סטיב מילס, יבמ: "לקוחות לא רואים את אורקל כחברה ידידותית לעסקים"

"טענת אורקל, לפיה בעיות רבות בתחום ה-IT ייעלמו אם מנמ"רים ירכשו את כל רכיבי הציוד והתוכנה שלהם מהם, אינה משתקפת באופן בו לקוחות מוציאים כסף על שילוב מוצרי אורקל, בהיקפים הגדולים משמעותית מאשר עלויות הרכישה של המוצרים עצמם", אמר מילס, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצות התוכנה והמערכות של יבמ, בראיון ל-InformationWeek ● לדבריו, "אורקל מעלה חיובים ומחייבת עבור שילוב פונקציות במתכונת שאינה תמיד ברורה ונראית לעין ברגע הרכישה"

"טענת אורקל (Oracle), לפיה בעיות רבות בתחום ה-IT ייעלמו אם מנמ"רים ירכשו את כל רכיבי הציוד והתוכנה שלהם מהם, אינה משתקפת באופן בו מוציאים כסף על שילוב מוצרי אורקל, בהיקפים הגדולים משמעותית מאשר עלויות הרכישה של המוצרים עצמם", אמר סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצות התוכנה והמערכות של יבמ (IBM) בראיון נרחב ל-InformationWeek.

לדברי מילס, "למרות שמדובר בהבטחה מעניינת – השאלה היא האם תהיה מוכן לרכוש הכל מספק אחד. ויש בכך ספק גדול מאד. לקוחות לא רוצים לתת לאורקל את הכוח לקבוע מחירים. הם לא רואים אותה כחברה ידידותית לעשיית עסקים איתה. הם בוחנים את שיטת החוזים, התמחור והחיוב שלה. אורקל מעלה חיובים ומחייבת עבור שילוב פונקציות במתכונת שאינה תמיד ברורה ונראית לעין ברגע הרכישה. בכנס השנתי הקרוב שלהם יהיה זרם עצום של טסטוסטרון שיגיע מבמת הנואמים, כמו שיש תמיד, שיספר כמה הם מלהיבים וכל הדברים הגדולים שם יעשו – בעתיד. אבל המיזוג והשילוב הפנימי שלהם טרם הגיעו. הם משתמשים במותג אחד – אבל דבר לא השתלב מכל חברות היישומים שהם רכשו. המורכבות נותרה כשהייתה, ואתגר ההתעסקות עם מוצרים רבים ושונים טרם טופל".

"השוק גדול יותר מכל אחד מאיתנו, ומי שיודעים להסתגל לאופי המשתנה שלו מצליחים יותר מאלה הממשיכים לדבוק במה שעבד בעבר", אמר מילס, "לקוחות מתפתחים, גם אם בתעשיית ה-IT מה שנתפס כחידושים כביכול, מה שתופס כותרות – שונה מאד ממה שהמנמ"רים מתמודדים עימו מדי יום. הם מריצים אלפי או עשרות אלפי תוכניות שונות. המספרים גדולים מעבר לנתפס. חברות גדולות עשויות להפעיל 50-60 אלף תוכניות שונות בשבוע נתון".

סם פלמיסאנו, מנכ"ל ויו"ר הענק הכחול, הכפיל את תחומי האחריות של מילס, והפקיד בידי המנהל הוותיק של קבוצת התוכנה בחברה גם את ניהול מכלול תחומי המערכות והחומרה. קידומו של מילס משקף את ההתעניינות הגוברת בשוק במערכות משולבות, המציעות רמה גבוהה של מיטוב. בהתייחס להתמקדות האסטרטגית של יבמ בתחום החיזוי העסקי האנליטי, מילס אמר כי "במיוחד בתחומים דוגמת שילוב תהליכים, לקוחות עוברים לאורך השנים ממיכון אנכי לשילוב אופקי. עסקים מדברים על עיבוד ישיר החוצה מערכות ומשלב תהליכים, על מבני שרשרות אספקה, על מודל ניהול כולל מההזמנה הראשונית עד לגבייה בפועל. אלה מולידים את הדיון בתהליכים, לעומת דיוני העבר על פונקציות נקודתיות. ההחזר הגדול ביותר על ההשקעה מגיע כשאתה מבטיח שילוב תפעולי יעיל יותר וביצוע חלק של תהליכים עסקיים, המתורגמים לשירות טוב יותר ללקוח, ולתוצאות עסקיות טובות יותר".

לדברי מילס, "יבמ קושרת את עוצמת החיזוי האנליטי עם השאיפה האופיינית ללקוחות המבקשים לנוע מהר יותר ולהתמקד בעולם שמחוץ לארבעת כותלי הארגון. רעיון שילוב התהליכים הוא מנוע מרכזי מבחינתנו. זו פעילות מיחשוב הצומחת משמעותית ומקורה במידת העניין וההתלהבות של הלקוחות. מיחשוב אנליטי עסקי הוא כוח מניע, המאפשר ניטור מדוייק של הנעשה בשוק ובארגון: אנחנו רוצים להיות מסוגלים לחזות, להשתמש ב-IT כדי לנווט את הארגון למקום אליו אנחנו מבקשים להגיע, וליהנות מיתרון תחרותי. אם נוכל לראות את המגמות והכיוונים, לדעת לאן הולך העולם – נוכל לצפות, להגיב, להגן על עצמנו מפני איומים עסקיים".

כדי למטב את המערכות, אמר מילס "שילבנו את קבוצות התוכנה והחומרה שלה תחת ניהולי. לקוחות מעריכים מוצרי תוכנה או חומרה כל אחד בפני עצמו, אבל הם בוחנים גם מערכות שלמות. זה האתגר הניצב בפנינו: יש לנו היצע רחב של מוצרים ומערכות, ורבים הלקוחות המעוניינים לראותם כפתרון משולב. רבים מהם רוצים לדון בתוצאות – ולא בטכנולוגיה. אנחנו צריכים למכור להם ברמות שונות. הם חושבים במונחים של עומסי עבודה ותוצאות. הם רוצים לרכוש כושר עיבוד ולא מכונה או תוכנה בודדת בפני עצמה – מה שמוביל אותנו בחזרה לעתיד: זה בדיוק המקום שבו היו המיינפריים בפרט ועולם המיחשוב בכלל בשנות ה- 50' וה- 60'".

בסוגיית היחס בין בניית מערכות חדשות ובין תפעול והמשך ההרחבה של יישומים קיימים, אמר מילס כי "ממש כשם שאין בונים מדי שנה מחדש את ניו-יורק, ובכל זאת היא מתחדשת בהתמדה, כך גם בעולם המחשבים: אתה מחדש את הקיים ומשפר אותו. תעשיית ה-IT אהבה תמיד להבטיח לשנות את חיי המשתמשים. אנחנו טובים מאד בשינויי שמות של הדברים שעשינו בעבר, כדי לתת להם להיראות כחדשים. בעולם מוצרי הצריכה אתה מדפיס כיתוב 'חדש ומשופר' על האריזה. בתעשיית הטכנולוגיות, אתה משנה את השם".

"יבמ מעורבת בתחום הטכנולוגיות המורכבות והפתרונות המתקדמים. זה מה שאנחנו עושים כבר שנים ארוכות", סיכם מילס, "המצאנו את בסיס הנתונים היחסי עוד בשנות ה- 60' של המאה שעברה, ומאז הובלנו את השוק בפיתוח טכנולוגיות אנליטיות מורכבות ומתוחכמות. אנחנו עוסקים במחקר גנומי, במחקר בתחומי התעופה והחלל, בחיזוי אקלים ומזג אוויר. נדירים תחומי המיחשוב האנליטי בהם איננו פועלים".

לא נמסרה תגובת אורקל לדברים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    הפרדוקס שאיש יבמ אומר את הדברים האלה. יבמ ששנים חסמה כל גישה למערכות שלה, על מנת להבטיח שלקוחותיה לא יוכלו / לא ירצו לשלב מוצרים לא יבמ_ים

אירועים קרובים