אורקל הכריזה על MySQL 5.5

המהדורה החדשה אמורה לשפר את ביצועי היישומים בקשת רחבה של מערכות הפעלה, כולל לינוקס, חלונות ו-Mac OS ● על פי אורקל, במבחני הביצוע האחרונים שהשוו בין יכולות MySQL 5.5 לבין גרסת MySQL 5.1, הוכח שיפור בביצועים במהדורה החדשה ● אדוארד סקרוון, הארכיטקט הראשי של אורקל: "אורקל מציגה שתי אלטרנטיבות מעולות ל-SQL Server, ושתיהן מספקות ערך גדול יותר וסביבה עשירה יותר הן למשתמשי הקצה והן ל-ISV's"

28/09/2010 08:55

אורקל (Oracle) הכריזה על השקת גרסת ה-RC (ר"ת Release Candidate) של MySQL 5.5 – המהדורה החדשה של שרת בסיסי הנתונים הפופולרי בקוד פתוח, העומד בתנאי רישיון ה-GNU GPL. בהכרזה, שבוצעה באירוע MySQL Sunday הראשון – שנערך במסגרת Oracle OpenWorld, הוצגו השדרוגים האחרונים של MySQL 5.5 RC בביצועים, בזמינות וביעילות השימוש.

בינואר 2008 רכשה סאן (Sun) את חברת שרת בסיסי הנתונים MySQL השבדית, אותה ייסד מיכאל וידינוס ב-1995, תמורת מיליארד דולרים. כשנה וחצי לאחר מכן, באפריל 2009, רכשה אורקל את סאן, וכך MySQL עבר אליה. תנועה של שוחרי שרת הנתונים הפופולרי, שהקיפה באירופה מעל 50,000 מקצוענים, דחפה את נציבות השוק האירופי לעכב את אישור רכישת סאן עד שיוסרו הספקות לגבי העתיד MySQL בידיה של אורקל. הטענה העיקרית כלפי אורקל הייתה, שהיא עלולה להתפתות "לחסל" את MySQL. אחרי מו"מ שארך חודשים ארוכים, הרכישה אושרה ומאז אורקל מתאמצת להוכיח שהיא מאמינה בעתיד של MySQL וגם ממשיכה לפתח מהדורות חדשות – דם החיים של כל מערכת IT.

הכנס השנתי הענק של משתמשי אורקל מהעולם, Oracle OpenWorld, שננעל ביום ו' האחרון בסן פרנסיסקו, שימש במה מעולה להפגנת יכולותיה של אורקל לשפר ולפתח את כל הנכסים שהגיעו לידיה לאחר רכישתה את סאן. כך, כנס JavaOne המפורסם של מפתחי הג'אווה (Java) נערך במקביל לכנס המרכזי ומפתחי ה-MySQL זכו ליום מיוחד משלהם – MySQL Sunday, שהקדים את פתיחת שבוע אורקל עצמו. המדובר בהישג נוסף של לארי אליסון – מנכ"ל ומייסד אורקל, שרכש ומיזג לא פחות מ-65 חברות בשנים האחרונות.

המהדורה החדשה, MySQL 5.5, אמורה לשפר את  ביצועי היישומים בקשת רחבה של מערכות הפעלה, כולל לינוקס (Linux), חלונות (Windows) ו-Mac OS. על השיפורים ברמת הביצועים נמנה שידרוג של MySQL ו-InnoDB, שמאפשרים כעת, על פי אורקל, רמת ביצועים מיטביים בהרצת הגרסאות המתקדמות ביותר של חומרה מרובת מעבדים ומרובת ליבות ושל  מערכות הפעלה.

על פי נתוני אורקל, InnoDB הוא כרגע מנוע האחסון האופטימאלי עבור שרת MySQL, בביצוע תנועות במודל ACID (ר"ת Automatic, Consistency, Isolation, Durability), קרי אמינות המידע ויכולת שיחזור נתונים. בין שיפורי הזמינות גבוהה נמנית מערכת שיכפול והעתקה חדשה, העובדת בסגנון semi-synchronous ומשפרת את ההתאוששות (Failover) כששרת המאסטר ממשיך בפעולתו ללא המתנה לאישור מכל שרתי המשנה. כמו כן, Replication Heart Beat מאפשר זיהוי מהיר, ניתוח ותיקון של תקלות סנכרון בין המאסטר ל-Slaves, ובכך משפר את המהימנות והזמינות של המידע תוך הפחתת הסיכון והשפעתן של תקלות סנכרון.

בין יכולות השימוש המשופרות: שיפורים באינדקס ובחלוקת הטבלאות מאפשרים להגדיר מחיצות של RANGE ו-LIST על-פי תאריך, datetime, varchar ועמודות תווים ובכך מפשטים ומרחיבים את אופני השימוש ב-MySQL ומוסיפים גמישות למערכות האינדקס והחיפוש.

מנהלי בסיסי נתונים ומפתחים יכולים לחסוך זמן בעזרת שימוש ב-ANSI/ISO standard SIGNAL/RESIGNAL syntax כחלק מאוטומציית התהליכים בשרת, כולל שימוש בטריגרים, כדי לאפשר ליישומים לטפל באופן ייחודי בכל סוג תקלה שהוגדרה מראש. ניתוח ביצועים משופר, הכולל את ה-PERFORMANCE_SCHEMA החדש, מכיל ניתוח ברמת low-level של סטטיסטיקות הביצועים בשרת MySQL, המאפשר לאנשי ה-DBA להצביע מראש על תהליכים ואירועים שיעמיסו על השרת. כתוצאה מכך, קיים שיפור ביעילות ובמאמצים להביא לעבודה זורמת של השרת ללא תקלות.

מאורקל נמסר, כי במבחני הביצוע האחרונים שהשוו בין יכולות ה-MySQL 5.5 RC לבין ה-MySQL 5.1 הוכח שיפור בביצועים במהדורה החדשה. כך, בהרצה על חלונות נמצא שיפור ביצועים של עד 1,500% בפעולות קריאה/כתיבה, ועד שיפור ביצועים של 500% בפעולות קריאה בלבד. בהרצה על לינוקס: שיפור ביצועים של עד 360% בפעולות קריאה/כתיבה, ושיפור ביצועים של עד 200% בפעולות קריאה בלבד.

"אנו ממשיכים להשקיע בטכנולוגיית MySQL ובתמיכתנו בקהילה המשגשגת של MySQL", ציין אדוארד סקרוון, הארכיטקט הראשי של אורקל. "הזמינות של שרת MySQL 5.5 Release Candidate היא עדות לתשומת הלב שאורקל מקדישה לתמיכה, לא רק באלו המשתמשים בתוכנות הקוד הפתוח LAMP, אלא גם במשתמשי חלונות, במטרה למקסם את רמת הביצועים והאמינות של אפליקציות קריטיות בארגון, תוך צמצום עלויות. אורקל מציגה נכון להיום שתי אלטרנטיבות מעולות ל-SQL Server, ושתיהן מספקות ערך גדול יותר וסביבה עשירה יותר הן למשתמשי הקצה והן ל-ISV's".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים