HP ויבמ במלחמה על רכישת רדוור; הסכום: כמיליארד דולרים; STKI: המטרה היא הענן

החברה הישראלית אמנם מנהלת מגעים עם שתי הענקיות, אולם אנליסטים העריכו, כי היא תימכר בסופו של דבר ל-HP, בשל הסינרגיה הקיימת בין שתי החברות ● ככל הנראה, מעוניינת HP ברכישה עקב המאבק שלה בעולם התקשורת מול סיסקו ובולמוס הרכישות שהיא מנהלת באחרונה ● שחר גייגר-מאור, STKI: "רכישת רדוור נועדה לספק עוד שירות לענן ולהעמיק החדירה לעולם התקשורת"

לאחר שסיימה להתקוטט עם דל (Dell) על רכישת 3Par, נראה שהתפנתה HP לפתוח חזית מול יבמ (IBM) ולנהל מולה מאבק לרכישת רדוור (Radware) הישראלית. העיתונות הכלכלית בארצות הברית מדווחת, כי אחת משתי הענקיות עשויה לרכוש את רדוור בתקופה הקרובה בסכום המוערך ב-945 מיליון דולרים.

מבדיקה שערכה אנשים ומחשבים בקרב אנליסטים עולה, כי כרגע HP היא המועמדת המובילה לרכישה, בעיקר בשל הסינרגיה בפעילות הקיימת בין השתיים. על פי אותם האנליסטים, סיבה נוספת ש-HP תהיה זו שתרכוש את רדוור, היא המאבק שלה בעולם התקשורת מול סיסקו (Cisco), כמו גם בשל בולמוס הרכישות שלה באחרונה, בסכום כולל של כ-4 מיליארד דולרים – של חברת האחסון 3Par ושל חברת האבטחה ארקסייט (ArcSight). רכישת רדוור, העריכו האנליסטים, תחזק את מעמדה בעולם התקשורת, לצד רכישתה את 3Com בנובמבר 2009.

דוברים מטעם יבמ ו-HP – שתיהן שותפות עסקיות של רדוור, סירבו להגיב לדיווחים. דובר רדוור מסר, כי "איננו מגיבים לשמועות וספקולציות". בעקבות הדיווחים, עלתה אמש (ג') מניית החברה בבורסת ניו-יורק ב-38.46% ל-38.59 דולרים.

רדוור נוסדה ב-1996 על ידי יהודה זיסאפל, מבעלי קבוצת רד תקשורת מחשבים ונשיא בינת, ובנו, רועי זיסאפל. ב-1999 נרשמה רדוור למסחר בנאסד"ק, ובעבר הייתה רשומה גם בבורסת תל אביב. משרדיה הראשיים של החברה ממוקמים ברמת החי"ל תל אביב ויש לה מרכז מו"פ בירושלים. החברה מונה יותר מ-600 עובדים. בנוסף, יש לרדוור סניף בניו-ג'רזי, ארצות הברית. החברה עוסקת בפיתוח מערכות אבטחה, ניתוב וניהול תעבורה באינטרנט, באמצעות פרוטוקולי אינטרנט. מתחרותיה בתחום זה הן סיסקו, סיטריקס (Citrix) ו-F5.

"לרדוור יש פתרון שלם לתחום ה-Application Delivery. רכישה שלה תספק לרוכשת פתרון שיעמיק את החדירה לעולם התקשורת, ובתוכו את תחום איזון העומסים. בעזרת רדוור, הרוכשת תוכל לספק עוד שירות במיחשוב ענן", אמר לאנשים ומחשבים שחר גייגר-מאור, אנליסט לתחומי התקשורת ואבטחת מידע ב-STKI.

לדבריו, "היא מספקת פתרונות המאפשרים ליישומים בארגון להיות מאובטחים, מהירים ונגישים לכל. מדובר בתחום שבעבר כונה איזון עומסים – פתרונות שנועדו להוריד את העומסים משרתי ה-ווב הארגוניים או מהאתר בו הם נמצאים, ובכך לשפר ביצועים, תוך שמירה על היבטי אבטחת מידע בשכבות הגבוהות, 4 עד 7".

שחר גייגר-מאור, אנליסט לתחום אבטחת המידע ב-STKI. צילום: קובי קנטורגייגר-מאור ציין, שרדוור מהווה גם שחקן בעולם התקשורת – המשלב יכולות מרמת מיטוב הרשת עם יכולות משלימות של אבטחת מידע. לדבריו, מדובר בתחום בו פועלות כמה שחקניות, ביניהן F5, סיסקו, Blue Coat, קרשנדו (Crescendo) ואחרים.

הסיבה לרכישת רדוור, אמר גייגר-מאור, היא "הרצון ליצור תשתית למיחשוב ענן שתספק ביצועים ברמה גבוהה, לצד היבטי אבטחת מידע. ל-HP וליבמ אין פתרונות שכאלה, והשתיים מתבססות על פתרונות של שותפים. הם לא ממש היו שם. כאשר אתה רוצה לתת פתרונות כוללים למיחשוב ענן לסוגיו, פרטי או ציבורי, אתה חייב לתת דגש לתחום ה-Application Delivery, כי הביצועים מהווים את אחד מצווארי הבקבוק".

לדבריו, בעולם ה-IT יש מלחמה בין שלוש שחקניות: HP, יבמ וסיסקו, "וסיסקו היא היחידה שכבר יש לה פתרונות לעולם זה. HP ויבמ לא נמצאות בתחום ויש הרבה הגיון בכניסה אליו. HP ויבמ רוצות עוד נתח בעולם התקשורת. סיסקו נכנסה לעולם השרתים, שבאופן 'מסורתי' היה של HP ויבמ, ועם או בלי קשר, השתיים רוצות להיכנס לעולם התקשורת".

הוא ציין, כי ל-HP יש חטיבת תקשורת שהתרחבה מאוד לאחר רכישת 3com. הרכישה הנוכחית, אם תתממש, אמר, "תהיה העמקת החדירה שלה בעולם התקשורת. ל-HP יש שרתים ואחסון. רכישת 3Com העמיקה את האחיזה שלהם בעולם התקשורת, וכעת יהיה להם רובד שלישי של שירותי מיחשוב לדטה-סנטר ומיחשוב ענן". לעומת זאת, ציין גייגר-מאור, "אם יבמ תקנה את רדוור, הרי תקשורת אינה פעילות בליבתם העסקית והרכישה תהווה עוגן כניסה לעולם זה".

הוא סיכם באמרו, כי "לפני שנה וחצי רכשה רדוור את חטיבת Alteon מנורטל (Nortel), לה יש פתרון הנחשב מעולה לתחום איזון עומסים. לא מכבר הם גם השלימו את הרכישה של פתרון Application Web Firewall של פרוטגריטי. בסך הכל, יש להם פתרון כולל – גם בהיצע הטכנולוגי וגם באפשרות של פתרון שירות נוסף לקראת הליכה למיחשוב ענן. רדוור קטנים יחסית למתחרים שלהם, ולכן הם אטרקטיביים לרכישה. הרוכשת, יבמ או HP, תקבל פתרון יציב ובשל שהלקוחות יוכלו ליהנות ממנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איל וינטרוב

    כל הכבוד לשחר מאור, תענוג לראות אותו מחדש :)

אירועים קרובים