יאהו! מתכננת להיכנס לתחום הרשתות החברתיות
קרול ברץ, מנכ"לית יאהו!, אמרה לפני ימים אחדים בוועידת הטכנולוגיה של מורגן סטנלי, כי "אין ספק שאנחנו צריכים להיכנס לתחום", אולם "לא נוכל להמציא את פייסבוק מחדש" ● ברץ לא פסלה את חידוש המגעים לשיתוף פעולה עם מיקרוסופט, אבל אמרה, כי אם יתקיימו מגעים כאלה - "ננהל אותם כפי שחברות צריכות לנהל מגעים - תוך שמירה על סודיות"
יאהו! מגלה עניין רב ברשתות חברתיות, ומבקשת לתגבר את עסקי החיפוש באינטרנט – כך אמרה קרול ברץ, מנכ"ל יאהו!, בוועידת הטכנולוגיה של מורגן סטנלי, שנערכה לפני ימים אחדים בסן פרנסיסקו. עם זאת, ייתכן שיאהו! תחבור לאתר קיים של רשת חברתית ולא תפתח מוצרים משלה בתחום זה. "אינני מאמינה שאנו יכולים להמציא את פייסבוק מחדש", אמרה ברץ.
ברץ השיבה לשאלה על הצמיחה המהירה של חברות פרטיות שמפעילות רשתות חברתיות, דוגמת פייסבוק וטוויטר, ואמרה, כי "אין ספק שאנחנו חייבים להיכנס לתחום הזה". בכך, שבה ברץ על הגישה שלה, שלפיה יאהו! חייבת לבחון כל פעילות אפשרית על מנת לחדש את הצמיחה ולהתחרות בצורה יעילה יותר בגוגל.
נושא שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט בתחום החיפוש עלה אף הוא במהלך הוועידה. ברץ לא פסלה את האפשרות לשיתוף פעולה שכזה, אולם הדגישה את החשיבות של נתוני החיפוש למפרסמים ביאהו! "יש חשיבות רבה לשאלה האם אנחנו מנהלים את הנתונים או מישהו אחר מנהל אותם", אמרה. הייתה זו אחת ההצהרות היותר משמעותיות שהשמיעה ביחס לאסטרטגיה של יאהו! מאז פרישתו בינואר האחרון של ג'רי יאנג, ממייסדי החברה, בפעם השנייה מכס המנכ"ל. אם יחודשו המגעים על שיתוף פעולה בתחום החיפוש, "ננהל אותם כפי שחברות צריכות לנהל מגעים – תוך שמירה על סודיות", אמרה.
כעת ממתינים המשקיעים לראות אם ברץ אכן תחדש את המגעים על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט. כזכור, בתחילת 2008 הציעה מיקרוסופט לרכוש את יאהו! בסכום של עד 47.5 מיליארד דולרים, אך יאהו! דחתה את הצעת הרכש בטענה שהמחיר נמוך מדי. בהמשך משכה מיקרוסופט את ההצעה והודיעה, כי אין לה עוד עניין ברכישה של כל חברת יאהו!, אלא רק בשיתוף פעולה בתחום החיפוש.
ברץ אמרה בוועידה, כי היא רואה בשירותי הדואר, החדשות וחלונות הראווה הווירטואליים שמציעה החברה את נכסי "הליבה" של יאהו! כן הצהירה ברץ שעל החברה "לשמור על תקציב הדוק". לדבריה, ביאהו! בוחנים בימים אלה אסטרטגיות שונות כדי לחזק את מעמדה של החברה בשווקים מחוץ לארצות הברית, ובכלל זה מיזוגים ורכישות. ברץ הדגישה, כי ענקית החיפוש מבקשת לקדם מיזוגים ורכישות, או שיתופי פעולה, על מנת להגדיל את דריסת הרגל שלה באירופה.