אנשי Pirate Bay: מה שעשינו חוקי לחלוטין

הסנגורים של אתר ההורדות טענו בסיכומיהם במהלך המשפט של ארבעת מנהלי האתר, כי "העובדה שקיימים באתר תכנים שיש עליהם זכויות יוצרים היא "בעיה של האינטרנט ולא בבעיה של Pirate Bay" ● לדבריהם, התביעה לא הצליחה להוכיח את טענותיה נגד הנאשמים, והתמקדה בפעילותו של האתר באופן כללי ● פסק הדין יינתן בעוד כשבועיים

אתר Pirate Bay הוא חוקי לחלוטין – כך טענו הסנגורים של ארבעת מנהלי אתר ההורדות, המואשמים בהפרת זכויות יוצרים, בסיכומיהם, שנשמעו אתמול (ד') בבית המשפט. לדברי יונאס נילסון, עורך דינו של פרדריק נייג', אחד הנאשמים, העובדה שקיימים באתר תכנים שיש עליהם זכויות יוצרים היא "בעיה של האינטרנט ולא בעיה של Pirate Bay". נילסון הוביל בסיכומיו קו שלפיו למפעילי האתר אין כל מעורבות ישירה בהפצה של תכנים מוגני זכויות יוצרים שהופיעו בו.

טענה דומה נשמעה גם מפיו של פר סמואלסון, עורך דינו של נאשם נוסף – קארל לאנדסטרום. זה טען שהתביעה לא הצליחה להוכיח את הטענות הפליליות נגד ארבעת הנאשמים, ובמקום זאת העדיפה להתמקד בפעילות של האתר באופן כללי. "השירות שמספק Pirate Bay חוקי", אמר, "המשתמשים הם שבחרו להשתמש בו לרעה. בדומה לכך, אפשר להתחיל לתבוע יצרניות מכוניות על בעיות שאולי יתרחשו בכביש".

עורכי הדין של שני הנתבעים האחרים, גוטפריד סווארטהולם וורג ופיטר סנדה, טענו שהרווחים שצבר האתר מסתכמים בכ-75 אלף דולרים בלבד ולא למעלה ממיליון, כפי שטענה התביעה. עוד אמרו, כי התביעה לא הצליחה לבסס קשר ישיר בין ההורדות שבוצעו באמצעות השירותים שסיפק האתר לבין אובדן הכנסות, ולכן – יש לפתור את הנאשמים מתשלום פיצויים.

על אף שהתביעה עצמה טענה שהיא אינה מבקשת להעמיד את טכנולוגיית הבי-טורנט למשפט, אלא את השימוש בה, בחר נילסון להתייחס גם לטכנולוגיה זו. נילסון טען, כי "מדובר בטכנולוגיה חוקית לחלוטין, שניתנת לשימוש הן עבור שימושים חוקיים והן עבור כאלה שלא, ב-Pirate Bay כמו גם בגוגל ובמיי-ספייס, לדוגמה. לדבריו, העובדה שיש למישהו ב-Pirate Bay "יחס חצוף" לעמדה פוליטית כלשהי אינה מספיקה כדי להביא הרשעה.

סיכומיהם של הסנגורים נשמעו לאחר שלפני שלושה ימים נשמעו סיכומי התביעה. פסק הדין אמור להישמע בעוד כשבועיים, ב-17 במרץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים