כריס גופלקרישנאן, מנכ"ל אינפוסיס: "בני אדם סוחרים בפרטיות שלהם כדי ליהנות מגלישה באינטרנט"

"בתוך עשור יהיו 60 מיליארד רכיבים שיתחברו לאינטרנט ויעבירו מידע אודותינו", אמר מנכ"ל ענקית מיקור-החוץ ההודית בפגישה עם מנהלים ב-MIT ● לדבריו, יש להגדיר בבירור את גבולות הפרטיות כדי שהיא תהווה קניין פרטי של כל אחד

"אתם מתפשרים על הפרטיות שלכם מדי יום ובמודע, רק מטעמי נוחות ועל מנת ליהנות מהטבות שונות שתקבלו כתוצאה מגלישה ברשת האינטרנט", אמר כריס גופלקרישנאן, מנכ"ל אינפוסיס (Infosys), בשיחה שקיים עם מנהלים טכנולוגיים באוניברסיטת MIT שבארה"ב. "המצב כיום הוא שהפרטיות אינה מוגדרת במדויק – כל אחד מפרש אותה בצורה אחרת. לכן, אנו עדים להפרות בוטות של הפרטיות, שנובעות מים של מידע שאנו נותנים מרצוננו". גופלקרישנאן קרא לגולשים לקבוע לעצמם כללי פרטיות מוגדרים, כדי להפוך את המושג לקניין הפרטי והאישי שלהם.

מנכ"ל אינפוסיס, הנחשבת לאחת מחברות מיקור-החוץ הגדולות בהודו, מעריך שבתוך עשור יהיו בעולם 50 עד 60 מיליארד רכיבים שמחוברים לרשת. "כל הרכיבים האלו יהיו חכמים ויספקו שלל מידע אודותינו. הם ישמשו למטרות חיוביות – שכולנו נהנה מהן, אך גם למטרות שעלולות להזיק לנו", הזהיר.

אחת הדוגמאות שסיפק גופלקרישנאן להדגשת דבריו, היא תהליך פשוט לכאורה של הזמנת כרטיס טיסה באמצעות הטלפון הסלולרי. "בעת ביצוע ההזמנה אתם משאירים טביעת אצבע דיגיטלית שתאפשר, למי שירצה בכך, לעקוב אחריכם עד לרגע הנחיתה ביעדכם", אמר המנכ"ל. הוא הוסיף, כי שיא התופעה הזו מתבטא ברשתות החברתיות.

בחלק האחרון של דבריו הביא מנכ"ל אינפוסיס דוגמאות לתועלות שתפיק האנושות כתוצאה מאותם רכיבים דיגיטליים שיציפו את הרשת. למשל, חיישן שיוכל לחסוך 10% מצריכת החשמל שלנו, מבלי שנצטרך לעשות פעולה כלשהי, או רכיב שיידע לנתב נכון את מערך האחסון שלנו וכך לחסוך בעלויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים