גוגל: באג בשרתים גרם למשלוח בלתי פוסק של מיילים בג'י-מייל
הודעות הדואר הופצו לאותם נמענים, לעתים מספר פעמים ביום, אפילו לאחר שנמחקו משירות ג'י-מייל ● כתוצאה מכך, הוצגו התראות על דואר זבל והשולחים נוספו לרשימות שחורות ● גוגל התנצלה בפני המשתמשים
חלק ממשתמשי ג'י-מייל (Gmail) זכו לאחרונה, שלא בטובתם, בשירות נוסף שלא הזמינו: משלוח בלתי פוסק של ההודעות שלהם. במשך תקופה של עד חמישה ימים נשלחו הודעות מתאריכים שונים לאותם נמענים, לעתים מספר פעמים ביום.
משתמשים רבים, בחינם ובתשלום (במסגרת מהדורת Premier של Google Apps) התלוננו על הבעיה בפורומי התמיכה של גוגל (Google). מהתלונות עולה, כי ההודעות נשלחו שוב ושוב אפילו לאחר שנמחקו משירות ג'י-מייל, וכתוצאה מכך הוצגו התראות על דואר זבל והשולחים נוספו לרשימות שחורות.
אחד המנויים טען, כי הודעה שהפיץ בעבר לכל משתמשי הזימונית בחברה נשלחה במשך שעות ארוכות, שוב ושוב, לכל המשתמשים. מנוי אחר כתב, כי האשים בתחילה את מחלקת המיחשוב של החברה, משום שלא העלה על דעתו שמקור הבעיה בשרתי גוגל. אולם, גוגל הודתה בבעיה ביום ה' בבוקר והתנצלה בפני המשתמשים.
על פי גוגל, "הבעיה פגעה בפחות מ-2.5% ממשתמשי ג'י-מייל". חלק מהמשתמשים לא יכולים היו לגשת לדואר שלהם, ואילו הדואר של משתמשים אחרים נשלח שוב ושוב. "אנו שוקדים על תיקון הבעיה, ויתכן שחלק מההודעות יישלחו עוד פעם אחת אחרונה", נכתב בהודעה שפורסמה בשעות הבוקר. בערב דיווחה גוגל, כי הבעיה תוקנה. "הודעות קיימות לא יישלחו יותר ולגבי הודעות חדשות הבעיה אינה קיימת", נכתב בהודעה שפרסמה גוגל בשעות הערב.
על פי אחת ההערכות, בדצמבר 2009 הסתכם מספר המשתמשים בשירות ג'י-מייל ב-176 מיליון, כך שאפילו שיעור של 2.5% מייצג מספר רב של משתמשים – ארבעה מיליון לפחות. "אנו מתנצלים על אי הנעימות", נמסר מגוגח. "איננו יכולים להשיב את ההודעות שנשלחו, אבל אנו מזדהים עם המשתמשים שנפגעו ומבינים את תחושותיהם".
תגובות
(0)