טינדר מוסיפה AI כדי לעזור לכם לבנות פרופילים מוצלחים יותר

כמו מרבית חברות הטכנולוגיה, גם מאץ' גרופ משלבת בינה מלאכותית בפעילותה, ובישרה זאת במכתב הרווחים שלה לרבעון השני ביום ד' האחרון ● התכונה שתתווסף עתידה לסייע למשתמשים למשל בבחירת התמונות שלהם באפליקציה

מתגברת את עצמה עם יכולות AI. טינדר.

אפליקציית ההיכרויות הפופולרית טינדר (Tinder) מוסיפה יכולות AI כדי לעזור למשתמשיה לבנות לעצמם פרופילים טובים יותר, כך בישרה החברה במכתב הרווחים שלה לרבעון השני שאותו פרסמה ביום ד' האחרון. התכונות החדשות, שנמצאות כעת בבדיקות בגרסת בטא, משתמשות בבינה מלאכותית כדי לסייע למשתמשים לבחור את התמונות הטובות ביותר עבור הפרופילים שלהם, לכתוב תוכן מותאם אישית בתיאור המשתמש (Bio) ואפילו להציע אופנים שונים לפתיחה בשיחות בפלטפורמה.

פיצ'ר בחירת התמונות המופעל בידי AI עתיד לבחון את אלבום התמונות שלנו ולבחור ממנו חמש תמונות המייצגות אותנו בצורה הטובה ביותר; תכונת ה-ביו משתמשת בבינה מלאכותית כדי להציע לנו טקסט מותאם אישית לתחומי העניין ומטרות היחסים שלנו; ותכונת פתיחת השיחה תכלול שאלות שנוכל לשלוח להתאמה שלהם, כדי לעזור לשבור את הקרח ולהניע תקשורת.

לפי טינדר, תכונות הבינה המלאכותית החדשות נועדו לעזור למשתמשים "ליצור פרופילים מוצלחים יותר" ו"לנהל שיחות משמעותיות יותר". החברה מאמינה שה-AI יכולה לעזור למשתמשים "להציג את עצמם באור הטוב ביותר" ו"למצוא התאמות הולמות יותר".

יש לציין כי הוספת יכולות הבינה המלאכותית לטינדר היא האחרונה בסדרת מהלכים של החברה האם מאץ' גרופ (Match Group), שכבר עשתה שימוש בטכנולוגיה המתקדמת כדי לשפר את חוויית המשתמשים שלה. בשנים האחרונות הוכנסו מספר תכונות מבוססות AI לטינדר, ביניהן תכונה שמשתמשת בזיהוי פנים כדי לזהות פרופילים מזויפים ותכונה שמשתמשת בלמידה חישובית כדי להציע התאמות שיתגלו כ"שידוך" מוצלח.

אחת הבעיות הרווחות של ה-AI. הטיה וגזענות שלמדה מבני האדם.

אחת הבעיות הרווחות של ה-AI. הטיה וגזענות שלמדה מבני האדם. צילום: אילוסטרציה. ShutterStock

האם ההתאמות שלנו יהיו מבוססות מעכשיו על הטיות גזעיות?

סך ההכנסות מאפליקציות ההיכרויות טינדר ממשיך לגדול וזינק ב-4% ברבעון השני של 2023, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במקביל מנסה החברה לחפש דרכים להפוך את תהליך ההיכרויות לאוטומטי. אלא שבתקשורת העולמית עלתה בהקשר להוספת התכונות השאלה כיצד תצליח מאץ' גרופ לשלוט באופן שבו הבינה המלאכותית מחליטה מי היא או הוא ההתאמה המושלמת עבורנו. 

מאץ' גרופ לא התייחסה כלל בדבריה לשאלה מה יקרה אם – כפי שקרה כבר עם כלי AI, שמכל הבעיות שזוהו סביב תפקודה הטיה גזעית הייתה אחת המתמשכות והנפוצות ביותר שזוהו – הוספת התכונה תייצר יותר הטיה ואפליה בפלטפורמה.

בהנחה שהבינה המלאכותית תבחר את התמונות המושכות יותר שלנו, להבנתה, מה ימנע ממנה למשל, בגלל הטיה גזעית, לבחור רק את התמונות שבהן אנו נראים יותר בהירי עור? ואם תפעל כך, ראשית היא תציג אותנו לא בהכרח כפי שאנו באמת, ושנית היא עלולה באופן גורף יותר לקבע תפישה שעור בהיר הוא מוצלח יותר למטרת הכרויות.

ככלל, כלי AI קולטת מגמות ודפוסים ממערך הנתונים שעליו הוכשרו – כלומר הם נוטים למשל להפנים גישות גזעניות שבני אדם מביעים באינטרנט. פירוש הדבר יכול להיות שכלי ה-AI יסתירו מאיתנו התאמה מושלמת מסוימת בגלל שם, גוון עור או תכונות הקשורות לגזע ולאינטראקציות חברתיות שונות.

כאמור, לעת עתה לא זכינו להתייחסות לאספקט זה מטעם החברה, אולם אם זה מרגיע אתכם, לפי TechCrunch, מנכ"ל מאץ גרופ, ברנרד קים, אמר במהלך שיחת הרווחים של החברה: "אנחנו צריכים להיות מתחשבים במיוחד, כדי לוודא שאנחנו מקדישים את המחשבה הנכונה לדאגות בנוגע לאותנטיות לאתיות ולפרטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים