מאיר ניסנסון, יבמ ישראל: "השינויים התכופים בעולם הטכנולוגי – אתגר גדול אך גם הזדמנות עסקית"

"אנחנו מצויים בעידן חדש, שונה לחלוטין ממה שהכרנו עד היום", אמר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל, בכנס השנתי של יבמ ● לדבריו, "היה לנו מזל גדול שיצא לנו לחיות ולחוות את אחת המהפכות הגדולות בהיסטוריה של האנושות" ● ניסנסון קרא לאנשי ה-IT "לחשוב מחוץ לקופסה" כדי לפתור מצוקות של תקציבים ומשאבים ולעשות יותר בפחות

"השינויים התכופים שחווה עולם הטכנולוגיה מהווים ללא ספק אתגר משמעותי עבור ספקיות ה-IT מחד והמנמ"רים והלקוחות הארגוניים מאידך. עם זאת, בצד האתגר מצויה הזדמנות בלתי רגילה מבחינה עסקית – להתפתח, להתקדם, להתייעל ולמטב את עסקיהם", כך אמר מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל.

ניסנסון פתח את הכנס השנתי של יבמ, שנערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו 2,000 איש – מקצועני IT, לקוחות ושותפים עסקיים של הענק הכחול. מנחה הכנס היה השחקן יובל סגל, ובין הנאומים במליאת הפתיחה שולבו קטעי צילום סטיריים בהשתתפות השחקן יובל סמו ועובדי יבמ ישראל.

לדברי ניסנסון, "אנחנו מצויים בעידן חדש, שונה לחלוטין ממה שהכרנו עד היום. חבר אמר לי: 'היה לנו מזל גדול שיצא לנו לחיות ולחוות את אחת המהפכות הגדולות בהיסטוריה של האנושות, כזו שהיא בעלת השפעה על העולם כולו'. אני מסכים עימו, אנחנו ברי מזל".

הוא ציין, כי בעוד כשנה תחגוג יבמ 100 שנים לקיומה ואמר שהפעילות בתעשייה היא "מאוד קשה ומשתנה כל הזמן. השוק משתנה, הטכנולוגיה משתנה, וזה מאלץ אותנו לשנות את הדרך בה פועלים ועושים עסקים, על מנת להישאר רלוונטיים".

בתחילת שנות ה-90', אמר ניסנסון, "נרדמנו מעט בשמירה ושילמנו מחיר יקר על טעות זו, אבל למדנו היטב את הלקח הזה. שילשנו את מאמצינו על מנת לאתר מבעוד מועד את המגמות הטכנולוגיות שאליהן פונה השוק וכיוונו את עצמנו לשם". לדבריו, "נדרש שילוב בין לדעת לאתר לאן הולכים צרכי הלקוחות בעולם למה צריך לפתור. אנחנו משקיעים מאמצים עצומים על מנת להבחין יותר מוקדם במגמות עתידיות ולאתר אותן".

"שוק המיטוב הוא בעל פוטנציאל גדול מזה של ה-ERP"

"העידן החדש מהווה אתגר אדיר לכולנו ומנגד הזדמנות אדירה לתעשייה", הוסיף ניסנסון. לדבריו, ישנם מספר שדות ומגמות המשפיעים על כלל העולם ועל תעשיית ה-IT בפרט. האחת, אמר ניסנסון, היא "האינטגרציה של מערכות ה-IT והפיכתן לחלק אינטגרלי במערכות ובתהליכי הארגונים. מערכות ה-IT הן חלק מהתהליכים השוטפים, וככאלה – הן הופכות ליותר ויותר קריטיות עבור הארגונים. יותר מבעבר נדרשות רמות גבוהות יותר של שרידות ואמינות, מענה להיבטי אבטחת מידע ומענה נרחב יותר לצרכי הלקוחות. מדובר באתגר אדיר, כי המנמ"ר הארגוני מצוי במצוקות של תקציבים ומשאבים ועליו לעשות יותר בפחות. זה המקום שבו כל אחד מאיתנו בתעשייה נדרש לצאת ולחשוב מחוץ לקופסה".

אתגר נוסף שאותו ציין מנכ"ל יבמ ישראל הוא האופן שבו משתנים שירותי ה-IT ואופן צריכתם, לרבות מיחשוב ענן ותוכנה כשירות. לצד מגמה זו הוא ציין את "כמויות המידע, הפנומנליות המיוצרות על ידי ארגונים ויחידים". כך, סיפר ניסנסון על טעות שלו עצמו: הוא נדרש לפני 12 שנים לחזות כמה ארגונים בישראל יידרשו למערך אחסון של 1 טרה-בייט. "רציתי לומר אפס, אך מתוך נימוס נקבתי במספר חמישה", אמר. "עולם הטיפול במידע טומן בחובו אתגר אדיר נוסף, איך לאחסן את המידע, לשמר אותו ולנהלו. מדובר על הרבה נתונים, שאם נשתמש בהם בצורה חכמה, נוכל לערוך פעולות ניתוח וחיזוי שיביאו אותנו לעשות עסקים בצורה טובה יותר. שוק המיטוב הוא בעל פוטנציאל גדול יותר מזה של ה-ERP".

לגבי תפיסת כדור חכם של יבמ אמר ניסנסון, כי "בעיות ששנים רבות הכרנו וקיבלנו אותן כגזירה משמיים מצויות כיום במצב של יכולת פתירה. האנושות נדרשת לטפל, לנהל ולייעל את האופן שבו היא צורכת את משאבי כדור הארץ, כי מדובר במשאבים מתכלים. יש בעיות רבות הדורשות פתרון, וכולנו יחד יכולים לנצל את ההזדמנות כדי ליצור פתרונות לבעיות שחיינו לצדן שנים".

ניסנסון סיים את דבריו באמרו, כי "המסר שלנו לבאי הכנס הוא שאנחנו כאן כדי להעביר לקחים ודברים למדנו, בניסיון להישאר רלוונטיים. יחד אתכם, לקוחות ושותפים עסקיים, אנחנו רוצים להתמודד אל מול האתגרים האדירים שהעתיד צופן".

לאחר דבריו של ניסנסון התפצל הכנס למסלולים מקצועיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים