המנכ"ל לשעבר של ג'נרל אלקטריק: "מועצת המנהלים של HP לא עשתה את הדבר הבסיסי – טיפוח מנהיגות"

ג'ק וולש מתח ביקורת חריפה על מועצת המנהלים של ענקית הטכנולוגיה: "התפקיד שלהם הוא למנות מנכ"ל, לסייע לו ולוודא שהם מרוצים ממנו, ואם הוא לא עושה את עבודתו - להיפטר ממנו; הם לא עשו אף אחת מפעולות אלה" ● כשנשאל האם הוא מכיר מישהו מחברי מועצת המנהלים של HP, השיב וולש: "גם אם הייתי מכיר - לא הייתי מודה בזה בפומבי"

ג'ק וולש, לשעבר מנכ"ל ג'נרל אלקטריק (General Electric), מתח אתמול (ג') ביקורת חריפה על מועצת המנהלים של HP ועל תפקוד חבריה בפרשת הדחתו של מארק הארד והסאגה של חיפוש מנכ"ל אחר במקומו. עיקר הביקורת של וולש, שדיבר בפני פורום העסקים הבינלאומי של וול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), הייתה על כך שמועצת המנהלים של HP לא מינתה במשך 11 שנים יורשים פוטנציאלים למנכ"לים המכהנים, כפי שמצופה ממנה, כגוף שמוביל את החברה.

"מועצת המנהלים של HP חטאה פעמים רבות", אמר וולש. "חבריה לא עשו את הדבר הבסיסי המתחייב מעבודתה – הכנת יורש למנכ"ל מכהן מקאדר אנשי החברה. ככלל, טיפוח מנהיגות נמצא בסדר עדיפויות נמוך במועצת המנהלים של HP כבר שנים רבות".

הוא מנה את שרשרת המנהלים שהתחלפה ב-HP שלוש פעמים בעשור ב-11 השנים האחרונות, בין היתר קרלי פיורינה ב-2005 ומארק הארד באוגוסט האחרון. "תפקידם של חברי מועצת מנהלים הוא למנות מנכ"ל, לסייע לו לממש את האסטרטגיה ולוודא שהם אכן מרוצים מהתוצאות, ואם הוא לא עושה את עבודתו – להיפטר ממנו. חברי מועצת המנהלים של החברה לא עשו אף לא אחת מפעולות אלה", קבע וולש נחרצות. "הם סיימו את הקשר עם הארד ולא היה להם שום מושג מאיפה יבוא המנכ"ל הבא". "איפה המנהיגות?" שאל בזעם. "מי הם בכלל  חברי הבורד של החברה הזו?"

כאשר נשאל על ידי אחד מעורכי הוול-סטריט ג'ורנל האם הוא מכיר אישית מישהו מחברי מועצת המנהלים של HP, השיב וולש: "גם אם הייתי מכיר, לא הייתי מודה בזה בפומבי".

דובר מטעם HP סירב להגיב לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים