להביא את המתודולוגיה והגלובליות לשוק הישראלי

"אני רוצה להביא לכאן את הגלובליות. גלאסהאוס היא חברה גלובלית וכך היא מנוהלת", אומר יואל יסקרביץ' המנהל האזורי החדש של גלאסהאוס, בראיון ראשון עם כניסתו לתפקיד החדש ● לדבריו, "יש בישראל מרכז ידע אנושי אדיר, ייחודי במינו, והנהלת החברה רוצה לנצל את זה כדי להעצים את הפעילות שלה בשוק הישראלי, כמו גם בעולם"

באוגוסט השנה נכנס יואל יסקרביץ' לתפקידו כמנכ"ל גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל. כמה ימים לפני כן סיים את תפקידו כסמנכ"ל בכיר בטלדור. יסקרביץ' לא הספיק ליטול הפוגה בין שני התפקידים, כיוון שהסניף הישראלי של גלאסהאוס נותר ללא מנהל מאפריל השנה, אז סיימו דורון רוזנבלום – מנהל אזור ישראל, טורקיה, אפריקה ומזרח אירופה בגלאסהאוס, ומיכאל בורשטיין – סמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי בחברה, במפתיע את עבודתם בה.

גלאסהאוס האמריקנית נכנסה לשוק הישראלי בפברואר 2007, עת רכשה את השליטה ב-MBI שנוהלה על ידי רוזנבלום ובורשטיין. יסקרביץ' היה בטלדור חמש שנים וחצי, והגיע אליה ממיקרוסופט (Microsoft) ישראל, שם כיהן בתפקידי ניהול שונים. את התקופה בטלדור הוא זוכר לטובה, במיוחד את סופה, בה זכה להיות שותף להשלמת זכייה במכרז הרכבת הקלה בחיפה, מכרז שלדעתו הוא מהמשמעותיים ביותר עבור טלדור וישפיע עליה למשך כמה שנים.

לתפקידו החדש בגלאסהאוס ישראל הגיע יסקרביץ' בעקבות פניות של חברות השמת בכירים ("הד-האנטרים") שנשכרו מטעם גלאסהאוס לאייש את תפקיד המנכ"ל. "הם חיפשו מנהל עם ניסיון בינלאומי, דבר שיש לי אותו מהעבודה במיקרוסופט וגם בטלדור", הוא מספר, "לצד ניסיון רב שאני מביא עימי מהיכרות בשוק ה-IT הישראלי. אני מכיר את כולם וכולם מכירים אותי, וזה כמובן גם הקל עלי את הכניסה לתפקיד".

בשיחה קצרה עימו, פחות מחודש לאחר כניסתו לתפקיד, יסקרביץ' מגלה בקיאות מלאה בכל הנעשה בחברה, יעדיה ופרויקטיה, וגם יש לו תוכנית אסטרטגית להמשך. "הדבר המרכזי שאני רוצה להביא לכאן זה את הגלובליות. גלאסהאוס היא חברה גלובלית וככה היא מנוהלת. יש בישראל מרכז ידע אנושי אדיר, ייחודי במינו", הוא מפרט, "והנהלת החברה רוצה לנצל את זה כדי להעצים את הפעילות שלה בשוק הישראלי וגם בעולם. כבר כיום אנו מנצלים את הידע שיש כאן כדי ליישמו בחו"ל ולהיפך. זו המשמעות של חברה גלובלית לדעתי".

לצד תפקידו בישראל, יסקרביץ' אחראי גם על אזור מזרח אירופה והמזרח התיכון. באזורים אלה יש שלושה סניפים, מלבד הסניף הישראלי: בדובאי, בניס שבצרפת ובטורקיה. "הסניף הטורקי פעיל מאוד", הוא מספר, "ביקרתי שם לא מכבר, קיבלו אותי יפה מאוד, אין זכר לכל מה שקרה בחודשים האחרונים. הרגשתי בטוח מאוד ואפילו הסתובבתי עם כיפה בשוק של איסטנבול".

מיקוד הפעילות של גלאסהאוס, כפי שהוא רואה אותו, הוא בהמשך הסיוע לארגונים להתמודד עם אתגר מרכזי המיחשוב שלהם. "סוד גלוי הוא שיש בישראל מספר לא קטן של דטה-סנטרים שקרסו בשנה האחרונה", הוא אומר אך לא חושף כמובן את פרטיהם, "מי שצריך לדעת – יודע. מדובר בארגונים שמערכי ה-IT שלהם נחשבים לקריטיים".

לדבריו, "שם המשחק בדטה-סנטר הוא היכולת להתאושש במהירות ולהמשיך לעבוד. זאת, בנוסף ליכולת להיענות לדרישות ההנהלה ולחסוך בעלויות האנרגיה". יסקרביץ' מציין, כי הוצאות על אנרגיה בדטה-סנטר ממוצע נעות בין 7 ל-10 מיליון שקלים לשנה, סכומים לא מבוטלים כלל לכל ארגון. אין מנכ"ל שלא ישמח לשמוע על הדרכים שאפשר לחסוך בעלויות בתחום זה. גלאסהאוס רוצה לחזק את אחיזתה בשוק, על ידי הידע שהיא רוצה להנחיל לשוק. הידע הזה יצר מתודולוגיות לטיפול בנושאים מרכזיים שעומדים על סדר היום של המנמ"ר, מתודולוגיות שלטעמו הן ייחודיות ואוצרות בתוכם ים של מידע, שבסופו של דבר מתורגם לחסכון כספי ניכר לארגונים. את הידע הזה הוא מתכוון ליישם בפרויקטים שעליהם הוא מתכוון להתמודד, ושם גם לנצל את מעמדה הייחודי של החברה כנייטרלית מבחינת ספקיות ה-IT, כשהיא עצמה שותפה עסקית של מיטב החברות הבינלאומיות הפועלות בישראל בתחום.

גלאסהאוס היא חברה צפון אמריקנית, שהוקמה בתחילת העשור על ידי כמה קרנות השקעות ומשקיעים שונים, ביניהם חברות כגון דל (Dell) וסיסקו (Cisco). בשנה הבאה צפויה גלאסהאוס להנפיק את מניותיה בבורסה של ניו-יורק, על פי שווי נוכחי של 350 מיליון דולרים, נתון שכמובן עשוי להשתנות עד ההנפקה. סך כל מכירות החברה מגיעות ל-150 מיליון דולרים, כאשר שליש מסכום זה מגיע מהאזור עליו אחראי כעת יסקרביץ'. החברה מונה 1,300 עובדים, מתוכם 200 בישראל ועוד מאה באזור שבאחריות יסקרביץ'.

נושא נוסף עימו מתכוון יסקרביץ' להתמודד הוא מיחשוב ענן. "אני חושב שזה נושא חשוב", הוא אומר, "אבל יש הרבה רוח כרגע. המנמ"רים עדיין לא שם". הוא משוכנע לחלוטין, כי אם הענן בכלל יכנס לארגונים, הוא יהיה פרטי ולא ענן ציבורי. "אסור לשכוח שחלק מפתרונות מיחשוב הענן טמונים בהצלחה הגדולה של הווירטואליזציה, בה אנו מתמחים", הוא מציין.

השורה התחתונה: כניסתו של יסקרביץ' לגלאסהאוס היא ללא ספק שינוי באווירה ובסגנון. MBI, שהוקמה בדמותו ובצלמו של בורשטיין – מייסדה, ולאחר מכן נוהלה בהצלחה על ידי שותפו – רוזנבלום, תצטרך עתה להתרגל לעבוד בקצבים אחרים מעט, כאלו שיהלמו את אופיה, אבל יתאימו אותה למציאות כפי שהבעלים שלה רוצים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לימור

    מאז שמיכאל ודורון הלכו - זו לא אותה חברה. אפשר לדבר במילים גבוהות בקלות על עננים, דטה-סנטרים, וכל זה, זה לא עולה כלום. אבל בשטח - עבודה של 25 שנה, יחסים שנכתבו בדם עם עובדים, שותפים עיסקיים ולקוחות - נרמסים ברגל גסה ויורדים לטימיון. בשורה התחתונה - יחסים נבנים מאמון הדדי ומשירות נאמן לאורך זמן. וזה - הלך, לבלי שוב, מגלאסהאוס, יחד עם עזיבתם של מיכאל ודורון.

  2. פיננסי

    אם תסתכלו במסמכים שגלאסהאוס הגישה לרשות ניירות הערך האמריקאית - ה-SEC - " (http://www.nasdaq.com/aspx/stock-market-news-story.aspx?storyid=201006301841dowjonesdjonline000701&title=glasshouse-returns-to-vcs-ahead-of-debt-reducing-ipo - תראו שאפילו אם ההנפקה תצליח - אין להם סיכוי לשרוד... הכסף נגמר אחרי ששרפו יותר ממאה מיליון דולאר בכמה שנים בארה"ב ואנגלייה. אני מקווה שהעובדים לא סומכים על האופציות שיש להם, בבואם לקחת משכנתא...

  3. אחד מבפנים

    מעניין איך יואל מתכוון לעשות את זה, כאשר בעודו מתראיין יש שיירת עוזבים של עובדים בכירים בגלאסהאוס, בכל הדרגים... מי בדיוק יעשה את העבודה?? (-:

אירועים קרובים