שלומי קוארטלר, דל: "אנו כבר מזמן לא חברת ניידים; השוק הארגוני אחראי ל-80% מהכנסותינו"

בכנס הסתיו של מועדון הבכירים C3 של אנשים ומחשבים ביוון, הציג מנכ"ל דל ישראל את קווי המוצרים של החברה לשוק הארגוני בתחום האחסון והתשתיות כחלק מההיערכות למיחשוב ענן ● לדבריו, "99% מ-500 החברות הגדולות בעולם, הם לקוחות שלנו בתחום האחסון" ● צור עשת, מנהל ערוצים, דל ישראל, הציג את פתרון ה-EqualLogic ● קווין האריס, ארכיטקט פתרונות בכיר לתחום התשתיות הגלובליות והשירותים, דל: "הענן יהיה בארגונים בתוך שלוש עד חמש שנים"

"דל (Dell) כבר מזמן אינה חברה של מחשבים ניידים. השוק הארגוני אחראי ל-80% מההכנסות שלנו" – כך אמר שלומי קוארטלר, מנכ"ל דל ישראל, בפתיחת כנס הסתיו של מועדון C3 של אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע ברודוס שביוון. "בתחום אחסון ה-iSCSI, למשל, אנחנו מספקים פתרונות ל-99% מ-500 החברות הגדולות בעולם".

לדבריו, דל השיקה באחרונה קו פתרונות לתחום האחסון בעידן הענן, הנקרא EqualLogic. הוא הסביר, כי המדובר במערכת SAN שמספקת את כל פתרונות ההגנה, האחסון והתאוששות עבור ארגונים, תחת מעטה אחד. קוארטלר ציין, כי דל ממשיכה לשמור על מובילות בנתח השוק הארגוני. הוא ציטט דו"ח עדכני של IDC מהרבעון האחרון, המראה כי דל מדורגת במקום הראשון במכירת ניידים, והציגה גידול חד במכירות שרתים. זאת, הדגיש מנכ"ל דל ישראל, ללא מכרזי חשכ"ל ומערכת הביטחון – המהווים, לדבריו, נתח נכבד במכירות של המתחרים.

הדברים נאמרו, כאמור, במסגרת כנס הסתיו של מועדון C3 של אנשים ומחשבים. במסגרת הדיונים וההרצאות המקצועיים שנערכו בסוף השבוע, עמדו על הפרק שני נושאים עיקריים. הראשון היה היציאה מהמיתון וההיערכות לקראת שנת העבודה 2011. הנושא השני היה מיחשוב הענן, מידת הבשלות שלו בהיבט הפתרונות של ספקיות ה-IT ומידת ההטמעה שלו בקרב ארגוני ה-IT. הנושא היווה מחלוקת בין חלק ניכר מהדוברים בדיונים השונים.

צור עשת, מנהל ערוצים, דל ישראל, התמקד בהרצאתו בתיאור פתרון ה-EqualLogic המותאם לארגונים שעוברים לענן, מטמיעים שרתי וירטואליזציה ונתקלים בבעיית עלויות ההתקנה וההטמעה. לדברי עשת, אחד היתרונות של EqualLogic הוא זמן התקנה של 30 דקות בלבד על שרתי הארגון. "מדובר בפתרון מבוסס וירטואליזציה שמשנה מהקצה אל הקצה את תפיסת העולם בתכנון מערכות אחסון", אמר עשת. "הוא מאפשר גמישות מלאה בטיפול בנתונים, גמישות ושקיפות מוחלטת בכל מה שקשור לשדרוגים, הרחבת תשתיות האחסון ולמעשה מהווה פתרון מרכזי לדטה-סנטר".

עשת הוסיף ואמר, כי מודל התשלום והעלויות של המערכת ידוע מראש מהיום הראשון ועד סוף מחזור החיים שלה, כולל שדרוגים ותוספות. "זה דומה למודל 'הכל כלול' שקיים בענף המלונאות. כל זה מתאפשר, כמובן, בזכות העובדה שאנחנו מתבססים על TCP/IP ו-iSCSI. המערכת לומדת את עצמה, מתאימה את סוגי הדיסקים לצרכים של הארגון וכך אין צורך יותר להשקיע באופטימיזציה. בנוסף, גם אין השבתת מערכות – זוהי המערכת היחידה שמציעה גידול ליניארי. שילוב המערכת בתפיסת ענן, מאפשר לארגון להתמודד טוב יותר בתחרות. כך, הוא יכול לשנע משאבים בזמן אמת וליישם את מודל התשלום פר שימוש", סיכם עשת.

קווין האריס, ארכיטקט בכיר לתשתיות גלובליות ושירותים ב-דל, דיבר במליאת היום השני של הכנס ברודוס. לדבריו, "אין כל ספק שהעידן הווירטואלי כבר החל, כי ארגונים רוצים יעילות והמשמעות של יעילות היא חיסכון. סביבת העבודה הארגונית ב-IT מבוססת על תהליכים, אנשים וטכנולוגיה. מיחשוב הענן משלב את כל השלושה".

האריס מנה את הסוגים השונים של מיחשוב ענן, וקבע כי אחד מהם הוא SaaS. "מודל התוכנה כשירות מתייחס ליישומי אופיס. דל מיישמת בכל העולם את מודל SaaS ויש לה 75 אלף משתמשים העובדים בצורה זו".

בהתיחסו להיבטים השונים של ענן ציבורי פרטי, אמר האורח, כי דל מזהה מגמה נוספת של מעבר היברידי מפרטי לציבורי. " אנו מאמינים שבתוך שלוש עד חמש שנים הענן יהיה בצורה זו או אחרת בכל הארגונים" אמר האריס, וציין, כי נוהגים לחשוב שהווירטואליזציה היא המימוש של הענן ואין זה מדויק. "הווירטואליזציה שחררה אותנו מתוכנות ואילו יישום ענן פרטי מלא שחרר אותנו גם מהחומרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים