מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce.com, ללארי אליסון: "עננים אינם באים בקופסאות"

"היזהרו מן הענן המזויף", קרא מנכ"ל Salesforce.com מעל בימת Oracle OpenWorld ● אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל, לא נותר חייב: "הענן (של בניוף) לא מגיע בקופסה - אלא ב-1,500 קופסאות" ● התקוטטות הענקים השנתית

04/10/2010 15:01

רבים חיכו להרצאתו של מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce.com, בכנס Oracle OpenWorld. משתתפי מסלול המנמ"רים ציפו לראות מה תהיה תגובתו על דבריו המקניטים-משהו של לארי אליסון – מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle), אשר רק כמה ימים קודם לכן העביר ביקורת על תפיסת ה-Software as a Service (או בקיצור: SaaS) ועל רמת האבטחה במודל הענן של Salesforce.com. אליסון טען, שהמודל הנכון של מיחשוב ענן הוא של אמזון (Amazon) – עם ה-EC2 שלה, ואילו מה ש- Salesforce.comמציעה הוא רק תוכנה כשירות להרצה מרחוק של היישומים שלה – ולא תשתית גמישה למיחשוב ענן לכל היישומים.

את הדברים אמר אליסון בעת שחשף את ה-Exalogic – פלטפורמת חומרה הכוללת יישומים, תווכה, שרתים, אחסון ותקשורת – הנחוצים כולם על מנת להריץ יישומים ארגוניים במודל שאליסון כינה "cloud in a box".

למרות שעלה על הבמה ופתח במשפט "אנו אנשי שלום", בניוף ניצל את הבמה ב-Oracle OpenWorld על מנת לעקוץ חזרה את אליסון: "קיימות הגדרות רבות למונח מיחשוב ענן", אמר בניוף, "אך ברור לי דבר אחד – עננים אינם באים בקופסאות ולעולם לא יגיעו בקופסאות – זה כל הרעיון. היזהרו מן הענן המזויף".

בניוף אמר עוד, כי בעוד שחברות רוצות עדיין לרכוש בעצמן את התשתיות שלהן, העולם עובר לענן, כי העלויות שלו נמוכות יותר והוא ירוק יותר, תוך שהוא חושף מספרים המציגים, כי 1.35 גרם של פחמן דו-פחמני נוצר מכל טרנזקציה המבוצעת במיחשוב המסורתי בהשוואה ל-0.03 גרם עם Salesforce.com. התוכנות של Salesforce.com, הסביר, צורכות 90% פחות אנרגיה.

לדברי המנכ"ל, "אנו החברה הראשונה בתחום הענן שעברה היקף מכירות של 1.5 מיליארד דולרים עם גידול מתמשך – רבעון אחר רבעון. יש לנו יותר מ-82,400 לקוחות ופורצ'ן דירג אותנו במקום הרביעי בדירוג החברות הצומחות".

"היישומים הבאים שיעברו לסביבת הענן הן תוכנות השיתוף", הכריז בניוף וחשף את ה-Chatter 2 – פלטפורמת השיתוף המעודכן של Salesforce.com. המדובר במעין שילוב של פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), שנועד לניהול עסקים. הגרסה הראשונה של Chatter הושקה חודשיים וחצי קודם לכן בלבד.

לדברי עידו הכהן, סמנכ"ל השיווק והמכירות של בלאט לפידות יישומים עסקיים, "בין התכונות החדשות אשר נחשפו בשדרוג החדש של Chatter נכללים פילטרים המאפשרים לעובדים להתמקד רק בפוסטים רלוונטיים, סינון על פי קבוצות ועל פי אנשים ויישום Chatter שולחני המאפשר למשתמשים לשלוח עדכונים, הערות, קבצים ולינקים בלי לפתוח דפדפן, דשבורד חדש, כלים אנליטיים מתקדמים ועוד".

הכהן הוסיף, כי 20,000 לקוחות החלו להשתמש ב-Chatter מאז שהושק – כרבע מבסיס הלקוחות של החברה. לקוחות מדווחים על הפחתה של 13% בתעבורת הדואר האלקטרוני כתוצאה משימוש ביישום, אשר פועל בצורה מלאה על ה-iPhone, ה-iPad וה-Dell Inspiron Duo החדש. לדברי הכהן, גם לקוחות בישראל החלו להתעניין ב-Chatter ולדעתו יוכלו להכריז בעתיד הקרוב גם על לקוחות מקומיים אשר ישתמשו בפלטפורמה זו.

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל, וקופסת הענן הגבוהה שלו

כמובן שביום המחרת החזיר אליסון לבניוף מנה אחת אפיים ועורר פרצי צחוק עזים למדי כשהוא גיחך על התפיסה ש-"ענן לא מגיע בקופסה". אליסון עבר כמעט לטקסט של סטאנד-אפ ואמר, כי "בניוף אומר שענן לא מגיע בקופסה. הוא צודק – אצלו הענן לא מגיע בקופסה, אלא ב-1,500 קופסאות. הקופסה שלנו גבוהה ובניוף לא אוהב מישהו גבוה ממנו (בניוף עצמו גבוה למדי, פ.ה), לכן הוא בחר בקופסאות נמוכות. 1,500 קופסאות של דל (Dell). הן נמוכות, להן הוא לא רואה אותן, אך הן תופסות שטח רצפה אדיר, מתחממות ופולטות כהוגן – לעומת קופסה אחת שלנו. ומה מפעיל את היישומים של בניוף? תוכנת ניהול בסיסי הנתונים של אורקל. בניוף כנראה יודע מהי מערכת טובה".

רוב המאזינים ודאי זכרו שבניוף עבד אצל אליסון ולפני כעשור פרש והקים את Salesforce.com – הראשונה שסיפקה יישום ניהול מכירות כשירות. אליסון במקביל הציע פתרון של אורקל, "בינזס און-ליין", הפסיק אותו, ובמקביל השקיע בחברה של בניוף. לאחר שהחברה ופתרונותיה נסקו, מכר את השקעתו. הדו-קרב המילולי השנתי ביניהם מהווה את אחת מנקודות הצבע בתעשייה.

מתעניין במיחשוב ענן? הירשם לכנס CloudCon של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים