פול מקרטני חובר ל-HP: יקימו ספרייה דיגיטלית מבוססת ענן ליצירות שבבעלות החיפושית לשעבר

ענקית המיחשוב וחברת ההפקות של המוזיקאי האגדי יבצעו במשותף דיגיטציה איכותית באופן המתאים ביותר לכל פריט באוסף, כמו גם לבניית מערכת ייעודית לניהול התכנים הרבים ● הפריטים יועברו לסביבה וירטואלית, שמספקת גישה מכל מקום עבור ציבור המעריצים ושוחרי האמנות

עם מעט עזרה מחברים – או לפחות מחברת טכנולוגיה: ענקית המיחשוב HP וחברת ההפקות של פול מקרטני, MPL, יבצעו דיגיטציה של אוסף היצירות שבבעלות החיפושית לשעבר ויאפשרו גישה אליהן לקהל הרחב באמצעות טכנולוגיית מיחשוב ענן פרטי.

אוסף היצירות העשיר – שכולל בין היתר קטעי מוזיקה מוכרים ונדירים, הקלטות שטרם נשמעו, סרטים, קטעי וידיאו, תמונות, ציורים ויצירות אמנות מקוריות ששימשו לעיצוב עטיפות אלבומים רבי מכר – יעבור לסביבה וירטואלית, שמספקת גישה מכל מקום עבור ציבור המעריצים ושוחרי האמנות.

אוסף היצירות של סר מקרטני נחשב לנדיר בהיקפו כמו גם בהיבט חשיבות הפריטים הכלולים בו, ובהם הקלטות מקור (מאסטר) של כמה מהשירים המושמעים והנמכרים ביותר בהיסטוריה. חלקו הניכר של האוסף ייחשף לציבור כעת בראשונה.

HP ו-MPL יבצעו במשותף דיגיטציה איכותית באופן המתאים ביותר לכל פריט באוסף, כמו גם לבניית מערכת ייעודית לניהול התכנים הרבים. לפרויקט חשיבות מיוחדת, נמסר, בשל "השינוי המהפכני באופן בו הקהל מתקשר עם אמן ונהנה מיצירותיו, לצד שימור הארכיון האמנותי לטובת ולהנאת הדורות הבאים".

"רעיונות חדשניים ודרכים חדשות להגיע לאנשים תמיד עניינו ומשכו אותי, כך שמדובר עבורי ביוזמה מרגשת במיוחד", אמר מקרטני. "אני מקווה שבזכות יוזמה זו, נאפשר גישה לאנשים המתעניינים באמנות לחלקים מהארכיון שלנו, חלקים שעד היום לא היו נגישים. כולי ציפייה לעבודה על הפרויקט".

למרות אופיו החיובי של הפרויקט, היו מי שמתחו ביקורת עליו וטענו, כי הדבר יניב למולטי-מיליונר מקור הכנסה נוסף, שכן הגישה לארכיון ככל הנראה תהיה כרוכה בתשלום. מצדדי המהלך ציינו, כי הדבר יועיל לחקר התרבות הפופולארית ולהבנה של הצלחת החיפושיות בעולם.

מתעניין במיחשוב ענן? הירשם לכנס CloudCon של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים