רן שלום, מנמ"ר עיריית פתח תקווה: "ה-BI מסייע לשרת את תושבי העיר טוב יותר"

"בעזרת מערכות ה-BI, הדרג הניהולי בעיריית פתח תקווה מקבל החלטות טובות יותר", אמר שלום ● לדבריו, ה-BI אף מסייע להגדלת ההכנסות של העירייה ולמשוך אוכלוסיה חזקה לעיר ● הוא הוסיף, כי מערכות אלה עשויות לשפר את הקשר בין מחלקות הפיקוח השונות של העירייה

"ה-BI התפעולי משרת את לקוחות העיר – התושבים ומי שבא אליה, או עובד בה – בצורה טובה יותר. בעזרת מערכות ה-BI, הדרג הניהולי בעירייה מקבל החלטות טובות יותר, והן מאפשרות לעירייה לתת ללקוחות שירות טוב יותר, כמו גם להגדיל את הכנסותיה", כך אמר רן שלום, מנמ"ר עיריית פתח תקווה. שלום דיבר בכנס BI-Boom, לנושא בינה עסקית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מקצועני BI, נערך אתמול (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

לדבריו, בשל מערכות ה-BI, מתאפשר חלק מהצמיחה של פתר תקווה, כיוון שהאוכלוסייה החזקה שגרה בה מעלה את דרישותיה לשירות טוב יותר, ו-"מערכות ה-BI מאפשרות לעירייה כל הזמן להשתפר, ובכך למשוך עוד אוכלוסייה חזקה לעיר".

שלום הביא כמה דוגמאות ל-BI תפעולי הנעשה בפתח תקווה והתועלות הנובעות ממנו: מערכות לתכנון תקציב, מערכות המביאות להגדלת הגבייה, אלה המנתחות את אזורי הרישום לבתי ספר, ניתוח פניות הלקוח, ניתוח איכות האוויר בעמדות הניטור הממוקמות בעיר ועוד.

הוא אמר, כי עיריית פתח תקווה שואפת להרחיב את פתרונות ה-BI לתחומים נוספים, ביניהם חיזוי עתידי של כמות הלקוחות בעיר בשנים הבאות, מאפייניהם וצרכיהם, לצד ניתוח תמהיל העסקים והנכסים בעיר. לדברי שלום, כדי לצמצם את עלויות השימוש במערכות ה-BI, אנשי העירייה בוחנים שימוש במודל של BI כשירות (BIaaS). תחום נוסף שבכוונתם לפעול הוא כריית מידע, לצורך זיהוי חריגים. שימוש זה, ציין, יביא להגדלת החזר ההשקעה ממערכות ה-BI ולצמצום הצורך במנתחים ובסטטיסטיקאים.

שלום אמר, כי בעתיד, מתכוונת העירייה להשתמש גם ב-BI מונחה מקום. כך, לדוגמה, אם פקח מגיע לחנות לצורך הטלת קנס על סככה, ומגלה, כי המקום לא עומד בתנאים אחרים ברישיון העסק שלו, מערכות ה-BI יוכלו לסייע בייעול הקשר בין מחלקות הפיקוח השונות בעירייה, וכך לחסוך בכוח אדם.

"אנחנו מעוניינים בשותפות עסקית עם ספקית IT ליצירת פתרון BI ורטיקלי לתחום המוניציפאלי. זאת, כדי שה-BI יתרום לארגונים תרומה דומה לזו שה-ERP תרם להם", סיכם שלום. "השותפות בינינו לבין ספק ה-IT תהיה על בסיס כלכלי, כאשר הספק יידע לבנות פתרון שכזה בסביבת מיחשוב ענן, מה שיאפשר חסכון משמעותי בעלויות ובזמן. פתרון כזה יניב תועלות גם למועצות מקומיות קטנות, שיוכלו להשתמש בו. אנו בודקים בימים אלה את ההיבטים המשפטיים של הסוגיה".

ארז שלום, סלקום: "אנחנו צרכני מידע עסקי, וגם ספקים שלו"

ארז שלום, מנהל מחלקת המחקר והמידע העסקי באגף הכספים של סלקום, תיאר כיצד מערכות ה-BI מסייעות לפעילות האגף שלו, שנועדה להבטיח את הכנסות החברה. בשוק תקשורת תחרותי, אמר, "חייבים להיות מדויקים, להיות ערניים לכל תקלה. המידע חייב לזרום במערכות באופן הקרוב לזמן אמת". הוא ציין, כי קיים קשר הדוק בין שני העולמות – הבטחת הכנסות ו-BI – בשל התכנים המשותפים ביניהם. שלום תיאר את תהליך הבטחת ההכנסות בסלקום, הכולל כמה שלבים: מחקר, מיפוי, הגדרת צמתים, הגדרת בקרות, תזמון, מעקב ושיפור מתמיד.

"אנחנו, אנשי הכספים, דואגים שהנתונים במערכות ה-BI ובמערכות שלנו יהיו תואמים לנתונים פיננסיים", אמר. "אנחנו צרכני מידע עסקי, וגם ספקים שלו. מטרתנו היא לבנות תשתית ובקרה לטובת שיפור התהליכים בארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים