"ל שמבקש בדחיפות דש-בורד כזה או אחר, בבחינת 'בנה לי דירת גג ללא תשתית תחתיה'; לא לצאת לדרך ללא אסטרטגיית BI אחראית שמסומנים בה מטרות ויעדים; ולא לבנות פתרון BI שהלוגיקה שלו נמצאת בדו"חות. "אל תתפתו לעשות את זה Quick & Dirty – שווה להיאבק על כך שהלוגיקות ידחפו אחורה אל מחסן הנתונים", קבע גל.

לירן אדליסט, מנכ"ל TOP IT, הדגיש במפגש הפורום את הצורך של הארגונים לרכוש פתרון המותאם בדיוק לצרכים שהוגדרו באופן עמוק מבעוד מועד. "כלי BI, גם אם הם המתקדמים ביותר, ועם המידע הזמין והאיכותי ביותר – אינם מספקים ערך מוסף עסקי לארגון. חשוב לזכור, כי בחירת פתרון BI תלויה במידה רבה בדרישות, בהיקף וצרכי המשתמש העסקי. זכרו: אותו ערך עסקי מיוחל נוצר מפעולות המשתמש העסקי המסתמכות על המידע המופק".

דוברים נוספים במפגש היו רו"ח דור קלימן, סמנכ"ל כספים בקבוצת דוד לובינסקי, שדיבר על פרויקט ליישום BI פיננסי באגף הכספים בחברה; יורם לוי, מנהל אגף המיחשוב בדוד לובינסקי; ורימון חייט, מנהל פרויקט BI, שסיפר על האתגרים בניהול BI מרובה חברות ומקורות, ראיית לקוח והצורך בשילוב מידע תפעולי, שיווקי ופיננסי. את המפגש חתם אדליסט, מנכ"ל TOP IT, בסקירה קצרה של מפגשי הפורום הקודמים והמלצה על ספר חדש בשם "IT Savvy".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים