Windows Phone 7 – בינתיים למכשירי GSM בלבד

למרות שכמחצית משוק הסלולר האמריקני משתמש עדיין בטכנולוגיית CDMA, מתכוונת הענקית מרדמונד להמתין עם גרסה למכשירים אלה עד המחצית הראשונה של 2011 ● טעות או לא? נחיה ונראה

הטלפונים הסלולריים הראשונים שיהיו מבוססים על מערכת ההפעלה Windows Phone 7 של מיקרוסופט (Microsoft) אמורים להגיע לשוק במהלך החודש הבא, אולם בינתיים מתברר שבהתחלה מתכוונת החברה לתמוך בטלפונים חכמים שפועלים בטכנולוגיית GSM בלבד. למרות שברוב העולם כבר נהוג להשתמש בטכנולוגיה הזו בלבד, כמחצית מהשוק בארצות הברית, למשל, משתמש עדיין בטכנולוגיית CDMA – מה שאומר שספקיות שירות גדולות יחסית, כמו ורייזון (Verizon) וספרינט-נקסטל (Sprint Nextel) לא יוכלו למכור טלפונים שמבוססים על מערכת ההפעלה החדשה שמגיעה מרדמונד.

דובר של החברה אישר את הדברים כשאמר: "מיקרוסופט בחרה קודם כל להתמקד באספקת גרסת GSM נהדרת לעולם, ואז גרסת CDMA נהדרת במחצית הראשונה של 2011".

השאלה היא אם מיקרוסופט לא עושה טעות בכך שהיא אינה מוכנה מראש עם גרסה שמתאימה לשימוש בטלפוני CDMA, בעיקר כשהיא יוצאת למאבק קשה בו היא צריכה לבוא הרחק מלמטה כדי לנסות ולתפוס נתח שוק משמעותי מיריבות מבוססות כמו סימיבאן (Symbian), אנדרואיד (Android) וכמובן iOS.

המהלך של מיקרוסופט דומה לזה של נוקיה (Nokia), שלפי אנליסטים שונים עושה מאמצים גדולים כדי לחדור לשוק האמריקני. כך, למרות שכאמור כמעט 50% מהמשתמשים הסלולריים עושים זאת עם טלפוני CDMA, נוקיה משווקת טלפונים בטכנולוגיית GSM בלבד ובעתיד תשווק טלפונים בדור הרביעי בטכנולוגיית LTE. להבדיל ממיקרוסופט, היא מתכוונת לוותר על נתח השוק המסוים הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים