פנדה: זינוק של 400% בתפוצת וירוסים ברשת בחודש פברואר
הדו"ח החודשי של חברת אבטחת המידע מצביע על גידול דרסטי בתוכנות adware שנתפסו על ידי האנטי וירוס של החברה ● העליה מיוחסת לשימוש הגובר של תושבי מדינות העולם השלישי באינטרנט, וכניסתם לאתרים כגון יוטיוב ו-Digg.com, בהם ניתן להערים בקלות יחסית על הגולשים ● וגם: תוכנת הפרסום VideoPlay הפכה ללהיט בקרב מפיצי הוירוסים
דו"ח האבטחה החודשי של פנדה מראה, כי בין חודש ינואר לפברואר התקיים גידול דרסטי של 400% בתפוצת וירוסים ברשת. מהדו"ח עולה, כי יותר ויותר גולשים נופלים קורבן לתוכנת הפרסום הזדונית VideoPlay, שהפכה ללהיט בקרב פושעי המחשב. עוד מסתמן, כי הסיבה העיקרית לגידול הדרמטי במספר ההדבקות טמונה בשימוש הגובר של גולשים מכל רחבי העולם, ובייחוד ממדינות העולם השלישי, באתרים כגון יוטיוב ו-Digg.com, שבאמצעותם מפיצים הפושעים את הנוזקות שלהם.
כאמור, הנוזקה VideoPlay תופסת מקום מפוקפק בצמרת הרשימה. היא מופצת באמצעות תגובות של טוקבקיסטים באתר Digg המפנות לקטעי וידיאו מסקרנים ביוטיוב. התגובות שנכתבות על ידי המשתמשים הפיקטיביים טוענות שעל ידי לחיצה על הלינק המצורף יוכלו הגולשים לראות תכנים פורנוגרפיים וקטעי וידאו של סלבז אמריקנים; כאשר המשתמש מתפתה ללחוץ על הקישור, הוא מועבר לעמוד חדש שם הוא מתבקש להוריד "מקודד" מתאים כדי לצפות בסרטון; על ידי אישור ההורדה מתאפשרת חדירת הקוד המזיק למחשב.
VideoPlay מתוכנתת להוריד למחשב הנגוע תולעת שמכוונת לגנוב חשבונות אימייל וסיסמאות שנועדו לכניסה לאתרי אינטרנט שונים, בעיקר אתרי בנקים ואשראי. לאחר שהשתלטה גם על סיסמאות של משתמשים לאתרים כמו Digg ויוטיוב, התולעת ממשיכה להפיץ את ההודעות השקריות תחת שמות אמינים של משתמשים מוכרים וכך מגיעה לקורבנות נוספים.
לדברי יהודה פיינזילבר, מנכ"ל פנדה ישראל, "הגולשים צריכים לזכור שאפילו אם מדובר באתר אמין, הם עדיין חייבים להיות על המשמר ובמיוחד להיזהר מכותרות מרעישות שבדרך כלל נועדו להערים על משתמשים תמימים".
תגובות
(0)